تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمبود ۳۶هزار مشاور در مدارس سراسر کشور

کمبود ۳۶هزار مشاور در مدارس سراسر کشوربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست هم اندیشی معصومه ابتکار معاون امور زنان رئیس جمهور در مرکز مشاوره توحید با هدف هم اندیشی و آشنایی با مشکلات مشاوره با حضور مهدی فیض معاون امور پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مسعود شکوهی مدیرکل دفتر مشاوره و امور تربیتی، مهناز احمدی معاون امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش و عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم مسعود شکوهی مدیرکل دفتر مشاوره و امور تربیتی آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از فعالیت های آموزش و پرورش مربوط به فعالیت های مشاوره و پرورشی است، عنوان کرد: در سراسر کشور ۳۲مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره ای داریم؛ همچنین مراکز مشاوره خانواده با همکاری انجمن اوليا و مربيان اداره می شود.

وی با بیان اینکه با کمبود ۳۶هزار مشاور در مدارس سراسر کشور مواجه هستیم، افزود: ۲۵۰مرکز مشاوره در مجموع وجود دارد اما ۳۲مرکز به نوعی مراکز پژوهشی و پشتیبانی ما محسوب می شود. همچنین ۷۲۰هسنه و مرکز مشاوره در کشور فعالیت می کنند.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره با بیان اینکه ۱۸هزار مشاور در سراسر کشور فعالیت می کنند، تصریح کرد: با هر استان قرارداد مشخصی منعقد شده تا بر این اساس فعالیت مشاوره ای داشته باشند و یک هزار و 700 نفر با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در این مراکز فعال هستند.

افزایش ارائه خدمات مشورتی و ارجاع در مدارس

شکوهی با اشاره به اینکه متوسطه اول از نظر ارائه خدمات مشاوره پوشش صد درصدی دارد، گفت: از ابتدای امسال خدمات مشورتی و ارجاع را توسعه می دهیم.

وی اظهار کرد: برای پوشش تمامی مدارس نیاز به مشاورانی بیش از ۲برابر تعداد موجود داریم هرچند کمبود نیرو کار را متوقف نکرده است.

مدیر کل امور پرورشی و مشاوره از اجرای طرح همیار مشاور در مدارس کشور خبر داد و گفت: در مقطع ابتدایی از رابطان مشاوره بهره مند می شود.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمبود ۳۶هزار مشاور در مدارس سراسر کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..