تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سازمان‌های بین‌المللی نباید در برابر جنایت میانمار خاموش باشند/ محرم نمایشگاه بی‌نظیر کرامت انسانی‌، اخلاص و فداکاری

ساعت: 15:26 منتشر شده در مورخ: 1396/06/24 شناسه خبر: 1193435

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: سازمان‌های بین‌المللی نباید در برابر این جنایت‎ها خاموش باشند، پس خاصیت شورای امنیت و سازمان ملل چیست و چرا اقدامی نمی‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ؛ آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های این‌هفته نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به جنایت‌هایی که علیه مسلمانان میانمار اعمال می‎شود، اظهار کرد: سازمان ملل نباید به اطلاعیه اکتفا کند بلکه باید وارد عمل شود، این کشتارها در برابر مدعیان حقوق بشر انجام می‎شود و کار افرادی است که نه انسان هستند و نه حیوان بلکه پست‌تر از حیوان هستند.

وی افزود: سازمان‌های بین‌المللی نباید در برابر این جنایت‎ها خاموش باشند؛ پس خاصیت شورای امنیت و سازمان ملل چیست و چرا اقدامی نمی‌کنند، مردم مظلوم میانمار به بهانه‌های واهی و برای اینکه منافع آمریکا و اسرائیل تأمین شود، کشتار و آواره می‌شوند و آن‌هم به دستور رهبری که جایزه صلح نوبل را به‌دست آورده و دست‌پرورده آمریکاست.

خطیب جمعه ساری اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی الگوی مهمی چون اهل بیت(ع) دارد و از این‌رو است که دشمن با ابزارهای مختلف به‎دنبال از هم پاشیدن خانواده‌هاست، امروز آنچه را که در پوشش و طلاق و رفتارهای ناشایست می‌بینیم ناشی از تزلزل در خانواده‌هاست.

طبرسی با اشاره به روز مباهله که حقانیت و عظمت رسول اسلام(ص) را نشان داده است، علاوه بر آن، این نکته را متذکر شد که باید خانواده خود را جدی بگیریم زیرا دشمن روی این مهم زوم کرده است و الگوی خانواده‌ها نیز امام علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س)، حسنین(ع) و حضرت محمد(ص) باید باشد.

وی با اشاره به اهمیت غدیر که آیات و روایات فراوان و بیش از 20 هزار جلد کتاب در این زمینه منتشر شده است، گفت: امروز بحث غدیر را در انقلاب داریم، در حاکمیت اسلام، در هشت سال جنگ تحمیلی و در اعزام مدافعان حرم همچون شهید حججی که در این شرایط دنیای مادی، به‎خوبی تربیت می‎شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: 38 سال است که دشمنان به انواع و اقسام حقه‌ها می‌خواهند غدیر را خاموش کنند و همه این توطئه‌ها برای این است که می‎دانند غدیر زنده است زیرا تأثیر آن را در جریان‎های سیاسی انقلاب اسلامی می‎بینند.

طبرسی در پایان با اشاره به جشن عاطفه‌ها در آستانه بازگشایی مدارس گفت: افرادی که توان مالی دارند به نیازمندان کمک کنند هر چند کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران نیز تلاش فراوانی دارد اما در هر صورت نیاز به مشارکت‌های مردمی است.

محرم نمایشگاه بی‌نظیر کرامت انسانی‌، اخلاص و فداکاری

 

حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضویی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آمل، محرم را بهار عقل و عاطفه خواند و اظهار کرد: عقل حکم می‌کند به دنبال ابا عبدالله الحسین(ع) برویم و ایشان را بشناسیم، احساس‌مان حکم می‌کند تا با کاروان سید‌الشهدا همراه شویم تا او را درک کنیم.

وی محرم را نمایشگاه بی‌نظیر کرامت انسانی‌، شهادت، اخلاص و فداکاری عنوان کرد و افزود: هفته اول محرم امر به معروف و نهی از منکر است که این فریضه واجب را نباید فراموش کرد و با نگاه اسلامی، اثر بخش و اخلاقی این فریضه واجب را در هفته اول و تمام طول سال اجرا کرد.

امام جمعه آمل خدمت به مردم را سرلوحه کار مسئولان دانست و تصریح کرد: خدمات صادقانه و عشق به خدمت داشته باشیم و با مردم صادقانه برخورد کنیم، خدمت به مردم را عبادت ببینیم و از پیر، جوان، ندار، ضعیف و مستضعف همه را در یک کفه ترازو قرار دهیم.

