تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراجعه به در خانه برای جذب کودکان به مدرسه/ آیا 327 هزار دانش‌آموز خارج از مدرسه‌‌اند؟

علی زرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مدارس اظهار کرد: در بحث دانش‌آموزان اتباع  تا روز گذشته 386 هزار و 626 نفر ثبت نام قطعی انجام داده‌‌اند و پیش بینی ما ثبت‌نام 420 هزار دانش‌آموز است و فاصله‌ 34 هزار نفری که هم‌اکنون وجود دارد به این دلیل است که دانش‌آموزان اتباع باید مراحل اداری خود را در فرمانداری‌ها انجام دهند و با دریافت کارت حمایت از تحصیل برای ثبت‌نام مراجعه کنند؛ آموزش‌وپرورش برای ثبت نام آمادگی کامل دارد.

وی افزود: در سه سال گذشته پوشش تحصیلی دوره اول متوسطه  97 درصد و نزدیک به 100 درصداست یعنی سه درصد گروه سنی 12 تا 14 ساله در مدارس درس نمی‌خوانند و جزو گروه بازماندگان از تحصیل محسوب می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برای جذب دانش‌‌آموزان بازمانده از تحصیل هر سال دو اقدام انجام می‌دهیم یعنی بعد از ثبت‌نام قطعی، اسامی را با لیست دانش‌آموزانی که سال قبل در مدارس بودند اما امسال ثبت نام نکردند بررسی می‌کنیم؛ اسامی به تفکیک شهرستان و منطقه است که آن را به استان‌ها ابلاغ می‌کنیم تا پیگیری اسمی را انجام دهند و مشخص شود کدام گروه از دانش‌آموزان امسال از مدرسه غایب هستند، استان‌ها باید با آنها تماس تلفنی گرفته یا به صورت حضوری به در خانه افراد مراجعه کنند تا موانع حضور آنها در مدرسه برطرف شود.

زرافشان ادامه داد: اقدام دوم برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل، تطبیق اسامی دانش‌آموزان با سامانه ثبت احوال است که براین اساس افراد صاحب شناسنامه  و غایب در مدارس شناسایی می‌شوند و اطلاعات آنها دریافت و پیگیری خواهد شد اما چند مورد اطلاعات ما را مخدوش می‌کند؛ کودکانی که فوت شده‌اند، دانش آموزانی که همراه خانواد به خارج از کشور رفته‌اند و دانش‌آموزانی که محل تولد آنها در یک استان است اما به استان دیگری مهاجرت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: برخی دانش‌آموزان نیز پس از پایان پایه نهم برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه می‌روند اما سامانه ما با حوزه علمیه در ارتباط نیست بنابراین مکاتباتی را انجام دادیم تا ستاد همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش با یکدیگر مرتبط شوند چرا که از بین سه درصد دانش‌آموزان غایب در مدارس تعدادی به عنوان طلبه در حوزه‌های علمیه در حال تحصیل هستند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش درباره آمار بهزیستی از بازماندن 327 هزار کودک کار از مدرسه گفت:‌ اگر کودک را تا 18 سال بدانیم شامل دوره ابتدایی و متوسطه می‌شود و در دوره دوم متوسطه تحصیلات اجباری نیست، در نقشه جامع علمی کشور هدف گذاری شده است تا سطح پوشش تحصیلی در دوره دوم متوسطه به 95 درصد برسد و هم‌اکنون 13 درصد دانش‌آموزان در دوره دوم متوسطه از مدارس بیرون هستند البته باید دوره پیش دانشگاهی را در نظر گرفت چرا که تمام دانش‌آموزان وارد این دوره نمی‌شوند.

زرافشان عنوان کرد: اگر آمار 327 هزار کودک بازمانده از تحصیل با نظر گرفتن دوره دوم متوسطه باشد فقط مربوط به شهر تهران نیست چرا که این تعداد دانش آموز بازمانده از تحصیل نداریم و اگر منظور تهران بزرگ یعنی شهر تهران، شهرستان‌های تهران و البرز باشد این عدد نزدیک‌تر است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراجعه به در خانه برای جذب کودکان به مدرسه/ آیا 327 هزار دانش‌آموز خارج از مدرسه‌‌اند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..