تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیت‌الله فاضل‌لنکرانی: پیوند علوم انسانی با شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور ضروری است

شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط خود را با حوزه‌های علمیه بیشتر کنند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار با مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی، با اشاره به اهمیت مسئله علوم دانش‌بنیان اظهار داشت: امیدواریم مسئولان مربوطه این قبیل علوم کاربردی را به‌درستی در جامعه تبیین کنند.

وی بابیان لزوم ورود به مباحث علوم انسانی در کنار توجه به علوم دانش‌بنیان افزود: مهم این است که فعالیت در این قبیل کارها در کشور آغاز شود چراکه با شروع یک‌کاری جرقه‌های نخستین نبوغ و استعداد نیز در آن شکوفا می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: واقعیت است که فاصله کنونی کشور ما در زمینهٔ علوم دانش‌بنیان فراوان است اما نباید اجازه بدهیم فاصله از این وضعیتی که امروز وجود دارد بیشتر شود بلکه باید از همین امروز به فکر باشیم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با انتقاد از روحیات اشرافی‌گری در بین جامعه اسلامی تصریح کرد: انباشت ثروت برای تولید و ایجاد پشتیبان فعالیت‌های اقتصادی در اسلام مورد تحسین است و اسلام از این‌رو با انباشت مال و سرمایه مشکلی ندارد اما از پولی که از آن هیچ سودی برای جامعه نرسد مورد مذمت دین مبین اسلام است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان برای پیشبرد اهداف خود باید ارتباط خود را با حوزه‌های علمیه بیشتر کنند تا از ظرفیت حوزه‌های علمیه در زمینهٔ فرهنگ‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده بیشتری شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر فقه اسلامی به‌صورت درست و کامل در جامعه اجرا شود بسیاری از دادگاه‌ها و دادگستری‌ها از سطح جامعه برچیده می‌شوند.

وی با انتقاد از عدم آشنایی درست مردم جامعه با قوانین کشور گفت: متأسفانه هنوز مردم کشور ما با قانون‌های ابتدایی کشور آشنایی درستی ندارند درحالی‌که آشنایی با قانون و کاربردی‌کردن فقه اسلامی سبب برچیده شدن بسیاری از نابه‌هنجاری‌های اجتماعی در کشور می‌شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تأکید کرد: اگر احکام دین در جامعه اجرایی شود بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی مردم درمان می‌شود که در این زمینهٔ نیز شرکت‌های دانش‌بنیان با ورود به حوزه علوم انسانی می‌توانند نقش ارزنده‌تری از خود برجای بگذارند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی ادامه داد: پیوند بین علوم انسانی با شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند سهم مهمی در حل معضلات ناشی از تکنولوژی‌های جدید داشته باشد چراکه زنجیره علوم به هم گره‌خورده است که امیدواریم حوزه‌های علمیه نیز بتواند از این ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده‌های مفیدتری بکند.

انتهای پیام/پ

حمایت از شرکت های دانش بنیان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیت‌الله فاضل‌لنکرانی: پیوند علوم انسانی با شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور ضروری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..