تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه شیاچیاتای پیاز

شیاچیاتای پیاز

شیاچیاتای پیاز

درتاسکنیِ ایتالیا شیاچیاتا به نانی گفته می شود که از لحاظ ظاهری شبیه به خمیر پیتزای ضخیم است و به صورت شیرین و شور تهیه می شود و روی آن انواع ادویه، سبزیجات و … می ریزند. به شیاچیاتا، فوکاچیا نیز گفته می شود.

مواد لازم برای شیاچیاتای پیاز

خمیر مایه½ 2 قاشق چایخوری

آب گرم¼ 1 پیمانه

آرد½ 2 پیمانه

مواد لازم برای روی شیاچیاتا

پیاز حلقه شده2-3 عدد بزرگ

روغن زیتون2 قاشق غذاخوری

کره1 قاشق غذاخوری

رزماری تازه ساتوری شده1 قاشق غذاخوری

زیتون سیاه16 عدد

همچنین بخوانید : تمام دستور تهیه غذاهای ایتالیایی

نمک و فلفلبه میزان لازم

شیاچیاتای پیاز طرز تهیه شیاچیاتای پیاز

آب گرم و خمیر ترش را با هم مخلوط کرده و آنها می گذاریم تا ور آید و حجم آن دو برابر شود.

در یک کاسه بزرگ، آرد را ریخته و سپس روغن زیتون و نمک، مخلوط خمیر ترش و آویشن را روی آن می ریزیم. مواد را با یک قاشق کاملاً مخلوط می کنیم و پس از اینکه به حالت خمیر در آمد، به مدت 8 دقیقه آن را روی یک سطح صاف ورز می دهیم. سپس خمیر را برای مدت یک  ساعت کنار می گذاریم تا ور آید و حجم آن دو برابر شود.

روغن و کره را داخل یک تابه مناسب ریخته و آن را روی حرارت می گذاریم تا داغ شده و شروع به جز جز کند. پیاز را داخل آن می ریزیم و کاملاً تفت می دهیم. حرارت را ملایم می کنیم و آن را به مدت 45 دقیقه می گذاریم تا پیازها کاملاً نرم و قهوه ای شود. سپس رزماریرا داخل آن می ریزیم.

فر را با دمای 225 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. کف سینی مخصوص فر را کمی چرب کرده و خمیر را کف آن می گذاریم. آن را به شکل دایره یا مستطیل پهن می کنیم. پیاز را روی سطح خمیر کاملاً پخش کرده و زیتون های سیاه را خرد و روی آن می ریزیم. روی آنها کمی نمک و فلفل سیاه ریخته و کمی روغن زیتون می ریزیم. آن را به مدت 20 دقیقه داخل فر داغ می گذاریم تا بپزد و روی آن طلائی – قهوه ای شود. سپس آن را از فر خارج کرده و گرم برش می زنیم و سرو می کنیم.

شیاچیاتای پیاز نکات تکمیلی در مورد شیاچیاتای پیاز

شیاچیاتای پیاز جزو غذای ملل – ایتایایی میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30 دقیقه 
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت و 30 دقیقه میباشد .
شیاچیاتای پیاز را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه شیاچیاتای پیاز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..