تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرکز فوریت های پزشکی نقده؛ فرشتگانی با دستان خالی

ساعت: 09:53 منتشر شده در مورخ: 1396/06/25 شناسه خبر: 1193776

شهرستان نقده صاحب بزرگترین اورژانس استان آذربایجان غربی از نظر مساحت است اما نمیتوان امکانات موجود در آن را با سایر شهرستان های استان مقایسه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سولدوزخبر،مرکز فوریت های پزشکی یا همان ۱۱۵ یکی از مراکز ضروری امدادی است که اغلب مردم آن را اورژانس حاضر در بیمارستان امام (ره) نقده اشتباه میگیرند. در این گزارش سعی کردیم تا نگاهی بیندازیم به آخرین وضعیت مرکز فوریت های پزشکی نقده هم از لحاظ امکانات و هم عملکرد پرسنل آن.

به گفته سلمان حقی رئیس شبکه بهداشت و درمان نقده روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ تماس با مرکز فوریت های نقده گرفته میشود که از این تعداد معمولا ۱۰ تماس منجر به مأموریت میشود و دست کم دو تای آنها مأموریت جاده ای است.

یکی از مسئولان سابق مرکز فوریت های پزشکی که نزدیک ۱۰ سال سابقه کار در شهرهای مختلف از جمله نقده را داشته و نخواسته نامش در گزارش ذکر شود، نگاه مسئولان شبکه بهداشت و درمان به مرکز فوریت های پزشکی را نگاهی غیرضروری می نامد که باعث شده تا امروز آنها از نظر امکانات ضروری در سختی باشند.

قدیمی و فرسودن بودن آمبولانس ها که همیشه استرس ناشی از خرابی در مأموریت ها به پرسنل تحمیل میکند، نبود امکانات ضروری مثل دی.سی.شوک و دستگاه تنفس مصنوعی و کمبود پرسنل رسمی و قراردادی از جمله نیازهای برطرف نشده مرکز فوریت های پزشکی نقده است که این مسئول سابق در ۱۱۵ نقده روی آنها تأکید دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نقده در این باره به خبرنگار سولدوز خبر می گوید: مرکز فوریت های پزشکی نقده دست کم به چهار دستگاه آمبولانس نو نیاز داد.

او می افزاید: تمام کمبودهای این مرکز را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کردیم و حتی در این باره دو بار هم با نماینده مردم در مجلس مکاتبه داشته ام.

اخیرا عبدالکریم حسین زاده نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با انتشار یک نامه در کانال تلگرامی اش پیگیری هایی برای تهیه یکدستگاه آمبولانس انجام داده که هنوز منتج به نتیجه نشده.

به گفته مسئول سابق مرکز فوریت های پزشکی نقده، ۳۰درصد پرسنل این مرکز را نیروهای طرحی و سربازان امریه تشکیل می دهند که این امر باعث شده نیروهای رسمی و قراردادی به جای دو نفر کار کنند.

همچنین کمبود دستگاه هایی مثل دی.سی.شوک باعث میشود در مواردی که حادثه دیده نیاز به شوک الکتریکی دارد بجای آن ۳۰ دقیقه مداوم ماساژ قلبی داده شود که این کار هم توان امدادگر را برای مأموریت های بعدی تضعیف میکند.

پیگیری نه چندان جدی نماینده مردم نقده برای تهیه آمبولانس های مورد نیاز نقده در حالیست که نمایندگان مهاباد و میاندواب تاکنون در این زمینه موفق عمل کردند.

طبق برنامه چهارم توسعه باید به ازای هر ۶۰ هزار نفر جمعیت یک پایگاه فوریت های پزشکی وجود داشته باشد و در صورتی که ۴۰ هزار نفر به تعداد جمعیت آن شهر افزوده شود تأسیس یک پایگاه جدید هم ضروری است. طبق همن برنامه باید در هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه جاده فوریت ها پزشکی وجود داشته باشد بطوریکه این میزان در برنامه ششم توسعه به ۲۵ کیلومتر کاهش یافته است اما همه این ها تفاوتی در امکانات ضعیف مرکز فوریت های پزشکی نقده ایجاد نکرده و پرسنل این مرکز هر چند به اذعان مسئول سابق آن، جزو باسوادترین و زبده ترین نیروهای آذربایجان غربی و شرقی هستند، مجبورند با دستان خالی به کمک مردم حادثه دیده در شهر و جاده ها بروند.

 

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرکز فوریت های پزشکی نقده؛ فرشتگانی با دستان خالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..