تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمایت دولت از نهادهای فرهنگی برای مقابله با دشمن ضروریست/ازدواج مهمترین عامل تحکیم خانواده است

ساعت: 12:12 منتشر شده در مورخ: 1396/06/26 شناسه خبر: 1194655

دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین بیان کرد: نهادهای فرهنگی تاکنون حتی با وجود بودجه‌های اندک کارهای بزرگی انجام داده اند، اما نبود بودجه و عدم حمایت دولت گاهی باعث رکود و سرشکستگی نهاد‌های فرهنگی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با صبح قزویندرباره عوامل پایداری خانواده اظهار کرد: عوامل بسیاری در تحکیم بنیان خانواده موثرند که مهم ترین آنها مواردی از جمله حٌسن معاشرت در خانواده، سازگاری، روحیه عفو و گذشت، رازداری و وفاداری، صبر و پایداری، نظم و انظباط، وجود روحیه مشورت در خانواده، پرهیز از سوءظن، صداقت، تواضع، دوری از افراط و تفریط، دوری اسراف و سختگیری و احسان به پدر و مادر است. 


وی افزود: برای در امان ماندن از آسیب‌ها نیاز است که خانواده از خطاهای یگدیگر گذشت کنند که متاسفانه امروزه این عوامل در نقش‌های جدید کم شده است.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین اذعان کرد: یکی دیگر از عوامل پایداری خانواده دینداری است، شخصی که ملبس به لباس تقوا باشد به دیگران ظلم نمی‌کند، در محضر خداوند گناه نمی‌کند و در زندگی تقوا دارد، سختی‌ها را تحمل و از خطاهای طرف مقابل خود گذشت می‌کند.


وی ادامه داد: استفاده از مهارت‌های زندگی یکی دیگر از عوامل پایداری خانواده است؛ اگر مهارت‌های زندگی که شامل کنترل خشم، خانه داری، نگهداری از کودک، نگهداری از وسایل، روانشناسی، آرام کردن و گوش کردن به صحبت‌های طرف مقابل است را از کودکی و نوجوانی آموزش دیده باشند، می‌توانند خانواده ای پایدار و مستحکم داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: با ماشینی شدن زندگی و غرق شدن انسان‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی باعث شده است که نسل امروزی این مهارت‌ها را کمتر آموزش ببینند و به همین دلیل بنیان خانواده به مرور زمان متزلزل می‌شود.

وی درباره تعریف خانواده در فرهنگ اسلامی عنوان کرد: خانواده بنیادی ترین نهاد در فرهنگ اسلامی و جامعه انسانی است که وظیفه تربیت و سازندگی افراد و انسان‌ها را برعهده دارد. 

محمدبیگی ادامه داد: اگر افراد نتوانند خانواده را تحکیم بخشند و افرادی با ایمان در آن پرورش دهند، نمی‌توانند جامعه ای ایده آل برای نسل آینده بسازند و از فرهنگ ایمانی خودجامانده و به اهداف متعالی خود نمی‌رسند. 

وی ابراز کرد: گام نخست در تشکیل و استحکام خانواده ازدواج است، خداوند بین زوجی که خانواده را تشکیل می‌دهد مودت و رحمت قرار داده است و مهم ترین کاربرد تشکیل خانواده دوستی عمیق بین اعضای آن است.

این کارشناس فرهنگی درباره دیدگاه غرب نسبت به جایگاه خانواده تصریح کرد: هم اکنون نهاد سنتی-اخلاقی خانواده در غرب در مسیر فروپاشی قرارگرفته است؛ در حقیقت هم اکنون سونامی طلاق، فرزندان نامشروع، خیانت جنسی حاکی از تضعیف این نهاد در غرب است. 

وی افزود: به نظر می‌رسد که غرب در مورد خانواده یک تجربه شکست عمیق را دارد و روش سکولار جایگزین خانواده محوری شده است.

این مسئول اذعان کرد: متاسقانه هم اکنون ازدواج‌های سفید در غرب زیاد شده است و درحق مردان و زنان ظلمی بزرگ می‌شود که نمی‌توانند کانون گرم خانواده را تجربه کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: غرب این تجربه تلخ و شکست خورده را دارد و متاسفانه جوامع شرقی و جهان سوم نیز در حال طی کردن راه رفته و شکشست خورده غربی‌ها هستند. 

