تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




176 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تعیین تکلیف می‌شود

ساعت: 12:29 منتشر شده در مورخ: 1396/06/25 شناسه خبر: 1193917

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تعیین تکلیف شدن 176 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تا مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا افلاطونی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: طرح حدنگاری (کاداستر) اراضی کشاورزی یا کاداستر املاک اعم از اراضی شهری و غیر شهری در حدود سال ۱۳۱۰ به استناد قانون ثبت در دستور کار بوده و در گذر زمان بخش به علت مشکلات حقوقی، اجتماعی عملاً هیچ دولتی به این موضوع ورود پیدا نکرده و اگر در دولتی به آن پرداخته شده بصورت کامل اجرا نشده است. 


وی افزود: با اصلاح و تصویب قانون حدنگاری در سال ۱۳۹۳ و تصویب قانون رفع موانع تولید طرح حدنگاری در دستور کار دولت وقت قرار گرفت که در سال 94 با ابلاغ قانون حدنگار کار شروع شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان قزوین شامل چهار هزار هکتار در شهرستان آبیک، فاز یک به وسعت ۱۷ هزار هکتار درشهرستان آبیک پلاک‌های محدوده عملیاتی مرکز خدمات قشلاق، فاز دو در مساحت ۲۹ هزار هکتار درشهرستان البرز، فاز سوم در وسعت ۴۴ هزار هکتار در شهرستان بوئین زهرا و پلاک‌های محدوده عملیاتی مرکز خدمات حومه، در مجموع ۹۴ هزار هکتار عملیاتی شده که با بیش از 55درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی اذعان کرد: یکی از پایه‌های اساسی انجام طرح کاداستر، رفع تداخلات و اختلافات اراضی کشاورزی است که مدیریت امور اراضی در راستای اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید و شیوه نامه مربوطه در خصوص رفع اختلاف مستثنیات اشخاص و دولت، همزمان با انجام طرح کاداستر کارگروه رفع تداخلات را در سطح استان و شهرستانها تشکیل وکار رفع تداخلات نیز عملیاتی شده است. 

این مسئول تصریح کرد: در سال 1395 از سوی سازمان امور اراضی کشور برای استان قزوین 50 هزار هکتار سهمیه جهت انجام رفع تداخلات در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت موضوع و مبتلا به بودن کشاورزان و اختلاف عدیده آنان با منابع طبیعی در پلاک‌های مختلف ثبتی و دعاوی متعدد قضائی مطروحه در این خصوص در مراجع قضائی، با هماهنگی انجام شده با سازمان امور اراضی کشور، مدیریت امور اراضی استان در سطح 176هزار هکتار یعنی حدود 3 و نیم برابر ابلاغیه در سطح 6 شهرستان اقدام به انجام رفع تداخلات کرده است. 

به گفته این مسئول هم اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده و تا پایان مهر ماه 176 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با انجام این طرح؛ تعیین تکلیف خواهند شد. 

افلاطونی خاطرنشان کرد: استان قزوین در زمینه رفع تداخلات یکی از سه استان پیشرو در سطح کشور است که در ارزیابی عمومی عملکرد استان‌ها در سال 95 در زمینه " تثبیت مالیکت و ساماندهی اراضی " حائز رتبه نخست و شایسته تقدیر شناخته شد. 

وی به مزایای طرح حدنگار و رفع تداخلات اشاره کرد و بیان کرد: با انجام طرح کاداستر، بخش عظیمی از تداخلات و اختلافات بین دولت با مردم و مردم با مردم شفاف سازی شده و باعث تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی می شود. 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «176 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تعیین تکلیف می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..