تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تمام فعالیت ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد/سکوت در قبال کشتار مسلمانان میانمار به منزله تایید آن است

ساعت: 16:51 منتشر شده در مورخ: 1396/06/24 شناسه خبر: 1193472

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

تمام فعالیت ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در نماز جمعه عبادی و سیاسی گفت: در اول همه را به تقوای الهی دعوت کردند و در مورد عالم برزخ عالم قبر و عالم آخرت صحبت کردند هر کس برادر مومن و اهل قبرستان را زیادت کند و ۷ مرتبه سوره قدر را بخواند خداوند گناهان هر دو را میبخشد و مردگان با همه ما در ارتباط هستند

وی، افزود: در اینجا به خانواده و بنیاد خانواده اشاره کردند و گفتند: در دین اسلام خانواده جایگاه والا و بزرگی دارد و اینکه در خانواده اعضا باید روابط خوب و حسنه ای داشته باشند انتظاراتی که اعضا خانواده از هم دارند معقول و منطقی باشد نه اینکه بیشتر از حد توان همدیگر باشد و در زندگی به هم عشق بورزند و به هم احترام بگذارند.

نماینده  ولی فقیه و امام جمعه ارومیه تصریح کرد: امروز روز ۲۴ ذی الحجه مصادف با روز مبارک مباهله است که در این روز پیامبر به مسیحیان نامه نوشت و درخواست کرد که با مسلمان شوند و با آماده جنگ که هیچ کدام را نپذیرفتن و خدا گفت با آنها مباهله کنین و سرگذشت حضرت عیسی و آدم اشاره کردند

وی در ادامه سخنان خود افزود: اولین کانون آرامش خانواده است و خداوند در قرآن جریان ازدواج را از نشانه های خود معرفی می کند.و امروز دشمنان سعی در تخریب بنیاد خانواده کرده و سعی دارند آنها را بهم بزنند و تربیت را نیز از بین ببرند

قریشی ادامه داد: در روز های شروع مدارس قرار داریم و امروز باید در تربیت و خرید وسایل مدارس از جنس های ایرانی خرید کنیم از نماد هایی که دشمنان بر روی این وسایل زده اند از نماد های کفر و نمادهای بت پرستی و شهوت و عشق و فجور استفاده و خرید نکنین

امروز باید از نماد های خدایی و هر چیزی که قلوب جوانان را به خدا میکشد استفاده کنیم

وی در پایان سخنان خود افزود: رهبری فرمودند امروز هر کاری هر تصمیمی گرفته میشود باید پیوست فرهنگی داشته باشد یعنی فرهنگ اصل قرار بگیرد و بقیه موارد در حاشیه باشند و اگر پیوست فرهنگی نباشد نتیجه اش از بین رفتن فرهنگ خواهد بود لذا از مسولین و اهل قلم میخواهیم که این مباحث و مدیریت و به منویات مقام معظم رهبری عمل نمایند

