تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا به دنبال توقف برجام است؟ /توصیه یک اصولگرا: باید خروج آمریکا از برجام را پرهزینه کنیم

ساعت24-سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که آمریکا به دنبال توقف برجام است و می‌خواهد هزینه آن را به گردن ایران بیندازد که تاکنون موفق نشده است.

سیدحسین نقوی حسینی در تحلیلی از تحولات و تحرکات اخیر توسط آمریکایی‌ها و سایر کشورهای عضو گروه ۱+۵ گفت: فردای امضای توافق برجام آمریکایی‌ها با تحریم تعدادی از شخصیت‌های حقوقی و حقیقی ایران عملا مجموعه اقدامات‌شان را آغاز کردند که نشان دهند آن‌ها به برجام پایبند نیستند.

وی با بیان اینکه «آمریکایی‌ها با طراحی سناریوهای مختلف و بهانه‌جویی از جمله فشار به آژانس به دنبال توقف برجام هستند»، افزود: آمریکایی‌ها به آژانس فشار آوردند تا در پایبندی ایران به اجرای تعهداتش تردید ایجاد کنند و در این راه تحریم‌های جدیدی نیز علیه ایران اعمال کردند و حتی سناریوی الحاق بندی درباره فعالیت‌های موشکی ایران به برجام را مطرح کردند تا در نهایت با هر ترفندی روند اجرای برجام و تعهداتشان را کند کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در این بین براساس اعلام شفاهی و بیانیه رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران به برجام پایبند بوده است. گزارش‌هایی که نقشه‌های آمریکا را بر هم زده است. آمریکا نیز چون نمی‌خواهد هزینه توقف برجام را بدهد به دنبال این است که ایران را مقصر جلوه دهد تا در نهایت از طریق قطعنامه ۲۲۳۱ و نهادهای مورد نظرش اقداماتی علیه ایران انجام دهد.

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه «آمریکا به دنبال توقف برجام است» گفت: آمریکا می‌خواهد هزینه توقف برجام را به گردن ایران انداخته و ایران را مقصر جلوه دهد که تاکنون موفق به اجرای سناریوی خود نشده است اما قطعا آمریکا دست از این کارهایش برنمی‌دارد چون اعتقادی به ادامه برجام ندارد.

وی درباره آینده برجام و رفتار ایران نسبت به اقدامات آمریکا گفت: آینده برجام بستگی به رفتار جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو ۱+۵ دارند. تا زمانی که این کشورها مصر به حفظ برجام باشند قطعا جمهوری اسلامی ایران مسیر حفظ برجام را طی می‌کند ولو اینکه یکی از اعضای ۱+۵ عضو متخلف باشد.

نقوی حسینی اضافه کرد: کشورهای عضو گروه ۱+۵ باید در برابر تخلف آمریکا ایستادگی کنند چون برجام توافق بین‌المللی است که بین ایران و این شش کشور بسته شده لذا اگر آمریکا نخواهد آن را اجرایی کند کشورهای دیگر باید جلوی او را بگیرند.

وی در عین حال گفت: اگر جمهوری اسلامی نیز روزی به جایی برسد که وجود برجام انتفاعی برای ملت ایران ندارد و یا کشورهای دیگر پایبند به اجرای آن نیستند، قطعا تصمیم دیگری خواهد گرفت.

ایران باید خروج آمریکا از برجام را پرهزینه کند/با خارج شدن آمریکا خدشه‌ای جدی به این قرارداد وارد می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

پرویز سروری دبیر کل جمعیت رهپویان؛ درباره خروج آمریکا از برجام و آینده آن ، اظهار کرد: نقش آفرین اصلی در برجام آمریکاست و اگر این کشور از این قرارداد خارج شود به عبارتی برجام از درون تهی خواهد شد.

وی افزود: واضح است آمریکا عصاره برجام را کشیده است و می‌خواهد تفاله آن را به ما بفروشد، به عبارتی دیگر قصد دارد که ما را با تفاله برجام سرگرم کند.

سروری تصریح کرد: ایران باید ‌در این مقطع زمانی با برنامه ریزی منسجم بتواند شکاف عمیقی میان اروپا و آمریکا ایجاد کند چرا که امروز میان مقامات اروپایی و سیاست‌های ترامپ تفاوت‌های بسیاری دیده می‌شود.

دبیر کل جمعیت رهپویان بیان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند ما را به عنوان علت خروج خود از برجام معرفی کنند و به تعبیری ایران را ناقض برجام جلوه دهند و ما باید با تلاش نقشه‌های شوم آمریکا را نقش بر ‌آب کنیم.

وی ادامه داد: ما همه تعهدات خود در برجام را انجام داده‌ایم و عملکرد ایران نباید به گونه‌ای باشد که آمریکایی‌ها بتوانند ایران را ناقض برجام جلوه دهند و به تعبیری ایران به نقطه بسیار حساسی رسیده است که باید سنجیده عمل کند.

سروری گفت: با خارج شدن آمریکا از برجام خدشه‌ای جدی به این قرارداد وارد می‌شود و ما نباید اجازه دهیم که آمریکا با خروج خود از پیمانی که در آن ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است سفره برجام را جمع کند و هزینه دیگری را به ما تحمیل کند.

دبیر کل جمعیت رهپویان افزود: این بازی است که شروع شده و ایران باید تلاش کند که آن را با کمترین هزینه‌ای به برد خود منتهی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران باید در این برهه زمانی خروج آمریکا از برجام را پرهزینه کند و باید بداند که اگر از این تعهد خارج شود مستلزم پرداخت غرامت است تا دولت آمریکا در رویکرد خود تجدید نظر کند.

ایسنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا به دنبال توقف برجام است؟ /توصیه یک اصولگرا: باید خروج آمریکا از برجام را پرهزینه کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..