تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشست اقتصادی رئیس مجلس با چاشنی سیاست/ تلاش اقتصادیون وابسته به دولت برای ابقای «سعادت»

ساعت: 20:58 منتشر شده در مورخ: 1396/06/26 شناسه خبر: 1195019

دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی در حالی برگزار شد که می توان از این نشست به عنوان سیاسی ترین برنامه لاریجانی در سفر به ارومیه نام برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، علی لاریجانی که از صبح امروز در ارومیه به سر می برد، پس از برگزاری جلسه شورای اداری آذربایجان غربی، سراغ فعالان بخش اقتصادی استان رفت تا در نشستی صمیمی به سخنان آن ها نیز گوش دهد.

در این جلسه، علاوه بر لاریجانی، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل و روسای دستگاه های اقتصادی نیز حضور داشتند و به استماع نقطه نظرات فعالان این بخش پرداختند.

در کنار تمام سخنان مطرح شده در جلسه و اظهارات رئیس مجلس، بخش جالب توجه و البته حاشیه اصلی مراسم، مربوط به سخنرانی نمایندگان صنوف مختلف اقتصادی بود که هرکدام به نوبه خود نمایانگر ضربات وابستگی اقتصاد به دولت و نیاز واحدهای اقتصادی به دولت برای ماندگاری خود بود!

در ابتدای این مراسم، حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ارومیه، علاوه بر اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در استان و نبود سیستم بانکی شفاف برای فعالان اقتصادی، خواستار وضع قوانین برای احقاق حقوق فعالان اقتصادی شد.

بخش جالب سخنان این پیر عرصه اقتصاد و فعالیت های اقتصادی، زمانی بود که خطاب به لاریجانی ابراز داشت: استاندار آذربایجان غربی دلسوز مردم است و عملکرد وی مثبت بوده است. ما خواستار ابقای وی در جایگاه استانداری هستیم!

سخنرانی دیگر این مراسم، فاروق گرمیانی به عنوان رئیس خانه صنعت و معدن ارومیه بود.

اصلی ترین قسمت سخنان این فعال اقتصادی در بخش خصوصی هم به همان مقوله سخنرانی قبلی اختصاص داشت.

او در سخنانش با تاکید بر لزوم توجه به آرای اخذ شده در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ما بیشترین رای را به این دولت داده ایم ولی اکنون می خواهند استاندارمان را از ما بگیرند!

گرمیانی، البته به این میزان نیز اکتفا نکرده و با تهدید دولت، اذعان داشت: به والله اگر چنین شود و استاندار تغییر کند «دست از کار خواهیم کشید»!

پایان بخش این نظرات جالب توجه از سوی فعالان بخش اقتصادی، سخنان رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی بود که از لاریجانی درخواست کرد تا از «محمد حضرتپور» شهردار و «روح الله حضرتپور» نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به خاطر زحمات آن ها تجلیل کند!

البته وی در گوشه ای از سخنانش به تعریف از استاندار آذربایجان غربی و لزوم ماندگاری وی در این مسند تاکید کرد!

گذشته از اهمیت و جایگاه سخنان این چنین از جانب فعالان بخش اقتصادی در جلسه ای با چاشنی اقتصادی و خطاب به رئیس قوه مقننه، باید به چند نکته توجه ویژه ای شود.

باید توجه داشت که طرح چنین مباحثی توسط فعالان اقتصادی استان به عنوان نمایندگان بخش خصوصی چه تاثیراتی بر رونق بازار و نیز بهبود وضعیت معیشت کارگران دارد؟

در زمانی که مسئولین دولتی خود را عاجز از رسیدگی به برخی امورات اقتصادی می دانند و بخش خصوصی را همراه و همگام خود در اصلاح این رویه می دانند، چرا باید دغدغه فعالان این بخش در استانی مرزی به قضیه تغییر استاندار و تجلیل از چند چهره تقلیل یابد؟

تاثیرات این مباحث بر رکود فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه راکد چه خواهد بود و آیا واقعا ماندگاری استاندار فعلی یا رفتن وی از این منصب خواهد توانست وضعیت موجود را تغییر دهد؟

به هر حال اگر فعالان بخش خصوصی خود را در خدمت دولت و وابسته به دولت بدانند، سخنانی جز این از آن ها انتظار نمی رود و باید حتی بیش از این هم منتظر وابستگی فعالان این بخش به جایگاه های موقت دولتی و دیگر مناصب بود!

و اما اگر پشت پرده چنین سخنانی در نزد رئیس مجلس شورای اسلامی، اهدافی سیاسی پنهان باشد که دیگر باید به حال اقتصاد کشور و بخش خصوصی گریست و سخن از تلاش برای بهبود فضای کسب و کار و خصوصی سازی به میان نیاورد.

باید منتظر ماند و دید که در آینده ثمرات این گونه سخنرانی ها و تجلیل و تقدیر از شخصیت های سیاسی بر چهره اقتصاد استان و منطقه چه خواهد بود و این فعالان اقتصادی روزهای پس از این را با چه وضعیتی خواهند گذراند؟!

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشست اقتصادی رئیس مجلس با چاشنی سیاست/ تلاش اقتصادیون وابسته به دولت برای ابقای «سعادت»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..