تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا اینجا آخر دنیاست؟+تصاویر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،منطقه ای که زمین های صاف و هموارش باعث شده که به راحتی ۴۸۳ کیلومتر راه آهن مستقیم در آن کشیده شود . بر روی این دشت در بستر دریا فرورفتگی هایی وجود دارد که با شسته شدن سنگ آهک ها در اثر بارندگی به منطقه ای دیدنی تبدیل شده است. نقطه ی پابان این دشت جایی است به اسم صخر ه های بوندا، صخره هایی عجیب که جاذبه ی محبوب گردشگری اند. در ادامه با ما همراه باشید تا از صخره های بوندا بیشتر بدانید.

صخره های بوندا، آیا اینجا آخر دنیاست؟

در این منطقه جاههایی را می بینید که غارهای زیرزمینی به صورت فرورفتگی ها در سطح تشکیل شده و جاذبه های بینظیری را خلق کرده است. اینجا دشتی مسطح است که در بیشتر قسمت هایش هیچ درختی وجود ندارد این دشت در صخره های بوندا به نقطه ی پایان خود می رسند، در همن جاست که پرتگاه صخره ای ۲۰۰ کیلومتری را در اطراف خلیج می بینید. این پرتگاه، صخره های باشکوه بوندا است که در سمت جنوبی دشت نولاربور قرار دارد.

صخره های بوندا، آیا اینجا آخر دنیاست؟

نکته ی دیدنی در این صخر ه این است که در نزدیکی پایین آن ها پایه ی سفید رنگی وجود دارد که در واقع جنس آن از سنگ آهک ویلسون بلوف است. مطمئنا دانستن این که این ماده ی گچی سفید از کجا آمده برایتان جذاب است. چون داستان پیدایشش به ۶۵ میلیون سال قبل برمی گردد یعنی درست در زمانی که قاره استرالیا در حال جدا شدن از قطب جنوب بود. ضخامت سنگ آهک ویلسون تا ۳۰۰ متر است اما فقط قسمت بالای آن را می توانید بر روی صخره های بوندا ببینید.

صخره های بوندا، آیا اینجا آخر دنیاست؟

در بالای این سنگ آهک، لایه هایی از سنگ آهک خاکستری، قهوه ای به چشم می خورد، تعدادی از این لایه ها با فسیلی از کرم ها و قارچ ها ترکیب شده اند و لایه های دیگر به طور کامل از رسوبات دریایی هستند. بر روی صخره ها لایه ای از شن و ماسه که در زمان های بسیار دور بر روی هم تلمبار شده اند کشیده شده است. ارتفاع این صخره ها ۶۰ تا ۱۲۰ متر است و اگر در بزرگراه ایر باشید می توانید در نقاط مختلفی آن ها را ببینید.

جایی در ۸۵ کیلومتری این بزرگراه ۵ دیده بانی هست که هر کدام جاده های مخصوصی دارند. دیده بانی غربی طرفدارهای بیشتری دارد چون می توانید بر روی سنگی که از صخره ها بیرون زده راه بروید و چشم اندازی رویایی ببینید. در شرقی ترین نقطه صخره های بوندا، دیده بانی دیگری هست که محلی برای تماشای نهنگ های جنوبی است. این نهنگ ها در پاییز به این منطقه می آیند تا در کناره ی ساحل تولید مثل کنند و تا وقتی بچه ها بزرگ شوند نزدیکی ساحل را ترک نمی کنند و این فرصتی رویایی برای گردشگران است تا آن ها را از نزدیک ببینند.

صخره های بوندا، آیا اینجا آخر دنیاست؟

منبع:الی گشت

انتهای پیام/

مناطق عجیب و دیدنی دنیا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا اینجا آخر دنیاست؟+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..