تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماهیان مرده سد یامچی عامل بیماری گوارشی در شهروندان اردبیلی

ساعت: 12:02 منتشر شده در مورخ: 1396/06/26 شناسه خبر: 1194511

شنیده ها حاکیست که برخی دستگاههای مسئول در مکاتباتی مصلحت اندیشانه، خواستار پرهیز دیگر ادارات ذیمدخل در حوزه سلامت و بهداشت از هرگونه اظهارنظر درباره این موضوع شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، تلفات پیاپی ماهیان در پشت سد یامچی اردبیل به عنوان تامین کننده آب شرب اردبیل همواره فعالان محیط زیست و نیز شهروندان را به دلیل عوارض و بیماری های ناشی از آن نگران کرده است.
اما در این میان نگرانی مردم وقتی بیشتر می شود که برخی دستگاههای مسئول در این باره از توضیح قانع کننده به مردم طفره رفته و بر ابهامات و تردیدها دامن می زنند.
صادق صالحی مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اخیراً گفته است که نتایج آزمایشها نشان می‌دهد دلیل اصلی مرگ ماهیان یامچی، بیماری باکتریایی است و برخی اظهار نظرها مبنی بر ویروسی بودن علت تلفات صحیح نیست.
صرفنظر از منشاً اصلی تلفات ماهیان، آنچه که امروزه نگرانی مردم را مضاعف کرده است، انتقال احتمالی یک نوع بیماری مشترک بین ماهیان مرده در یامچی و انسان است که سلامت مصرف کنندگان آب آشامیدنی(گوارش) در اردبیل را مورد تهدید قرار می دهد.
شاهین پاست معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل هم اخیراً در واکنش به اخبار مربوط به آلوده بودن آب شرب اردبیل و رد این موضوع، به مردم اطمینان داد که هیچگونه مشکلی در سالم بودن آب شرب اردبیل وجود ندارد و آب سالم و بهداشتی و بدون آلودگی میکروبی و شیمیایی تا کنتور به مشترکین تحویل داده می شود .
شنیده ها حاکسیت که برخی دستگاههای مسئول در مکاتباتی مصلحت اندیشانه، خواستار آن شده اند که از هرگونه اظهارنظر توسط دیگر دستگاههای ذیمدخل در حوزه سلامت و بهداشت درباره این موضوع به طور جدی خودداری شود.
انتظار براین است که دستگاههای مسئول در حوزه درمان و آب آشامیدنی و دیگر مسئولان امر با شفاف سازی درباره موضوع این گزارش، از نگرانی مردم کاسته و بیش از پیش برای اعتمادسازی و ارتقای سلامت شهروندان تلاش کنند.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماهیان مرده سد یامچی عامل بیماری گوارشی در شهروندان اردبیلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..