تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرایط فعلی آموزش‌وپرورش انتظارات را برآورده نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی الهیار در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هیچ کس منکر نقش اساسی آموزش و پرورش در زمینه توسعه نیست بنابراین آموزش و پرورش باید شرایطی داشته باشد که بتواند اهداف توسعه را به خوبی محقق سازد.

وی افزود: چالش‌های موجود در آموزش و پرورش باید به صورت ریشه‌ای پیگیری شود و پس از تشخیص نقاط ضعف به رفع آنها مبادرت شود.

الهیار گفت: امروزه انتظارات از آموزش و پرورش و مطالبات آموزش و پرورش از دولت تغییر کرده است بنابراین تحول درآموزش و پرورش امری اجتناب ناپذیر است زیرا شرایط فعلی آموزش و پرورش انتظارات را برآورده نمی‌کند.

وی ادامه داد: معاونت توسعه مدیریت باید با استقرار یک الگوی مشخص اقتصادی  زمینه اجرای فعالیت‌‌های تخصصییرا فراهم کند. آموزش  وپرورش به دلیل گستردگی، قطعا به منابع متعددی نیازمند است و میزان این منابع باید هر سال افزایش یابد بنابراین مدیریت منابع، اصلی‌ترین وظیفه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: دیدگاه اقتصادی باید از معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی به سایر حوزه‌های آموزش و پرورش توسعه یابد.

الهیار گفت: تامین منابع و مصرف بهینه منابع، توأمان موثر خواهند بود زیرا هرچه قدر افزایش منابع هم داشته باشیم اگر مصرف بهینه اتفاق نیفتد باز هم با چالش روبرو خواهیم بود.

وی افزود: نگاه‌های اقتصادی آموزش و پرورش باید دقیقا منطبق بر رویکردهای مالی دولت باشد، مسیرهای تامین منابع دولت را بشناسیم و بر اساس آن ، بودجه آموزش و پرورش را تامین کنیم. تلاش خواهیم کرد منابع مالی به گونه‌ای مدیریت شود که کمترین مطالبه به سال آینده منتقل شود.

الهیار خاطرنشان کرد: درمواجهه با چالش‌ها ، شناسایی علت مهمتر از شناسایی معلول است امیدوارم با همدلی، همکاری و همگرایی چالش‌های مالی آموزش و پرورش را مرتفع سازیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرایط فعلی آموزش‌وپرورش انتظارات را برآورده نمی‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..