مرتضوی به خدمات ارزنده امیر سلیمانی شهردار آمل در چند سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در زیباسازی و تمیزی شهر نمره قبولی نداریم و این نابه‌سامانی‌ها شایسته شهر آمل نیست؛ شهرداری انگیزه‌اش را باید صد چندان کند و در مسیر زیبایی و آبادانی شهر گام بردارد.

وی محرم را پیروزی خون بر شمشیر اظهار کرد و یادآور شد: سازمان تبلیغات، نیروی انتظامی و شهرداری باید در مراسمات محرم مدیریت داشته باشند و هر کس می‌خواهد خیمه‌ای برپا کند باید دارای مجوز باشد تا آنچه در شان حسین‌ بن‌ علی(ع) و ماه محرم نیست شکل نگیرد.

امام جمعه آمل در پایان به مراسم هفتم محرم اشاره کرد و گفت: محرم را جدی بگیریم و به عنوان پایتخت تشیع و دیار علویان، شهر عالم‌پرور و نخبگان برای سیدالشهدا کاری انجام دهیم و با برنامه‌ریزی درست مراسمی همچون سال پیش بی‌نظیر برگزار کنیم.

مسئولینی که تلاش دارند اقتصاد کشور را وابسته کنند قطعاً جاسوس و خیانتکار هستند

 

حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بابلکنار با انتقاد تند از وضعیت مدیریت اقتصادی کشور اظهار کرد: برخی از مسئولین و سیاسیون که تلاش دارند اقتصاد کشور را به وابستگی سوق دهند، قطعاً جاسوس و خیانتکار هستند زیرا هیچ انقلابی و مسلمان با شرافتی حاضر نمی‌شود که کشورش زیر سلطه غربی‌ها باشد.
   

وی افزود: دولت باید نسبت به هرم سنی مدیریت اجرایی کشور حساس باشد چون بدنه مدیریتی پیر هستند، پیرها بروند و جوان‌ها جای آن‌ها را پر کنند نه اینکه به پیرها بعد از بازنشستگی هم مسئولیت بدهند.
  

این مقام مسئول با اشاره به مطالبات اصلی مردم در حوزه های اشتغال، و اقتصاد ادامه داد: رفتن یا نرفتن زنان به ورزشگاه برای تماشای مسابقات مردان اولویتی ساختگی است که غرب‌زدگان برای مغفول ماندن مطالبات مردم درست کرده‌اند بهتر است مطالبات اصلی مدنظر قرار گیرد.
 

امام جمعه بابلکنار تصریح کرد: در طول ۳۸سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر ایران بیش از ۲۳۰۰۰ شعبه بانک ساخته‌ایم اما برای ارتقای معنویت، فرهنگی عمومی و ارزش‌های اسلامی تنها هزار مسجد ساختیم و این یعنی غفلت مسئولین، دینداران و تأثیر تهاجم فرهنگی دشمن در بین مسئولین.
 

حجت‌الاسلام بابائیان در پی اتفاقات چند سال اخیر در راه های مواصلاتی کشور گفت: وزیر راه و شهرسازی می‌گوید برای ارتقای ایمنی جاده‌های کشور پول نداریم ولی برای خرید ۱۱۴ هواپیمای مرجوعی مسافربری حاضرند ۱۰ میلیارد دلار پول بدهند و باید واقع‌بینانه بگوییم مبارزه با فساد اقتصادی، فرهنگی و اداری، قوانین نر می‌خواهد، ماده‌های قانون جوابگوی سیستم فاسد نیستند.
  

وی افزود: سخنگوی دولت می‌گوید چه اشکالی دارد که فرزندان مسئولان در صورت داشتن صلاحیت مثل پدران خود به مسئولیت برسند، مردم می‌گویند پس چه زمانی نوبت به فرزندان صلاحیت دار زیر دستان و محرومان جامعه می‌رسد؟
  

خطیب جمعه بابلکنار تاکید کرد: مجلس و نمایندگان مانع اجرای طرح خطرناک حذف قیمت‌ها از روی اجناس و کالاها شوند، مردم بیچاره ما بیش از این ظرفیت تحمل گرانی لجام‌گسیخته را ندارند.
  

بابائیان با اشاره به وضعیت نامطلوب دیپلماسی سیاسی کشور افزود: دیپلمات‌های مذاکره‌کننده برای تنویر افکار عمومی به ملت پاسخ دهند آیا طبق برجام، مأموران آژانس که همان جاسوسان آمریکایی و اسرائیلی هستند اجازه بازدید از پایگاه‌های نظامی ایران را دارند یا خیر؟
  

وی اضافه کرد: مشکل برخی از مسئولان ما این است که نمی‌خواهند بپذیرند چالش آمریکا با ایران بر سر چند موشک، چند حلقه چاه نفت، انرژی هسته‌ای و دیگر مسائل نیست، آمریکا و غربی‌ها با ما مشکل ماهیتی دارند و  حقوق بشر، حمایت از تروریسم همه بهانه است.
  

