تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فستیوال های عجیب و غریب هندی ها را بشناسید

فستیوال های عجیب و غریب هندی ها را بشناسید فستیوال های عجیب و غریب هندی ها را بشناسید 

هند کشور هفتاد و دو ملت هست که در آن آداب و رسوم های بسیار متنوعی به چشم میخورد که حاصل آن نیز برگزاری مراسم و فستیوال های گوناگون هست. هند در سراسر دنیا بعنوان کشوری با فستیوال‌های سنتی و فرهنگی مشهور هست; زیرا ادیان و فرهنگ های گوناگونی دارد.

مهم نیست که کدام ماه از سال باشد, به راحتی می توانید دست کم یک جشنواره هیجان انگیز را در همجواری خود برای شرکت در آن پیدا کنید, این همان زیبایی هند هست.مردم هند عاشق جشن گرفتن, رقصیدن, آواز خواندن و به بحران کشیدن میباشند. تقریباً هر نوع هنری را در جشنواره‌های سراسر کشور میتوانید پیدا کنید.

با هزاران آداب و رسوم گوناگون, همۀ وقت} در هر جشنواره فرهنگی این کشور, هنری منحصر به فرد, هیجان انگیز و پر شور و هیبت میتوانید بیابید.این شمار کثیر از فستیوال‌ها ما را مجاب کرد تا 8 فستیوال برتر این مرز و بوم را به شما معرفی کنیم.

8. جشنواره لاداخ «Ladakh Festival»

فستیوال های عجیب و غریب هندی ها را بشناسید

هر سال از 20 تا 26 سپتامبر, جشنواره لاداخ در سردترین نقطه هیمالیا برگذار می شود, یک قسمت منزوی که در ماه‌های تابستان با یک انفجار رنگارنگ از زندگی پایدار در یک دوره گرم و کوتاه مجدد تظاهر می کند. برای خداحافظی با تابستان, جشنواره‌اي فرهنگی و ورزشی منطقه را در طول یک هفته‌

از تیراندازی با کمان گرفته تا ورزش, صنایع دستی و مراسم رقص برجسته می کند. خود آن منطقه خیره کننده هست و ارزش دیدن را دارد, به خصوص در این زمان از سال. هم‌چنین در این حین یک نمایشگاه از Thanga, یک همانند کمیاب از گلدوزی انجام شده بر روی ابریشم را هم در معرض دید عموم قرار خواهد داد. درضمن سفينه های آبي نیز برای لذت بردن در آنجا سازماندهي شده‌اند.

7. جشنواره هنر کالا گودا «Kala Ghoda»

فستیوال های عجیب و غریب هندی ها را بشناسید

جشنواره نُه روزه کالا گودا به صورت سالانه در نخستین شنبه ماه فوریه نخست می شود و در آخرین یکشنبه همان سال در منطقه کالا گودا بمبئی به پایان می رسد. این جشنواره در سال 1999 افتتاح شد و در طول سال‌ها, رشد و محبوبیت چشمگیری داشته هست و مردم را از سراسر دنیا جذب کرده هست.

یک گروه غیر سودجو این جشنواره را با هدف اطلاع بخشیدن به مردم در خصوص هنر در این منطقه خاص و ایجاد مومبای بعنوان یک منطقه هنری رسمی سازماندهی می کنند و خرج‌های لازم را از کارگاه‌های ادبی, نمایش‌های فرهنگی, تئاترهای ویژه و غرفه‌های غذا بدست می‌آورند. پیاده روی, نمایش فیلم و جشن‌هایي برای بچه‌ها نیز فراهم شده و بر هیجان انگیزی این همایش می‌افزاید.

6. جشنواره تئاتر پریتوی «Prithvi Theatre Festival»

فستیوال های عجیب و غریب هندی ها را بشناسید

در منطقه ماهاراشترا بمبئی «Maharashtra», جشنواره تئاتر پریتوی یک حادثه بزرگ هست که در هفته اول نوامبر نخست میشود. این جشن که توسط یکی از بازیگران پرطرفدار بالیوود, پریت ویراج کاپور پایه گذاری شد, یکی از برترین هنرهای نمایشی, افتخارات, توسعه و پرورش استعدادها هست.

در قبل یکی از جنبه‌های منحصر به فرد این جشنواره, تئاتر فرینج «Fringe» بوده هست که در آن اجراهای آزمایشی در برابر شمار کمی از مخاطبان انجام می شود. برنامه‌اي نیز وجود دارد که در آن بازیگران در مورد برخی از دیدنی ترین تجارب خود بر روی یک سکو گفتگو می کنند.

5. جشنواره هورنبیل «Hornbill Festival»

فستیوال های عجیب و غریب هندی ها را بشناسید

جشنواره هورنبیل در ناگالند یک جشنواره فرهنگی هست که توسط دولت هند برای تشویق و توسعه تعامل میان قبایل و تقویت میراث فرهنگی کشور نخست شده هست. نمایشگاه‌های فرهنگی در این جشنواره حیرت انگیز میباشند و یک مقدمه جامع برای سنت های منحصر به فرد هند به شمار میروند. ناگالند,

در منطقه شمال شرقی هند, مرز برمه, اسما, اورنشا, پرادش و مانیپور واقع شده هست و دارای تپه ها و کوه های سرسبز, روستاهای سنتی کوچک, و تراس‌های خوش منظره و جذاب هست.در ناگالند 16 قبیله اصلی وجود دارد که همه ي آن‌ها در جشنواره هورنبیل در روستای نگارا واقع در 10 کیلومتری پایتخت کوهیما حضور دارند.

