تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درس اخلاق جوانان به آقازاده ها/روایتی از یک جهاد بدون منت

ساعت: 16:23 منتشر شده در مورخ: 1396/06/24 شناسه خبر: 1193376

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم زنجان، شاید فکرش هم برای برخی از جوانان سخت باشد. در این گرمای طاقت فرسا، بدون تعلقات مادی و حق الزحمه و با کمترین امکانات با جان و دل بیایی در دل روستایی عقب افتاده قید خوش گذرانی های تابستانه و دلخوشی های فانتزی در شهر را بزنی و دست به بیل شوی و درست مثل یک کارگر زحمت کش کار کنی و عرق بریزی!

همانگونه که از نامش پیداست اردوهای جهادی، یعنی جهاد در راه خدا. وقتی با مسئولین گروه های جهادی صحبت می کنیم از اشتیاق گروه، برای هجرت به دور افتاده ترین مناطق و روستا ها با کمترین امکانات رفاهی و سطح زندگی صحبت می کنند.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد. تا اسم از اردو های جهادی به میان می آید همه ذهن ها به سمت رنگ کردن مدارس، آجر بالا پرت کردن برای ساختن مسجد و خانه و در کل ساخت و ساز های عمرانی می رود. ولی این ها صرفا بخشی از فعالیت های جهادی به شمار می روند. هر کس در هر رشته و تخصصی که دارد در حال علم آموزی به اهالی روستا است. برایم تعجب بر انگیز بود حتی جهادگران دانشجو لوازم شخصی خود(موبایل- تبلت- لب تاب و...)  را در اختیار اهالی قرار داده اند تا در مدت اندک از آن بهره ببرند. این روحیه و این شور و اشتیاق به راستی جهادی است.

اردوهای جهادی در استان زنجان

به سراغ آقای کاظمی مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان زنجان رفتیم و از ایشان درباره اردو های جهادی پرسیدیم. ایشان در گفت و گو با نبض زنجان تشریح کردند:

در سه ماهه اول امسال، 60 نفر از خواهران و برادران از دانشگاه های پرستاری ابهر، پیام نور خدابنده و آزاد زنجان در روستاهای خیر آباد پری، سایان و کوی فاطمیه مستقر شده و به رنگ آمیزی مدارس، فعالیت های فرهنگی و توزیع بسته های غذایی میان نیازمندان پرداختند.

در ادامه، در ایام انتخابات حدود 40نفر متشکل از برادران وخواهران جهادگر از دانشگاه های سراسر استان با قوت و انسجام  عازم بیش از 170 روستا در سراسر استان شدند و به روشنگری و تشویق حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای پرداختند.

در ایام تابستان نیز تاکنون  140نفر از دانشجویان بسیجی به شرح ذیل در اردوهای جهادی حضور بهم رسانیده اند: گروه های جهادی شهید حسین خرازی و شهید محسن خسروی نژاد دانشگاه های قیدار متشکل از 33خواهر و 12 برادر در عرصه های عمرانی، فرهنگی و آموزشی در تاریخ7تیر ماه در مناطق روستایی سجاسرود به مدت 10روز فعالیت نمودند.

در ادامه و در تیرماه گروه جهادی شهید احمد متوسلیان دانشکده پرستاری به تعداد حدود20نفر از برادران در دو عرصه رنگ آمیزی مدرسه روستای مرشون و مدرسه استثنایی پویا به مدت حدود 18روز فعالیت کردند.

در تاریخ دهم مردادماه گروه جهادی شهید همت پیام نور زنجان به تعداد بیست نفر از خواهران و برادران به روستای بهرام بیگ قره پشتلوی ارمغانخانه به مدت 10روز اعزام شدند. این جهادگران در عرصه های فرهنگی، آموزشی، بهداشت و درمان، ویزیت رایگان، دیوار نویسی و زیبا سازی فضای مدارس به خدمت رسانی به اهالی روستا پرداختند.

در ادامه، در همین ماه در تاریخ پانزدهم مردادماه گروه جهادی شهید حسن باقری دانشگاه زنجان متشکل از پانزده نفر از برادران برادر در سه عرصه عمرانی شامل مرمت مسجد و احداث سرویس بهداشتی مدرسه روستای تات قشلاقی پری ماهنشان و رنگ آمیزی مدرسه روستای ارهان فعالیت نمودند.

در تاریخ بیستم مرداد ماه، گروه های جهادی مدافعان حرم و شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد ابهر متشکل از حدود 20خواهر و 12 برادر در عرصه های مختلف فرهنگی، مذهبی و آ موزش مهارت های فنی ،کتابخوانی در روستاهای قزلجه،عباس آ باد سفلی و امیر بستاق و همچنین رنگ آمیزی مدارس روستاهای امیر بستاق و نایجوک ابهر فعالیت خود را آغاز نمده اند و این حرکت تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت.

گروه جهادی شهید احمد طارمی دانشگاه علمی کاربردی مرکز ابهر نیز از تاریخ ، بیست و پنجم مرداد ماه متشکل از حدود 10خواهر جهاد گر در عرصه های فرهنگی، مذهبی و آموزشی به مدت 10 روز در روستای سلمان کندی سلطانیه به اهالی روستا خدمت رسانی خواهند کرد.

کاظمی در پایان گفت: از تمامی خیرین محترم و بزرگوار تقاضا داریم در جهت خدمت رسانی بهتر به محرومان روستاهای استانمان گروه های جهادی را به هر نحو که مایلند در این حرکت خداپسندانه همراهی نمایند.( پل ارتباطی با واحد جهادی سازمان بسیج دانشجویی استان زنجان:شماره تماس های 024 _33063313  09128421640 )

جهادگران اشرافی!

ای کاش برخی از مسئولین نیز به مانند دانشجویان جهادگر، ذره ای از وقت خود  را صرف رسیدگی به حل مشکلات اهالی مناطق محروم می کردند. این دانشجویان جهادگر نه فیش نجومی دارند و نه پست و مقام آن چنانی. حقیقت تلخی است که جهاد برای بسیاری از مسئولین لقلقه ای زبانی در جهت ریا و تزویر شده است و آن را باید صرفا در سخنرانی های ریاکارانه آن جست. مگر زندگی اشرافی و فیش های حقوقی نجومی و جهاد در یک جا جمع می شوند؟! هرگز!

وظیفه اصلی مسئولین در دستگاه های اجرایی، رسیدگی به حل مشکلات محرومان است که متاسفانه برخی از آن غافل شده اند.

اگر همین جوانان جهادگر بی ادعا نبودند، کدام یک از این آقایان رئیس پر مدعا به داد این محرومان می رسیدند؟!

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درس اخلاق جوانان به آقازاده ها/روایتی از یک جهاد بدون منت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..