این مفام مسئول ادامه داد: آیا وقت آن نرسیده که مدال‌های افتخاری که برای بتن‌ریزی آب‌سنگین اراک و از کار انداختن هسته‌ای کشورمان به سینه آقایان مذاکره‌کننده نصب شده به خزانه دولت برگردد و مدال‌های بهتری به سینه‌های منتقدین دلسوز نصب شود؟
  

حجت‌الاسلام بابائیان با اشاره به وضعیت اسف‌بار مسلمانان در کشور میانمار اظهار کرد: جمهوری اسلامی پرچمدار آزادی‌خواهی، مبارزه با ظلم و ستم است، جا دارد که دیپلماسی فعالی در خصوص قتل و غارت، ظلم و جنایتی که در میانمار علیه مسلمانان روا داشته می‌شود از خود نشان دهیم، متأسفانه تاکنون خیلی منفعلانه و حتی عقب‌تر از کسانی که در برخی موارد با تروریست‌ها هم‌دست هستند حرکت می‌کنیم و این زیبنده نظام اسلامی نیست.
  

وی افزود: مسلمانان باید بدانند تا زمانی که تعادل قوا در جهان به نفع آنان برقرار نشود همیشه منافع بیگانگان بر منافع آنان مقدم می‌شود و هر روز شیطان بزرگ به بهانه فقط منافع خود به آنان ظلم‌و ستم می‌کند.
  

امام‌جمعه بابلکنار تصریح کرد: آن‌هایی که به عفریته‌ای مانند آنک سان سوچی جایزه صلح نوبل داده‌اند همان‌هایی هستند که دستور عملیات کشتار از اتاق همان‌ها صادر شده است، اگر دنیای اسلام منتظر هستند با روش‌های دیپلماتیک کشتار مسلمانان میانمار متوقف شود سخت در اشتباه هستند.
   

وی در پایان گفت: رسانه‌های اسرائیلی خودشان سند می‌دهند که به ارتش میانمار در سرکوب مسلمانان کمک می‌کنند اما سخنگویان اسرائیل در ایران نظر دیگری دارند و از اربابان خود دفاع می‌کنند واقعا خجالت‌آور است.

 

استقلال کردستان، زمینه‌ساز فتنه‌های جدید در منطقه

 

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نکا با اشاره به مشکلات فراوان از سوی دشمنان برای ملت مسلمان ایران از ابتدای انقلاب تاکنون، اظهار کرد: اگر در مسیر ایمان و تقوا حرکت کنیم باید انتظار مشکلات را نیز داشت.

وی افزود: یکی از این مشکلات جریان تروریستی داعش بوده که بنابر طرح آمریکایی-اسرائیلی شکل گرفت تا در مرزهای فلسطین اشغالی سلاح خود را به سمت کشورهای اسلامی بگیرد که اکنون با تلاش و ایثارگری مدافعان حرم طومار آن در حال جمع شدن است.

امام جمعه نکا موضوع همه‌پرسی استقلال کردستان را فتنه جدیدی از سوی دشمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: با استقلال کردستان و یکپارچه شدن کردهای ایران، عراق، سوریه و ترکیه این منطقه تبدیل به پاتق جدید برای دشمنان شده و اسرائیل جدید در منطقه متولد می‌شود.

راهی برای حل مشکل مسلمانان

این مسئول ماهیت آمریکا را اقدام برای انجام چنین کارهایی توصیف و اضافه کرد: امروز در مسئله کشتار مسلمانان میانمار نیز اسرائیل به صورت مستقیم درحال فروش سلاح و آموزش به نظامیان میانماری است.

وی رسیدن مسلمانان به مرز قدرت بزرگ جهانی را راه حل پایان مشکلات مسلمانان خواند و گفت: تا قدرت پیدا نکرده و در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دنیا قدرتمند نشویم این روال ادامه دارد.

محمدی لائینی با اشاره به عدم کناره‌گیری زبانی آمریکا از برجام با وجود عدم پایبندی عملی به آن، خواستار اقدام قاطع از سوی مسئولان کشور شد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی نیز به زبان پایبند به برجام بماند اما در عمل اقدامات هسته‌ای خود را از سرگیری و احیا کند.

