تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا شما عوام هستید؟!

ساعت: 15:08 منتشر شده در مورخ: 1396/06/25 شناسه خبر: 1194051

راهکارهایی که روشنفکران متظاهر بر می‌‌گزینند؛

عوام فکر می‌‌کنند هر کسی از آزادی و حقوق شهروندی دم بزند حتما گُل های آزادی در گلستانش شکوفا شده و درب های استادیومش به روی منتقدان باز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، عوام کسانی هستند که اگر کسی را دوست داشته باشند و به هر دلیل طرفدارش بشوند، در طرفداری از او حد و مرز نمی شناسند و اگر روزی ورق برگردد و کدورتی حاصل شود، در دشمنی هم تا به مرزهای نامردی می‌‌‌‌‌‌تازند. 

عوام کسانی را به قدرت می‌‌‌رسانند که حرف‌‌‌های بسیار خوبی بلدند، سخنرانی‌‌‌های غرّایی می‌‌‌کنند و مخالفان خود را زمین گیر می‌‌نمایند. عوام با هر بادی به هر جهتی می‌‌وزند، یک روز به این سمت هستند و یک روز به آن سمت. عوام بسیار زیاد شوکه می‌‌شوند، از بس که در محاسباتشان اشتباه می کنند و دسته گل به آب می دهند. 

ﻋﻮﺍﻡ ﻧﻤﯽﺩﺍنند ﺧﺸﻮﻧﺖ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﭼﯿﺴﺖ، ﻧﻤﯽﺩﺍنند ﺍﻣﻨﯿﺖ ﻧﺮﻡ ﭼﯿﺴﺖ، ﻧﻤﯽﺩانند ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ ﭼﯿﺴﺖ، ﻣﺪﺭﺳﻪ، ﻣﻌﻠﻢ، ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﭼﯿﺴﺘﻨﺪ؟ عوام فکر می‌‌کنند هر کسی از آزادی و حقوق شهروندی دم بزند حتما گُل های آزادی در گلستانش شکوفا شده و درب های استادیومش به روی منتقدان باز می‌‌‌شود.  

ﻋﻮﺍﻡ دغدغه‌‌اش، دغدغه رسانه‌‌هایی است که فکر و احساس او را به بازی می‌‌گیرند، یک روز در وادی کنسرت قدم می زند و هم و غمّش چند کنسرتی است که طبق قانون برگزار نشده است، روز دیگر دغدغه‌‌اش اینست که چرا مردها و زن ها با هم در استادیوم حاضر نمی شوند و مدافع حقوق فوتبالیِ زنانی است که به تماشای بازی‌‌های فوتبال زنان تمایلی ندارند و استادیوم‌‌های بازی زنان خالی است اما میل عجیبی به حضور در مسابقات فوتبال مردان دارند که در جمع مختلط فوتبال ببینند.

عوام نه تنها به بعضی داخلی‌‌ها، بلکه به خارجکی ها هم زود اعتماد می کند. مثلا فکر می کند آنوَرِ آبی‌‌ها در راه خدا برایش شبکه ماهواره‌‌‌ای زده‌‌اند و فیلم و سریال و رقص و آواز پخش می‌‌کنند، یا به ظاهر کارشناسان سیاسی آنها از سَرِ عشق و شوق به وطن از خودشان تحلیل دَروَر می کنند.

عوام را می شود از انتقادهایش شناخت، از همه کس و همه چیز انتقاد می کند، هر انتقادی را تایید می کند، کاری ندارد انتقاد کننده کیست و چه نیّتی دارد و از چه موضعی حرف می زند.

عوام عشق فوروارد است، عاشق تحسین شدن است. هر مطلبی را که بوی روشنفکری دارد، بدون توجه به مضمون و محتوا و هدفش برای دیگران ارسال می کند. عوام عجیب عاشق مدهای روز است، از موی سر گرفته تا ناخن پا همواره در حال تحول است.تنها جایی از او که با تحول کاری ندارد مغزی است که زیر این موها پنهان گشته و مشغول استراحت است. 

ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ در سراسر جهان، عوام ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﻫﺮ ﭼﯿﺰ دیگر ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺍﺳﺖ، حتی دانشگاهها نیز از این موجود عجیب و غریب بسیار تولید می کنند و ﻓﻬﻢ ﻭ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻭ ﻧﮕﺮﺵ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﻫﺎ ﺑﻪ ﺳﻮﺍﺩ ﺳﺎﻧﺪﻭﯾﭽﯽ ﺗﺒﺪﯾﻞ شده است. 

با سوادهای عوام نیز، ﻃﺎﻗﺖ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻧﺪﺍﺭند، ﺩﺭ ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ ﺣﺘﯽ ﭼﻨﺪ ﺳﻄﺮ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺭﺍ هم ﻧﻤﯽﺧﻮﺍنند، ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺧﻂ ﺍﻭﻝ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻧﻤﯽﺩهند، ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻭ ﻋﮑﺲ ﻭ ﻓﯿﻠﻢ ﺭﺍ ﺑﺪﻭﻥ آﻧﮑﻪ ﺧﻮﺩ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﺑﺎشند ﻭ ﯾﺎ ﻓﻬﻤﯿﺪﻩ ﺑﺎشند، ﺑﺮﺍﯼ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻣﯽﻓﺮستند. 

چشم دارند، ولی نمی بینند! مغز دارند، ولی نمی فهمند. این ﻋﻮﺍﻡ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﭼﻨﺪین ﺟﻮﮎ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺳﺮﺷﺎﺭ ﺍﺯ ﺗﻮﻫﯿﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ، برای ﺩﻭﺳﺘﺎﻥشان ﻣﯽﻓﺮستند، ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻋﻮﺍﻡ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ جهان سوم ﺍﺯ ﻫﺮ ﻫﺰﯾﻨﻪﺍﯼ ﺩﯾﮕﺮ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻫﺰﯾﻨﻪ آﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻭ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ هم ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ.

ای کاش ما عوام نباشیم ...

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا شما عوام هستید؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..