تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثبت قلعه ماران رامیان در فهرست آثار ملی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده قلعه ماران یا قلعه میران دارای شواهدی از دوره ساسانی است.


ابراهیم کریمی گفت: قلعه ماران به همراه تپه دیک سید و تپه قبرستان امام اخلی این شهرستان که با قدمت از دوره فرهنگی نوسنگی تا قرون میانی اسلامی است، به ثبت ملی رسید.


وی افزود: با احتساب این ۳ اثر جدید، تعداد آثار ثبتی شهرستان رامیان به ۴۹ اثر رسیده است.


کریمی گفت: با ثبت آثار فرهنگی، تاریخی، طبیعی، صنایع دستی و میراث معنوی این استان و معرفی هر چه بهتر این آثار، گام‌های ارزنده‌ای جهت حفظ واحیای این آثار ارزشمند برداشته می‌شود.


لوح ثبتی این آثار پس از طی تشریفات قانونی توسط معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صادر و به استان ابلاغ خواهد شد.


این آثار در بیست و دوم شهریور در جلسه شورای ثبت میراث غیرمنقول به ثبت رسیدند.


انتهای پیام/ق

ثبت قلعه ماران رامیان در فهرست آثار ملی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثبت قلعه ماران رامیان در فهرست آثار ملی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..