توجه بیشتر به حجاب فرزندان

وی با اشاره به رویداد تاریخی مباهله در صدر اسلام، این اتفاق را نشانگر فضیلت و شرافت اهل بیت به خصوص علی(ع) دانست و افزود: در این آیه خداوند علی(ع) را به منزله جان پیامبر معرفی می‌کند.

خطیب جمعه نکا با بیان ارزش و جایگاه بسیار مهم خانواده در اسلام، خاطرنشان کرد: باتوجه به قرار داشتن در آستانه بازگشایی مدارس خانواده‌ها دو نکته را باید رعایت کنند که یکی از آن‌ها توجه به خانواده‌های نیازمند دارای دانش‌آموز است به گونه‌ای که دانش‌آموزان آن‌ها را نیز مانند فرزندان خود دانسته و به آن‌ها کمک کنند.

این مسئول اضافه کرد: دومین نکته مهم برای خانواده‌ها با حجاب فرستادن دانش‌آموزان به مدرارس است نباید به خصوص دختران را بدون حجاب و بدون چادر به بیرون فرستاده و در این زمینه تربیت و فرهنگ غلط را به کار برد.

وی خانواده و آموزش‌و‌پرورش را نهادهای مسئول و پاسخگو نسبت به تربیت فرزندان برشمرد و گفت: هرکسی بتواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکند خانواده و آموزش‌وپرورش نمی‌توانند عذر بیاورند.

محمدی لائینی با طرح این پرسش که چرا چادر درحال به حاشیه رفتن در مدارس است، تصریح کرد: آیا بی‌حجاب شدن با حجاب‌ها و بی‌چادر شدن چادری‌ها هنر است، چرا مدارس و خانواده‌ها مسئله چادر را جدی نمی‌گیرند.

محلی برای انتقال ارزش‌ها نه ضد ارزش

وی همچنین خواستار آموزش استفاده صحیح از موبایل به دانش‌آموزان از طریق خانواده و آموزش‌وپرورش شد و افزود: بسیاری از خانواده‌ها گلایه دارند که فرزندان آن‌ها برخی از نرم‌افزارها و اطلاعات غلط را در مدارس از دوستان خود می‌گیرند.

در پایان امام جمعه نکا مدرسه را محلی برای انتقال ارزش‌ها توصیف و خاطرنشان کرد: مدرسه نباید محل انتقال ضد ارزش‌ها در جامعه شود و در این راستا آموزش‌وپرورش باید مسئله را جدی بگیرد، باید توجه کنیم که ابتدا پرورش بر آموزش ارجحیت دارد.

 

ایجاد اشتغال خوب است اما نه فقط برای فرزندان مسؤولان!

 

حجت‌الاسلام سیدمهدی امیری‌ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه امروز در جمع نمازگزاران نوری در مصلی الغدیر نور با توصیه به تقوای الهی اظهار کرد: همه مشکلات ما از بی‌تقوایی است زیرا اگر تقوا پیشه کنیم و اعتقاد و باور دینی‌مان را تقویت کنیم هرگز دچار مشکلات، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... نمی‌شویم.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به 24 ذی‌الحجه (روز مباهله) افزود: زمانیکه مردم به اسلام دعوت می‌شدند، مسیحیان هم از سوی پیامبر(ص) دعوت شدند ولی 60 نفر از بزرگان و دانشمندان با پیامبر(ص) بحث می‌کردند و می‌گفتند حق با ماست، رسول الله(ص) باا منطق و گفت‌وگو آنها را به حقانیت اسلام دعوت کرد و فرمود: (اگر به آنچه گفته شد ایمان داشتید، دیگر حرفی نباید باشد). شأن نزول آیه 61 سوره اعراف، در زمانی است که آنها قبول نکردند که حضرت عیسی(ع) نیز بنده خداست، مباهله کرد و پیامبر اسلام(ص) محکم ایستاد، استدلال آورد و مباهله کرد.

وی ادامه داد: مسیحیان گفتند اگر پیامبر(ص) در روز مباهله با سپاه آمد معلوم می‌شود زیاد هم به حق نیست ولی روز مباهله حضرت با اهل بیت(ع) خود آمد و بزرگ مسیحیان گفتند ما قبول کردیم شما بر حق هستید ولی مسلمان نمی‌شویم اما حاضریم مالیات بدهیم، آیه مباهله بر فضیلت و کمال اهل بیت(ع) دلالت دارد و به ما می‌فهماند که پیغمبر حق بود و بر اساس حقانیت علی(ع) را معرفی کرد و حق با علی(ع) بود.