سکوت در قبال کشتار مسلمانان میانمار به منزله تایید آن است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اینکه انسان ها سه دسته اند، اظهار کرد: انسان ها در قبال موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی به سه دسته تقسیم شده و دسته ای از آنها طرفدار حق، دسته ای طرفدار باطل و دسته ای نیز ساکت هستند.
امام جمعه میاندوآب افزود: انسان های طرفدار حق، کسانی هستند که دلداده حق و حقیقت بوده و سینه چاک اسلام ناب محمدی(ص) هستند.
وی با اشاره به اینکه دسته دوم، طرفدار باطل هستند، گفت: اینگونه انسان ها کسانی هستند که قساوت دل ودین فروش بوده که برای حفظ قدرت حیوانی و به دست آوردن پست و مقام دنیوی حاضرند تا به جنگ پاک ترین انسان ها بروند و اینها همان کسانی هستند که در کربلا و در روز عاشورا، سر فرزند پیامبر(ص) را بر بالای نیزه ها بردند.
حسن زاده به ویژگی های دسته سوم اشاره و تصریح کرد: اینها کسانی هستند که در قبال موضوعات مختلف می گویند به من چه و مصلحت اندیشی می کنند و این دسته افراد همانند دسته دوم، قساوت دل بوده و در واقع دورقاب چین دسته دوم و سیاهی لشکر آنها هستند.
امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه انسان ها باید موضع گیری کرده و از سکوت در قبال موضوعات مختلف بپرهیزند، اظهار کرد: سکوت در مبارزه حق و باطل، خیانت بوده و باید از آن پرهیز کرد و این را بدانید که اگر سکوت کنی از باطل هستید.
وی با اشاره به اینکه عده ای در مورد واقعه کربلا سکوت کردند و گفتند به ما چه، گفت: امثال این افراد، امروزه هم هستند که می گویند بعد از ۱۴۰۰سال چرا عزاداری می کنید.
حسن زاده به کشتار مسلمانان میانمار اشاره و با انتقاد از سکوت کشورهای مختلف در قبال این جنایت، اظهار کرد: کسانی که در قبال کشتار مسلمانان میانمار سکوت کرده اند، خائن تر از آمریکا بوده و منافقین بین المللی بوده و در واقع طرفدار جنایت آنها هستند.
امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه نباید بی خاصیت بود، تصریح کرد: آمریکا به دنبال اسلام و مسلمانان بی خاصیت هستند که نماز بخوانند و روزه بگیرند و دیگر تمام و به سایر موضوعات کاری نداشته باشند.
وی افزود: ضرر مسلمان بی خاصیت بیشتر از غیرمسلمانان به اسلام و کشور است و آمریکا هم به دنبال این چنین افرادی است.
حسن زاده اظهار کرد: باید وارد عرصه شد و نباید نسبت به موضوعات مختلف شهری، استانی، کشوری و بین المللی بی خاصیت بود و در جایی که تقابل بین حق و باطل است، باید جانب حق را گرفت.
امام جمعه میاندوآب به درس های عاشورا نیز اشاره کرد و گفت: عاشور درس کرامت انسانی، امید به آینده و سازش ناپذیری در مقابل دشمنان و تسلیم در برابر اوامر الهی را به ما می دهد.
وی افزود: عاشورا درسی برای تمام دروان بوده و این عاشورا، محرم و صفر است که به فرموده امام خمینی(ره)، اسلام را زنده نگه داشته است و عاشورا نیز تا روز قیامت ماندنی بوده و خواهد ماند.
حسن زاده به اهمیت دینداری در زمانه کنونی اشاره و تصریح کرد: در این دور و زمانه که عصر رسانه و فضای مجازی بوده و افراد مختلف پشت سر دیگری حرف زده و دیگران هم آن را تایید کرده و فتنه ها روز به روز پیچیده می شود، دینداری سخت است و لذا باید هوشیار و آگاه بود.

 

دستگیری از نیازمندان وظیفه تمام آحاد جامعه است

حجت الاسلام محمدباقر اشرفی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به مسئله تقوا گفت: تقوا یکی از مهمترین معیار های انسان بوده و راه صحیح زندگی را به انسان نشان می دهد.
وی با اشاره به ماه محرم تصریح کرد: ماه محرم یکی از باارزش ترین ماه های سال است و در این ایام درهای رحمت و بخشش گناهان به روی انسان ها است.
امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به اهمیت نماز خصوصا نماز ظهر عاشورا افزود: نماز یکی از مهمترین امورات انسان است و بسیاری از اعمال انسان به واسطه نماز پذیرفته می شود.
اشرفی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری گفت: وظیفه مجمع تشخیص مصلحت نظام بسیار ظریف و حساس است و باید در تصمیم گیری نهایت دقت را بکار گیرند.
وی تصریح کرد: تصمیماتی که در مجمع گرفته می شود باید تفکرات امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بر آن حاکم باشد.
خطیب موقت نماز جمعه پلدشت ضمن محکومیت کشتار مردم میانمار افزود: برخی از اشخاص و سازمان حقوق بشر که دم از قانون می زنند چرا در برابر چنین جنایتی سکوت کرده اند.
اشرفی با اشاره به جشن نیکوکاری و باز گشایی مدارس گفت: وظیفه تک تک ما این است که در این جشن ها شرکت کنیم و دست نیازمندان را بگیریم.
امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به ۲۵ شهریور روز تکریم بازنشستگان افزود: تلاش و کوشش این بازنشستگان منجر به پیشرفت کشور در تمام جهات شده است.

