تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خدمت رسانی به زائران در مساجد سطح شهر مشهد

خدمت رسانی به زائران در مساجد سطح شهر مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  علی قناویزچی مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد با اشاره به طرح استفاده از ظرفیت مساجد به صورت شبانه روزی در سطح شهر گفت: شهر مشهد به عنوان کلان شهر مذهبی جهان تشیع می‌طلبد که خدماتی در خور شاَن آقا علی بن موسی الرضا (ع) به زائران و مجاوران آن حضرت ارائه دهد که در این میان شهرداری به عنوان متولی امر خدمت رسانی، هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌ها و متولیان امر انجام داده است تا بتواند به اهداف کلان، جامه عمل بپوشاند.

وی با بیان اینکه شهر مشهد به دلیل بارگاه منور رضوی سالانه پذیرای میلیون زائر از تمام نقاط دنیا است، بیان کرد: این طرح به منظور تحقق اهداف راهبردی با عنوان "مناسب سازی شهر برای زائرین" با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود شهری اجرایی شد.

وی افزود: خدماتی که در مساجد شبانه روزی ارائه می‌گردد شامل راهنمایی زائر، امکانات بهداشتی، مهیا نمودن شرایط مناسب برای انجام اعمال عبادی از جمله اقامه نماز، امکانات پذیرایی اولیه از جمله آب جوش و چای برای زائران و مجاوران در ۲۴ ساعت شبانه روز آمادگی دارند، با ما همکاری کنند.

قناویزچی تصریح کرد: رویکرد ما در اجرای طرح مساجد شبانه روزی این بود زائرانی که وارد مشهد می‌شوند، تا رسیدن به اسکان و استقرار در محل بتوانند اعمال عبادی خود را به موقع انجام دهند و همچنین مجاورانی که نتوانسته اند در هنگام اذان، اعمال عبادی تکلیف را به جا آورند، از مساجد سطح شهر استفاده کنند.

مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد گفت: از سال گذشته تاکنون در هر سال ۷ مسجد در این طرح شرکت کرده اند که در جهت افزایش میزان رضایت مندی زائران ازخدمات شهرداری و ارائه خدمات به زائران و مجاوران در مساجد شبانه روزی با بهره گیری از ظرفیت مردمی تلاش شده است.

قناویزچی با بیان اینکه مساجدی که در مبادی ورودی شهر و مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی بودند، در این طرح شرکت نموده اند، افزود:از آغاز طرح تاکنون بالغ بر ۸۰ هزار نفر از زائران بارگاه منور رضوی از خدمات مساجد شبانه روزی بهره بردند.


وی بیان کرد: تلاش ما این است، این طرح به صورت گسترده در سطح شهر برای زائران و مجاوران انجام شود.

انتهای پیام//ف.ح

استفاده از ظرفیت مساجد برای خدمت رسانی به زائران



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خدمت رسانی به زائران در مساجد سطح شهر مشهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..