تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرخ خیاط های نوجوان روپوش دوستانه می دوزد/ مشکلات پوشاک مدارس گلستان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از کلاس بیست؛  همه ساله با نزدیک شدن به مهر ماه خانواده ها با معرفی مدارس برای تهیه روپوش مدارس به تولیدی ها مراجعه می کنند .

داشتن فرم هماهنگ در مدارس ضمن ایجاد نظم از بسیاری مشکلات روانی در داشتن اختلاف طبقاتی جلوگیری می کند البته  این موضوع نیز مخالف و موافق های خود را دارد.

طی دوسال اخیر با رایزنی های آموزش و پرورش در راستای ایجاد اشتغال برای نوجوانان  و حمایت از آموزش های مهارتی در هنرستان ها پوشاک مدارس توسط دانش آموزان رشته های طراحی دوخت و رشته های مرتبط با آن تهیه می شود .

استفاده از پارچه‌های بی‌کیفیت، دریافت هزینه بالاتر از نرخ مصوب عدم نظارت صحیح بر قیمت و تهیه تولیدی های پوشاک ، تغییر سالانه فرم مدارس،  رنگ های تیره و نامناسب برخی فرم ها ،تحویل دیر هنگام مشکلات تهیه رو پوش مدارس از سوی برخی خانواده ها در استان عنوان شده است.

91650f23 8b4b 4bb8 ad44 a8e92f0792fa

اما برخی از تولیدی ها و خیاطی ها «سود کم» و «زحمت زیاد» را از مشکلات عمده در این حوزه می دانند.

برخی خیاطان عنوان می کنند: با توجه به زحمت فراوانی که در این حوزه متحمل می شوند  اما بواسطه اینکه باید برای کسب مجوز و فعالیت خود مقداری از در آمد خود را به مسئولان خود واگذار کنند، سود ناچیزی برای هر دست لباس فرم عاید آنها می شود

عده ای نیز نیز ورود هنرستان ها به تولید پوشاک مدارس به سود و ضرر خود عنوان می کنند و می گویند، ایجاد رقابت با آنان باعث ارتقای کیفیت محصولات ما می شود اما از لحاظ درآمدی  و تقسیم کارها به ضرر ما شده است.

در سال جاری مسئولیت اجرایی اعم از قراردادها، قیمت گذاری و نظارت واحدهای تولیدی بر عهده سازمان دانش آموزی استان گذاشته و با نظارت آموزش و پرورش استان گلستان انجام می شود.

939010 209

افزایش کمتر از 10 درصدی قیمت پوشاک مدارس

به گفته "علی‌اصغر اصغری" رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، همزمان با سراسر کشور از 15 شهریورماه لغایت 15 مهر ماه جاری با همکاری آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی و اتاق اصناف هر شهرستان موضوع نظارت و خدمات که از سوی برخی اصناف در دستور کار خانواده‌ها قرار می‌گیرد را پیگیری می‌کند.

وی افزود: لباس فرم مدارس در مقایسه با سال گذشته کمتر از 10 درصد افزایش قیمت داشته است و نرخ پوشاک مدارس بر اساس سایز دانش‌آموزان تعیین می‌شود.

اصغری همچنین گفت : خانواده‌های دانش‌آموزان می‌توانند انتقادات پیشنهادات و شکایات خود را از طریق سامانه 124 به ما اطلاع دهند تا موضوعات را بررسی و پیگیری کنیم.

1486892523 img 5478
55 تولیدی پوشاک در گرگان

در این رابطه "سید علی حسینی" معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان  طی گفتگویی از معرفی 55 تولیدی پوشاک از سوی اصناف به آموزش و پرورش خبرداد و افزود:  این تعداد پوشاک تولیدی با 212 مدرسه شهرستان گرگان قرارداد بستند.

وی افزود: این خیاطان نوجوان 30 هزار دست روپوش مدرسه تهیه خواهند کرد.

معاون  پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان گفت: به دلیل استفاده همه روزه از لوازم فرم مدرسه «دوام» و «نوع الیاف پارچه» بسیار مهم است  بنابراین این مولفه را به همراه قیمت مناسب برای پوشاک مدارس درنظر گرفته ایم.

خیاطی های از پارچه های تولید داخل استفاده می کنند

حسینی با اشاره به شعارسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» بیان کرد: بر استفاده تولیدی ها از پارچه های تولید داخل را برای دوخت لباس های فرم تاکید کرده ایم.

وی اذعان کرد: هدف استفاده از لباس فرم و یک دست در مدرسه نشاط و شادابی آنها در استفاده طرح و رنگ های شاد و حذف اختلاف طبقاتی است.

قیمت لباس فرم مدارس از 28هزار تا 56 هزار تومان

این مقام مسئول به قیمت لباس فرم اشاره کرد و افزود: سری دوزی لباس فرم مدارس شهرستان گرگان در دوره اول ابتدایی(اول تا سوم)  پسران 28 هزار تومان و تک دوزی 33 هزار تومان است.

وی ادامه داد: سری دوزی لباس فرم مدارس شهرستان گرگان در دوره دوم ابتدایی پسران 30 هزار تومان است و برای سری دوزی لباس فرم مدارس دوره ابتدایی دختران 36 هزار تومان است.

حسینی بیان کرد: سری دوزی لباس فرم مدارس در شهرستان گرگان در دوره متوسطه اول پسران 53 هزار تومان و متوسطه دوم پسران 56 هزار تومان و متوسطه دختران 43 هزار و 500 تومان اعلام شده است.

عقد قرارداد بدون لحاظ نرخ نامه و قانون حمایت از مصرف کننده تخلف است

سید خلیل حسینی رئیس سازمان دانش آموزی چندی پیش عنوان کرده بود : در شهر گرگان خیاطان و واحد های صنفی پوشاک که متقاضی فعالیت بوده اند با سازمان قرارداد نامه منعقد کردند که متعهد به انجام مصوبات شورای نظارت و دستورالعمل می باشند.

وی افزود:  هرنوع عقد قرارداد بدون لحاظ نرخ نامه وقوانین انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان توسط آموزشگاه ها و خیاطان منعقد گردیده باشد تخلف محسوب می گردد.

افزایش قیمت منوط به مکاتبه و مجوز از سازمان دانش آموزی  

رئیس سازمان دانش آموزی گلستان مجوز افزایش قیمت را منوط به مکاتبه و مجوز از سازمان دانش آموزی دانست و افزود: مدارسی که بخواهند از پارچه های با کیفیت بالا تر یا مدل های متفاوت تر که کار بیشتری از لحاظ دوخت برای خیاط به همراه دارد، بدون رعایت مورد ذکر شده افزایش قیمت در هر شرایطی مورد قبول نمی باشد.

به گفته حسینی؛ سازمان در روند اجرایی هم بر کار تولیدی ها و هم مدارس نظارت می نماید و انتظار است همه تمکین کننده به قانون باشند.

وی اذعان کرد: سازمان دانش آموزی تلاش نمود تا با بررسی کارشناسی و آنالیز لازم قیمت ها را منطقی نماید که خوشبختانه چنین اقدامی با رضایت نسبی  مدارس همراه بوده است.

معترضان تماس بگیرند

رئیس سازمان دانش آموزی استان گلستان در خاتمه گفت: هرنوع اعتراض که اولیا و دانش آموزان از تولیدی ها و مدارس در این خصوص داشته باشند می توانند با سازمان دانش آموزی استان گلستان مکاتبه یا باتلفن 32426044 تماس بگیرند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرخ خیاط های نوجوان روپوش دوستانه می دوزد/ مشکلات پوشاک مدارس گلستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..