بنا بر فرمایشات امام راحل جنگ برای ملت ایران اسلامی یک نعمت الهی بود چرا که این جنگ برای کشور استقلال . پیشرفت ، امنیت و ناامیدی دشمنان را در پی داشت .

امامت نقش هدایت گری ،پاسداری دین ، تبیین و تفسیر قران ،جانشین خدا در روی زمین می باشد

حجت الاسلام حلمی با محکوم نمودن کشتار بی رحمانه ملت مسلمان میانمار این جنایات را ناشی از توطئه های آمریکا و استکبار جهانی بر علیه امت اسلامی دانست و گفت : امیدواریم آحاد جامعه اسلامی با واکنش و عکس العملل خود جواب قاطع خود را نسبت به این جنایات درد ناک بدهند و حمایت خود را از ملت مظلوم و ستم دیده میانمار اعلام نمایند .

وی با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بر تمامی ملت ایران اسلامی از این هفته به عنوان یاد آور رشادتها و جانفشانی های رزمندگان و ایثار گران در طول ۸ سال دفاع مقدس یاد کرد و گفت : بنا بر فرمایشات امام راحل این جنگ برای ملت ایران اسلامی یک نعمت الهی بود چرا که این جنگ برای کشور استقلال . پیشرفت ، امنیت و ناامیدی دشمنان را در پی داشت .

امام جمعه موقت شهرستان چالدران بر حضور پرشور مردم در جشن عاطفه ها تاکید کرد و گفت: با توجه در آستانه بازگشایی سال تحصیلی جدید چه بسیار دانش آموزانی هستند که به دلیل بضاعت مالی امکان تهیه وسایل نوشت افزار و پوشاک مدارس را ندارند لذا در جهت یاری رساندن به اینگونه افراد چه خوب است با حمایتهای مالی خود دست اینگونه افراد را بگیریم .

حجت الاسلام حلمی به سالروز خانواده و تکریم بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت :بازنشستگان آیینه شاغلان هستند سالها با اخلاص و فداکاری در جهت خدمت به مردم تلاش نمودند و در حال حاضر نیز به بازنشستگی نایل شده اند

اگر تقوا رعایت گردد موجب قرب الهی میشود

حجت الاسلام رنجبر امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های نماز جمعه گفت:اگر تقوا رعایت گردد موجب قرب الهی میشود و از خصایص مومن باید اهل عفو و گذشت باشد، به ضعیفان ترحم کند همانند همین که هلال احمر در حیاط مسجد چادر زده و برای مردم مظلوم میانمار کمک نقدی جمع میکند لذا باید در تمامی ابعاد از ضعفا حمایت شود از لحاظ اقتصادی و جسمی .

وی افزود: مومن باید در مجالس علما در مجالس پند و نصیحت زیاد شرکت داشته و مطالب را به نسل های بعدی انتقال دهد.

رنجبری با اشاره به جایزه صلح نوبل که به رییس جمهور میانمار داده شد گفت:ما کشتار و قتل عام وحشیانه مردم میانمار را محکوم میکنیم و حقا که این رییس جمهور بی کفایت عرضه جایزه صلح نوبل را ندارد .

وی اشاره کرد :مجمع تشخیص مصلحت نظام باید با نگاهی بلند مدت و ارائه راهکار های کارساز به موضوعات جامعه بیشتر بپردازد.

