تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشواز محرم سنتی که از پدرانمان به ارث رسیده است/ هیئات آسایش مردم را در نظر داشته باشند

ساعت: 17:13 منتشر شده در مورخ: 1396/06/25 شناسه خبر: 1194124

زمان بندی قرار دادن برای ایام عزا تبدیل به عرفی در جامعه گشته، به پیشواز عزاداری اباعبدلله رفتن امری پسندیده است، ولی با رعایت احکام شرعی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج،با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) شاهد سیاه پوش شدن خیابان‌های شهر و آغاز مراسمات عزاداری خیابانی هستیم. آیین عزاداری خیابانی که در برخی اوقات حاشیه‌هایی به همراه دارد.

حجت الاسلام اصغر نقدی در خصوص ضرورت وجود عزاداری‌های خیابانی یک هفته پیش از ورود به ماه محرم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آناج، اظهار داشت: روز عاشورا روز عزاداری است و روایتی از امام سجاد(ع) وجود دارد که ایشان در روز تاسوعا به پیشواز عزا می رفتند، بعدها این آماده سازی و استقبال از عاشورای حسینی به اول ماه محرم الحرام کشیده شد و به عرفی در جامعه مبدل گردید.

وی افزود: به لحاظ دینی هیچ ایرادی وجود ندارد که یک هفته زودتر به پیشواز محرم رفت، چرا که شروع عزاداری های امام حسین(ع) از اول ماه محرم امری قراردادی است که از پدرانمان برای ما به یادگار مانده است.

این استاد دانشگاه اذعان کرد: البته در چند سال اخیر در برخی شهرها رسم شده که چند روزی قبل از اول ماه محرم عزاداری‌ها را شروع می‌کنند، که اگر عزادری‌های درست و خالی از آزار رساندن به مردم از لحاظ ایجاد سر و صدا، سد معبر و چنین معضلاتی باشد نه تنها مشکلی ندارد بلکه پسندیده نیز هست.

نقدی در خصوص پایان یافتن عزاداری‌ها در ظهر عاشورا و برگزاری شام غریبان اباعبدالله به صورت کم رنگتر و غریبانه تر از ایام حی علی العزا، گفت: این مورد نیز به صورت عرف و قراردادی در بین مردم جا افتاده که قابل نقد است و می‌تواند با سنت‌های بهتر جایگزین شود، البته عزاداری‌ها تا سومین روز شهادت امام حسین (ع) و یارانش ادامه‌‌‌دار است ولی رنگ و لعابش به مراتب کمتر می‌گردد و از سطح خیابان‌ها به تکایا و هیئات مذهبی انتقال می‌یابد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشواز محرم سنتی که از پدرانمان به ارث رسیده است/ هیئات آسایش مردم را در نظر داشته باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..