تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاراگاه عجیب و غریب «فالو می» هستم/ تجربه همکاری با همسر

بازیگر نمایش فالو می از ویژگی های نقشی که در این نمایش برعهده دارد سخن گفت و عنوان کرد علاقه مند است تجربه همبازی شدن با همسرش دوباره برایش تکرار شود.

به گزارش بولتن نیوز، وحید آقاپور بازیگر تئاتر که این روزها با نمایش «فالو می» روی صحنه تالار مولوی است درباره حضورش در این نمایش گفت: کوروش سلیمانی کارگردان نمایش از دوستان قدیمی من است که در دوره دانشجویی با هم همکلاس بودیم. در آن دوران گروه تئاتری به نام «بامداد ۷۶» داشتیم که متشکل از دانشجویان ورودی ۷۶ دانشکده هنرهای زیبا بود. در همان دوران تجربیاتی با یکدیگر داشتیم و سه سال قبل هم نمایش «ناگهان پیت حلبی» را به عنوان اولین کار سلیمانی در مقام کارگردان با هم کار کردیم.

وی ادامه داد: «ناگهان پیت حلبی» نمایش ساده و بی ادعایی بود که قرار نبود حرف بزرگی بزند اما مخاطبان با کار ارتباط خوبی برقرار کردند. نمایش «فالو می» نیز نوشته پیتر شفر است که از نویسندگان شناخته شده نیمه دوم قرن بیستم به حساب می آید و نیاز به معرفی و تثبیت ندارد چون کیفیت کارش اثبات شده است. این نمایشنامه کمدی در یک پرده است که اسم اصلی اش «چشم عمومی» بود. این نام یک اصطلاح است که در زبان انگلیسی به کاراگاه خصوصی اطلاق می شد اما این اصطلاح زیاد در کشور ما درک نمی شود به همین دلیل با همفکری که با علی منصوری مترجم نمایشنامه صورت گرفت نام «فالو می» که البته نام فیلمنامه ای است که شفر از روی همین نمایشنامه برای ساخت فیلم سینمایی برگزیده بود، برای این نمایش انتخاب شد.

این بازیگر تئاتر درباره نقشی که در این نمایش برعهده دارد، بیان کرد: در نمایش «فالو می» نقش کاراگاه خصوصی را برعهده دارم که تصویر کلی که از یک کارگاه ارایه می دهد نسبت به کاراگاه هایی که در ذهن مخاطبان شکل گرفته، متفاوت است. رفتار، سکنات و نوع حرف زدن او ابدا شبیه یک کارآگاه نیست و شاید یک مشتری اطمینان نکند سوژه ای را به همچین فردی بسپارد اما نگاه پیتر شفر نگاه جالبی است و به همین جهت بخشی از غافلگیری مخاطب از این منظر اتفاق می افتد و از تصویر کلیشه ای کاراگاه آشنایی زدایی می کند.

بازیگر نمایش «سوراخ» یادآور شد: این نقش در میان نقش هایی که در تئاتر بازی کرده ام واجد خصایص و رفتارهای کمیک و خنده دار است و جنس کمدی این شخصیت صرفا کمدی کلامی نیست بلکه بیشتر کمدی رفتاری و مبتنی بر عمل و اکت دارد از این منظر بازی در این نقش برایم تازگی داشت و تا به حال کمتر نقشی با این ویژگی بازی کرده بودم. البته تنها بخشی از کمدی نمایش براساس کمدی رفتار استوار است و کمدی موقعیت هم از ارکان اصلی کمدی این نمایش به حساب می آید.

آقاپور متذکر شد: خوشبختانه بدون تعجیل و شتابزدگی حدود ۴۰ جلسه تمرین داشتیم که در موقعیت فعلی تئاتر اتفاق بسیار خوبی است. مخاطبان نیز تا امروز انرژی و بازخورد خوبی به ما داده اند چون سوژه و داستان نمایش نیز جاندار و روزآمد است و مساله قابل توجهی هم در جامعه ما و دیگر جوامع بشری به حساب می آید. موضوع عشق و علاقه و زندگی مشترک زوج ها مساله همه جوامع است و کهنه نمی شود بنابراین این نمایش تا امروز جزو تجربه های موفق من در سال ۹۶ محسوب می شود.

وی در پایان درباره همکاری با همسرش مریم داننده فرد در این نمایش عنوان کرد: من پیش از این هم در نمایش «فاوست ++» میلاد اکبرنژاد با همسرم همبازی بودم ولی این نمایش اولین نمایشی است که روبروی یکدیگر بازی می کنیم. این تجربه برایم بسیار دلچسب است چون ردپای همفکری و قرابتی که در زندگی شخصی با همسرم دارم در پروسه تمرین نمایش هم وجود داشت و باعث شد همکار بودن با همسرم تجربه ای جذاب برایم باشد که امیدوارم باز هم تکرار شود.

نمایش «فالو می» یک کمدی تک پرده ای نوشته پیتر شفر است که به دراماتورژی و کارگردانی کوروش سلیمانی از ۲۶ مردادماه تا ۲۷ شهریورماه در تالار مولوی به صحنه می رود. وحید آقاپور، مسعود میرطاهری و مریم داننده فرد بازیگران این اثر نمایشی هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاراگاه عجیب و غریب «فالو می» هستم/ تجربه همکاری با همسر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..