وی در ادامه گفت: در جشن عاطفه ها باید خوبی ها و مهربانی های خود را با نیازمند سهیم شویم .
امام جمعه ماکو با اشاره به ۲۵ ذی الحجه روز تکریم خانواده گفت:صلاح جامعه در راستای صلاح خانواده است که دشمن در تلاش است به خانواده ها آسیب برساند که باید این امر را مورد توجه قرار داده و پیشگیری کنیم
وی با اشاره به ماه محرم گفت : ماه محرم پیش رو است باید لیاقت شور حسینی در کنار شعور حسینی داشته باشیم

رنجبری در پایان با اشاره به سوم مهر روز همه پرسی برای استقلال کردستان گفت:خدا انشاءالله این توطئه را از کشور ما دور کند چرا که این هدف اسرائیلی ها می باشد همان از نیل تا فرات اینها میخواهند دولت دموکرات تشکیل دهند البته ما با برادران سنی خود مشکل نداریم ولی تعدادی قصد دارند فتنه ای در کشور به پا کنند این توطئه شوم که کشور اسرائیل به آن جواب مثبت داده قصد بر ایجاد اسرائیلی دیگر دارند و میخواهند در ترکیه ایران و عراق اهداف شوم خود را پیاده کنند که انشاءالله خداوند کشور را از گزند این توطئه ها در امان بدارد.

فرد انقلابی بایست التزام عملی به ولایت فقیه را در راس کار خود قرار دهد

حجت الاسلام والمسلمین حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه عموم نمازگزاران و مومنین را به رعایت تقوی الهی دعوت کرد و بر بحث تزکیه نفس تاکید کرد.

وی واژه مراقبه که در واقع حفاظت دایمی انسان از خود از حیث معنوی است را مبحثی ارزشی در باب عاقبت بخیری بشر عنوان کرد .
امام جمعه شاهین دژ فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را به نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده های شهدا و ایثارگران تبریک گفت و علت اصلی تحمیل جنگ در سال ۵۹ بر ایران را مبارزه انقلاب اسلامی با ظالمان جهان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود و عده ای و دراس این عده آمریکای جنایتکار منافعشان به خطر می افتاد جنگ را بر ایران تحمیل کردند اما با وجود تحمیل این جنگ هرچند امکانات جنگی محدودی داشتیم ام با توجه به روحیه انقلابی و جهادی که در دلهای جوانانمان داشتیم و بر اساس بیانیه ی که امام (ره) دادند جبهه های حق علیه باطل مملو از رزمندگانی شد که روحیه خداشناسی داشته و پرورش یافته محافل قرآنی بودند و پیروز میدان شدیم.

حجت الاسلام فصیح نیا پیشاپیش فرا رسیدن ماه محرم را بر عاشقان ثارالله تسلیت گفت و اظهار داشت : ماه محرم ماهی است مسیر انسانیت و عبودیت و معرفت را راحتتر میتوان یافت و نزدیکترین مسیر برای خداشناسی است.

امام جمعه شاهین دژ در تذکره به هییت های عزاداری گفت : در مراسم های عزاداری حتما از عالمان دینی برای شناخت بیشتر قیام عاشورا و هدف امام حسین (ع) دعوت شود تا شور را با شعور همرا سازند و اهداف هییت ها عزاداری برای امام حسین (ع) و قرب الهی باشد.

وی ادامه داد: رعایت حق الناس و مطرح نمودن مسائل سیاسی روز بایست از دیگر اهداف هییت های عزاداری باشد.
خطیب نماز جمعه شاهین دژ تصریح کرد :در عاشورا هم غیرت ناموسی بود و هم غیرت دینی پس امروز ما هستیم که باید با رعایت حجاب دینی خود پیام باطنی عاشورا را ترویج دهیم.

فصیح نیا به دیدار رهبر فرزانه انقلاب با رییس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد که امام خامنه ای (مدظله العالی) در این دیدار بر انقلابی فکر کردن و عمل کردن این مجمع تاکید کردند.
وی ویژگی انقلابی بودن را در اعتقاد راسخ به اسلام،حراست از ولایت فقیه و التزام به ولی فقیه،درخط امام قرار گرفتن و به آرمانهای ایشان اعتقاد داشتن،تقوی سیاسی و دینی داشتن،پایبندی به استقلال کشور و همچنین اهل ادب و منطق و علم بودن دانست.

امام جمعه شاهین دژ در پایان از سپاه پاسداران شاهین دژ به پاس بازسازی مراسم معنوی و تاثیر گذار واقعه غدیر تشکر و از همکاری ادارات این شهرستان در این امر سپاسگذاری کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تمام فعالیت ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد/سکوت در قبال کشتار مسلمانان میانمار به منزله تایید آن است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..