تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوراکی هایی که باعث زرد شدن دندانهایتان می شوند+ اینفوگرافی

 آب کشیدن دهان، بعد از خوردن غذاهایی که دندان را زرد می کنند می‌تواند کمک کننده باشد، اما تداوم مصرف آنها در رژیم غذایی می‌تواند در نهایت دندان‌ها را لکه‌دار کند. حذف این موادغذایی یک راهکار مناسب و کم هزینه برای جلوگیری از لکه دار شدن دندان‌هاست.

در زیر برخی موادغذایی که دندان ها را لکه دار و زرد می کنند معرفی شده که اگر می خواهید دندان های سفید و زیبا داشته باشید باید مصرف آنها را کاهش دهید.

سرکه بالزامیک خاصیت اسیدی‌ زیادی دارد و در بسیاری از غذاها و سالادها استفاده می‌شود. اگر به این سرکه علاقه دارید و به طور مداوم از آن استفاده می کنید بهتر است که آن را همراه با سبزیجات برگ‌دار مانند کاهو یا کلم  مصرف کنید تا این سبزی‌ها به عنوان محافظی در برابر چسبیدن اسید به دندان‌ها عمل کنند.

رنگ قرمز درخشان سس پاستا و خاصیت اسیدی گوجه‌فرنگی‌های آن می‌تواند موجب لکه‌دار شدن دندان‌ها  شود و به همین دلیل توصیه می شود که پاستا را با چاشنی‌هایی چون بروکلی، اسفناج یا سبزیجات سبز رنگ میل کرد، زیرا این سبزیجات مانند نوعی لایه‌ محافظ روی سطح دندان‌ها عمل و از چسبیدن سس به دندان ها و ایجاد لکه جلوگیری می کنند.

رنگ ادویه کاری در طولانی مدت می تواند دندان‌ها را زرد کند، اگر به عطر و طعم ادویه کاری علاقه دارید  برای پیشگیری از زرد شدن دندان ها، توصیه می شود که این ادویه خوش عطر را با سبزیجات و میوه‌های تازه مصرف کنید.

چای و قهوه، هر دو سرشار از تانینس هستند و به همین موجب لکه‌دار شدن دندان‌ها می‌شوند، دندانپزشکان به افرادی که به چای و قهوه علاقه دارند  توصیه می‌کنند از فنجان‌های درپوش‌دار استفاده کنند، در گذشته توصیه می‌شد که چای یا قهوه را  با نی بنوشید، این روش از زرد شدن دندان ها جلوگیری می کند اما موجب چروک شدن دور لب می شود.

تمشک،تمشک‌آبی، توت‌سیاه، ، توت‌زمینی می‌توانند از درخشندگی دندان‌ها کم کنند.

 بنابر توصیه دندانپزشکان نوشیدن آب فراوان پس از خوردن  موادغذایی که دندان ها را زرد و لکه‌دار می کنند  می‌تواند از بروز زرد شدن و لکه دار شدن دندان ها تا حدی پیشگیری کند.

 خوراکی هایی که باعث زرد شدن دندانهایتان می شوند+ اینفوگرافی

انتهای پیام/

برای داشتن دندان های زیبا دور این موادغذایی را خط بکشید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوراکی هایی که باعث زرد شدن دندانهایتان می شوند+ اینفوگرافی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..