خطیب جمعه شهرستان نور با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم تصریح کرد: انتظار ما از همه متولیان مساجد، منابر، مداحان و روحانیون این است که عزاداری را در شأن امام برگزار کنند و مراقب انحرافات و خرافات باشند.

این مسؤول افزود: همه ائمه(ع) توصیه شان، تلاش برای احیای حق و سکوت نکردن در مقابل ظلم و ستم بود، برای رشد و تعالی آنان تلاش کنیم، تا جایی‌که می‌شود مردم را هدایت کرد ولی اگر هدایت نشدند و نمی‌خواهند به سمت فضایل بروند، باید در مقابل آنان ایستاد و وظیفه خود را انجام داد.

امیری‌ارجمند تصریح کرد: امروز سیاست ماکیاولی در میانمار حاکم است و می‌گویند مسلمانان و ضعفا نباید باشند و باید از بین بروند، در دنیای امروز دینداری سخت است، اگر می‌خواهید دیندار باشید باید با سیاست ماکیاولیسمی مبارزه کنیم و از مسلمانان دفاع کنیم.

امام جمعه شهرستان نور تصریح کرد: دغدغه مقام معظم رهبری در شعار سال باید گفتمان شود، البته بر سر زبان‌ برخی‌ها ساری و جاری است ولی برخی حتی این گفتمان را قبول ندارند و دغدغه‌شان رفع حصر و حضور زنان در ورزشگاه‌ها و ... است که از تریبون‌های مهم از جمله مجلس که دنیا آن سخنان را می‌شنود و رصد می‌کند بیان می‌کنند و با دشمنان همسو می‌شوند، باید به این افراد گفت که برخی مسائل باید ابتدا در شورای امنیت ملی و کمیسیون امنیت مجلس مطرح و بررسی شود و بعد در تریبون علنی مجلس گفته شود.

وی با انتقاد واگذاری برخی مسؤولیت‌های بزرگ در حد معاون وزیر و شهردار مناطق مهم به وابستگان و افراد کم سن و سال اظهار کرد: ایجاد اشتغال خوب است و البته تأکید نظام است اما برای همه است نه برای عده‌ای از فرزندان مسؤولان که ژن خوب دارند و در سن کم  مسؤولیت می‌گیرند، در مسؤولیت‌ها باید افراد متخصص و باتجربه و البته مؤمن و انقلابی با شایسته‌سالاری قرار گیرند.

خطیب جمعه شهرستان نور خاطرنشان کرد: تبرئه کردن حقوق‌بگیران نجومی از دیگر مسائلی است که در مدت طولانی در بوق و کرنا کردند و همه دنیا خبردار شدند ولی امروز می‌گویند عین قانون عمل شده و این افراد تبرئه شدند، البته راست می‌گویند، عده‌ای برای خود قانونی گذاشتند که یک مدیرعامل 170 میلیون تومان حقوق بگیرد، این از جیب ملت است و با شأن نظام جمهوری اسلامی سازگار نیست.

امیری‌ارجمند اظهار کرد: امروز معاون اول و سخنگوی دولت می‌گویند همه نجومی‌بگیران تبرئه شدند، برخی هم رفع حصر و ماندن در حصر را با نیات دیگر بیان می‌کنند، در پشت این حرف‌ها و اقدامات برخی مسائل دیگری را دنبال می‌کنند و منافع‌شان در این بگو مگو‌ها است، تنها کسانی که راست می‌گویند، مدافعان حرم هستند، نظامی که رهبری چون آیت‌الله خامنه‌ای و سربازان و افسران جنگ نرمی چون مدافعان، خانواده شهدا، جانبازان و ... دارد بیمه شده است و با این حرف‌ها خدشه پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به تلاش در لغو برجام و یا تغییر آن توسط ترامپ که سبب تنازع اروپا، انگلیس و آمریکا هم شده بیان کرد: آمریکا تقریباً تنها مانده است، امیدواریم اختلاف بین این دو طایفه باعث شود تا سربازان اسلام حقیقت دین و اسلام ناب محمدی(ص) را در دنیا جاری وو ساری و پرچم اسلام در جهان به اهتزاز در بیاید.

امام جمعه نور در پایان گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و جشن عاطفه‌ها هستیم، آنان که تمکن دارند دست دیگران را بگیرند، به کمک دانش‌آموزان بی بضاعت بروند و آنها را خوشحال کنند و اجازه ندهند در کنار سایر دانش‌آموزان سرشان پایین باشد.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سازمان‌های بین‌المللی نباید در برابر جنایت میانمار خاموش باشند/ محرم نمایشگاه بی‌نظیر کرامت انسانی‌، اخلاص و فداکاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..