تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امام حسین( ع )اصلاحات را از قدرت آغاز کرد /عزاداریهای محرم باید با عقلانیت همراه باشد

ساعت: 11:36 منتشر شده در مورخ: 1396/06/26 شناسه خبر: 1194451

امام جمعه اردبیل در شانزدهمین همایش استقبال از ماه محرم؛

امام جمعه اردبیل گفت: به هیچ وجه عظمت دستگاه عزاداری اباعبدالله (ع) را با دریافت پول از مردم نشکنیم و در اشعار و مداحی هایمان همواره در چارچوب عقلانیت حرکت کنیم .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سید حسن عاملی دیشب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم اردبیل و در مراسم شانزدهمین همایش استقبال از ماه محرم، اظهار داشت: اباعبدالله (ع) با شعارهای جهانی به میدان آمد و حساس‌ترین موضوعات زندگی بشر را در جهان و در تمام اعصار را  به چالش کشید.

وی افزود: امام حسین( ع )اصلاح را از قدرت آغاز کرد و این هنر این امام بزرگوار است، چرا که اگر قدرت اصلاح نشود نه اخلاق و نه مکارم و نه هیچ ارزشی در جامعه اصلاح نخواهد شد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد : امام حسین (ع) به اصلی ترین نکته جوامع بشری دست گذاشته است که آن هم رهبریت است، و ما برای هماهنگی با مرام حضرت اباعبدالله (ع) مامور هستیم.

و ی افزود: عقل از درک ثوابی که برای شرکت در عزای حسین (ع )برشمرده‌اند، حیران است؛ گریه بر امام حسین (ع ) یک ضرورت است و این گریه بیعت و دافع بلاست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطر نشان کرد: امام حسین(ع)  گریه‌ای می خواهد که در کنار آن بصیرت هم باشد، و به قطع یقین گریه بدون بصیرت در دین ما جایی ندارد.

وی افزود: هل من ناصر امام حسین (ع ) امدادخواهی شخصی نبود، باید بیشتر به فکرِ امام  حسین (ع )گریه کنیم تا به زخم های خورده بر پیکر مبارک ایشان، این را هم بدانیم که در هر عصری یزیدیان و ابن زیادها وجود دارد و دشمن حسین ع تنها لشکر ابن زیاد در ۱۴۰۰ سال پیش نبود.

عاملی گفت خطاب به هیئت‌های عزاداری اظهار داشت:  توصیه می کنیم هیات‌های عزاداری ما صرفا مرکز تخلیه هیجان نباشد و امروز با امام حسین (ع )بیعت کنیم تا عمر داریم از سخن و قول دروغ پرهیز کنیم.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد:  به هیچ وجه عظمت دستگاه عزاداری اباعبدالله (ع) را با دریافت پول از مردم نشکنیم و در اشعار و مداحی هایمان همواره در چارچوب عقلانیت حرکت کنیم چرا که آبرو و شان معصوم (ع) باید در اشعار و مداحی هایمان حفظ شود.

وی تاکید کرد: از اسطوره‌سازی با افتادن در دام مبالغه به شدت پرهیز کنیم و مجلس عزا باید مجلس ولایت باشد و آداب و رسوم زندگی بایستی منطبق بر آموزه‌ها و مرام امام حسین (ع) شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطر نشان کرد: از اختلاط زن و مرد در عزاداری های خیابانی ممانعت شود و بانوانی که در کنار دستجات عزاداری می ایستند، حجاب را رعایت کنند.

وی گفت: احسان‌های فرهنگی و علمی را نسبت به احسان‌های خوراکی  در اولویت قرار دهیم؛ باید افکار را با چنین احسان‌هایی سیراب کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امام حسین( ع )اصلاحات را از قدرت آغاز کرد /عزاداریهای محرم باید با عقلانیت همراه باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..