محمدبیگی ادامه داد: از ما ایرانی‌ها که تمدن عمیق چندین هزارساله و احادیث فراوانی در خصوص اهمیت تشکیل خانواده داریم، انتظار می‌رود که از تجربه تلخ غرب استفاده کنیم و این راه را ادامه ندهیم. 

وی بیان کرد: جوامع غربی به دلیل شکست تلخی که در زمینه فروپاشی خانواده داشته اند سعی می‌کنند این تلخی‌ها را برای جوامع دیگر بخصوص ایران نیز به ارمغان آورند. 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین گفت: ما از مسئولین انتظار داریم که از این دجال واره‌های غرب غافل نباشند و برای آگاهی مردم و خانواده‌ها از اهداف شوم غربی‌ها و آگاهی و شناخت مردم از جنگ نرم تلاش کنند.

وی درباره تهدیدات و آسیب‌های خانواده خاطرنشان کرد: در حوزه خانواده آسیب‌هایی وجود دارد که به بنیان خانواده صدمه می‌زنند و باعث می‌شوند خانواده نتواند کارکردهای خود را به خوبی داشته باشد. 

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: آسیب‌های حوزه خانواده شامل افزایش سن ازدواج، طلاق، سرگرم شدن جوانان به فعالیت‌های غیرضروری مثل فضای مجازی، دوری از فرهنگ قناعت، دوری از فرهنگ کار و تلاش، دوری از تکریم زن، تضعیف نقش نظارتی خانواده، اعتیاد، خیانت، کاهش تمایل به فرزندآوری است. 


وی اضافه کرد: عوامل موثر بر کاهش تمایل به فرزندآوری عبارتند از اشتغال زنان، افزایش سطح تحصیلات، عوامل اقتصادی، تغییرسبک زندگی؛ که باید این موارد را جدی گرفت. 

محمدبیگی با اشاره به اینکه تامین معاش خانواده برعهده مرد است، عنوان کرد: خانم‌ها باید در مشاغل تربیت محوری مثل معلمی، مشاغل سلامت، مشاغل خانگی که حضور آنان در این عرصه‌ها لازم است، شاغل باشند. 

وی بیان کرد: خانواده محلی برای انتقال ارزش‌ها به نسلی به نسل دیگر است و وظیفه این امر بر عهده مادر است. مادری که شاغل و بیرون از خانه باشد فرصت انتقال این ارزش‌ها را به فرزند خود ندارد و این ارزش‌ها به نسل‌های بعد منتقل نمی‌شود و توابعات ناشی از آن در آینده جبران ناپذیر خواهد بود.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین گفت: اشتغال زیاد بانوان به حدی می‌تواند خطرناک باشد که گاهی اثرات آن جبران ناپذیر است و ما باید قانونی برای حمایت از خانواده و به خصوص خانم‌های خانه دار داشته باشیم. 

وی افزود: اگر قانون حمایت از بانوان خانه دار اجرا شود به طور مثال به مادران شاغلی که باردار هستند مرخصی 9ماهه داده شود و قانون مرخصی یک هفته ای پدران اجرا شود.

این مسئول ادامه داد: در جامعه‌ای که جمعیت آن کم است و به سمت جامعه سالمندی می‌رود، نیاز است تا از خانواده‌ها حمایت کند و ما باید آینده نگرانه به وضعیت جمهوری اسلامی نگاه کنیم.

وی درباره وظیفه نهادهای فرهنگی برای حفظ بنیان عنوان کرد: در وهله اول اولویت با دولت است. نهادهای فرهنکی زمانی می‌توانند موفق باشند که مورد حمایت قرار بگیرند و نیز تعامل مثبت با دولت و مردم داشته باشند. 


این کارشناس فرهنگی ابراز کرد: نهادهای فرهنگی تاکنون حتی با وجود بودجه‌های اندک کارهای بزرگی انجام داده اند، اما نبود بودجه و عدم حمایت دولت گاهی باعث رکود و سرشکستگی نهاد‌های فرهنگی می‌شود.

وی اذعان کرد: برای خنثی کردن تهدیدات دشمن لازم است که بودجه قابل توجه ای به بخش نهادفرهنگی اختصاص پیداکند، ما به عنوان عضو کوچکی از این نهادهای فرهنگی خواستار حمایت مسئولین و دولت هستیم تا این نهادها بتوانند با تهدیدات جدی دشمن مقابله کنند. 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمایت دولت از نهادهای فرهنگی برای مقابله با دشمن ضروریست/ازدواج مهمترین عامل تحکیم خانواده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..