جشنواره‌های بزرگ غذا, مراسم, بازارهای صنایع دستی و اجراهای پویا, بخشی از جشن میباشند. برخی از هنرهای یقین نکردنی محلی شامل حکاکی چوب, نقاشی و مجسمه‌ها نیز وجود دارند.

4. جشنواره رقص خاجوراهو «Khajuraho Dance Festival

فستیوال های عجیب و غریب هندی ها را بشناسید

فستیوال رقص خاجوراهو یک رقص هندی در برترین منطقه و در داخل معابد 1000 ساله خاجوراهو هست و یک نمایش استثنایی به فرم هنر باستانی هست. جشنواره رقص خاجوراهو یک جشنواره یک هفته‌اي هست که سالانه در هفته اول فوریه در منطقه مادیا پرادش «Madhya Pradesh» در منطقه مرکزی هند برگزار می شود.

هنگامی که خورشید غروب میکند, تماشاگران واقعا نمایشی از معابد را زمانی که در نور طلایی خورشید روشن میشوند دیدن میکنند, یعنی یک پس اساس‌اي کامل برای سفر از قبل به حال آماده. آلبوم صداهای دمبوره و فلوت یک حال و هوای خاص را ایجاد می کند در حالیکه زدن طبل و مریدانگام «یک طبل بشکه مثل دو سر»

یک ریتمی را توسط یک رشته از زنگ‌ها به اسم ghungroo ایجاد میکنند. این جشنواره, در یکی از مشهور ترین معابد شهر هند, برای برجسته سازی هنرمندان هنری برگزار می شود.

3. اونام «Onam»

فستیوال های عجیب و غریب هندی ها را بشناسید

اونام یکی از جشنواره‌های مهم در ایالت کرالا در جنوب هند هست. این جشنواره برجسته, جشن برداشت هست که مردم از سراسر کشور برای گرامی داشتن سلطان ماهابالی برگزار می کنند چرا که میگویند روح وی در طول اونام از کرالا بازدید می کند. اونام در ماه چینگام , ماه اول در تقویم مالایایی شروع و در هر منطقه از چهار روز تا ده روز برگزار میشود که روز اول و پایان از برجسته ترین روزها میباشند.

در طول جشنواره, گل سرسبد و برترین حادثه مربوط به نوعی رقص بنام پولی کالی هست, نمایشی هنرمندانه, عامیانه و به همراه موسیقی منحصر به فرد. هم‌چنین مسابقات قایق های ماری, صفوف فیل‌ها, رقص‌های جذاب, بازی‌های پرجنب و جوش و شاهکارهای عجیب‌وغریب نیز وجود دارد.

2. مسابقات قایق رانی نهرو تراپی «Nehru Trophy Boat Race»

فستیوال های عجیب و غریب هندی ها را بشناسید

شهر ساحلی و زیبای کرالا «Kerala» هرساله ساله} در ساحل مالابار خود شاهد مسابقات پر هیجان قایقرانی نهرو تراپی هست. این مسابقات از شنبه‌ي دوم ماه آگوست هر سال نخست می شود. مسابقاتی که از سال 1952 نخست شده‌اند. توانایی و قابلیت پارو زنانی که در این رقابت شرکت میکنند

به طرزی حیرت انگیز هست که مثل آن‌ها را حتی در مسابقات جهانی نیز ندیده‌اید. پاروزنان اکثرا در یک سطح میباشند و رمز پیروزی در این مسابقات سرگروه و شخص هدایت کننده تیم هست که چه زمانی فرمان پارو زدن را صادر کند و تیم را یکدست نگه دارد.

قایق‌های مار مثل آن‌ها به چاندن وَلم «Chundan Vallam» مشهور هست. البته چاندن ولم مشهور‌ترین مسابقات قایقرانی هست, اما همین چاندن ولم اقسام متفاوتی داشته و مسابقاتش در طبقه بندی‌های گوناگونی انجام می شود. برای تماشای این مسابقات می توانید با رزرو قسمت VIP با قیمت 30 دلار از نزدیک یا از دور با قیمت 2 دلار به تماشای آن بپردازید.

1. کارناوال گوا «Goa Carnival»

فستیوال های عجیب و غریب هندی ها را بشناسید

گوا بزرگ ترین و برترین کارناوال خیابانی هست که اگر در هفته اول ماه مارچ به هند رفتید نباید آن را از دست بدهید. در واقع این فستیوال آن‌قدر ارزش دارد که بخاطر آن تا هند بروید. گوا جشنی ترکیبی از چندین یقین, مذهب و فرهنگ هست که با هم ادغام شده‌اند.

در این جشن جذابیت‌های رنگی چشمان شما را خیره نگه داشته و با رقصنده‌هایي که با لباس‌هایشان تداعی گر رنگین کمان در ذهن شما خواهند بود, لحظه به لحظه شما را مشتاق‌تر به دیدن ادامه این جشن می کنند. موسیقی هم که طبیعتا بخشی از این جشن هست و حال و هوایی خاص به این فضا بخشیده هست.‌ این کارناوال میراثی از مسیحیان پرتغالی هست که از سال 1510 میلادی بر جای باقیمانده هست.

از شنبه قبل از روز توبه مسیحیان «Ash Wednesday» شروع شده و تا 4 روز این فستیوال ادامه خواهد داشت, هر روز در یک شهر.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فستیوال های عجیب و غریب هندی ها را بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..