تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فروپاشی باند کلاهبرداران سایبری با رقم میلیاردی

فروپاشی باند کلاهبرداران سایبری با رقم میلیاردیبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسنوند با اشاره به توسعه بانکداری آنلاین در کشور اظهار کرد: امروزه با توسعه بانکداری الکترونیک و انجام امورات بانکی به صورت آنلاین عده‌ای از این فرصت سوء استفاده کرده و با استفاده از تکنیک‌هایی از قبیل فریب، ارعاب و همچنین تطمیع قربانیان اقدام به کلاهبرداری و کسب سود از این حوزه می‌نمایند.

وی افزود: متاسفانه در این بین افرادی نیز با عدم توجه به مسائل امنیتی و سهل انگاری در این زمینه راه سودجویان و کلاهبرداران سایبری را هموار کرده و باعث می‌شوند تا خود و سایرین از این راه متضرر شوند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: به عنوان نمونه می‌توان به باند کلاهبرداری اشاره کرد که اخیراً توسط افسران سایبری پلیس فتا استان خوزستان شناسایی و متلاشی شد.

وی ادامه داد: این باند کلاهبرداری با استفاده از تکنیک مهندسی اجتماعی و به صورت زیرکانه‌ایی اقدام به فریب قربانیان و مجاب نمودن آنها به فعال نمودن رمز دوم کارت‌های بانکیشان می‌نمودند.

سرهنگ حسنود با اشاره به تعدد مالباختگان و سرقت رقمی بالغ بر یک میلیارد و ششصد و ده میلیون ریال توسط کلاهبرداران، افزود: پس از مراجعه شکات و عرض شکایت توسط آنها پرونده مقدماتي با جديت در دستور کار اين پليس قرار گرفت و پس از بررسي‌هاي فني و اخذ اظهارات شکات و همچنین ردگيري مبالغ برداشت شده از کارت‌هاي بانکي قربانيان، مشخص گرديد مقصد تمامي تراکنش‌ها پس از چندين بار انتقال،به کارت بانکي شخصی به نام م.ض. واريز و پس از آن خريد‌هاي مد نظر متهمين با همان کارت صورت پذیرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پس از انجام تحقیقات بیشتر مشخص گردید سرکرده اصلي اين باند فردی به هويت ا. م. 28 ساله اهل و ساکن تهران می‌باشد، لذا پس از شناسایی محل اختفای متهم و با اخذ دستور قضایی فرد مذکور به همراه تعدادی از همدستانش در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و پس از اخذ بازجویی و اعتراف آنها به انجام فعل مذکور، متهمین به همراه ادله و مستندات جرم، جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان تاکید کرد: عدم سهل انگاری و هوشیاری در انجام امورات بانکی در فضای مجازی و همچنین ارتقاء سطح آگاهی در زمینه شیوه و شگردهای کلاهبرداری در این فضا می‌تواند تا حد زیادی از بروز چنین جرائمی جلوگیری کند.

سرهنگ حسنوند با بیان اینکه رعایت نکات آموزشی تاثیر بسزایی در خنثی نمودن نقشه کلاهبرداران سایبری خواهد داشت، گفت: شهروندان به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار هیچ فردی قرار ندهید.

وی یادآور شد: هرگز به پیامک‌ها و تماس‌هایی که شما را برنده مسابقه و یا قرعه کشی معرفی می‌کنند اعتماد نکرده و به هیچ گونه اطلاعات بانکی خود را برای آنها ارسال نکنید.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان ادامه داد: همواره به این نکته توجه داشته باشید که شرکت‌ها و سازمان‌ها هیچگاه با شماره تلفن همراه با شما تماس نمی‌گیرند، و از شما درخواست رمز دوم و اطلاعات بانکی مثل تاریخ انقضاء کارت و سی وی وی 2 نمی‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: رمزهای کارت بانکی خود را به صورت دوره‌ای تغییر داده و برای چند حساب مجزا رمز مشترک قرار ندهید.

سرهنگ حسنوند همچنین از شهروندان خواست: در هنگام خرید از فروشگاه برای پرداخت وجه خرید کارت و رمز را در اختیار فروشندگان قرار ندهند و خود عمیلات پرداخت را انجام دهند و مراقب باشند کسی رمز بانکی آنها را متوجه نشود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فروپاشی باند کلاهبرداران سایبری با رقم میلیاردی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..