تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگداشت شیخ حر عاملی در لبنان

کنگره شیخ محمد حسن حر عاملی، فقیه و محدث نامدار شیعه در زادگاهش «مشغره» لبنان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیما، کنگره شیخ محمد حسن حر عاملی، فقیه و محدث نامدار شیعه و صاحب کتاب وسائل الشیعة در زادگاهش «مشغره» واقع در بقاع غربی لبنان برگزار شد.در این کنگره دو روزه اساتید حوزه و دانشگاه از لبنان، ایران، عراق و... از جمله آیت الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، شرکت کردند.

سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله، شیخ عبدالحلیم الزهیری مشاور نخست وزیر عراق، شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان، شیخ حسن بغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله، محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان، از جمله مهمانان جلسه افتتاحیه این کنگره بودند که به همت جمعیت زنده نگه داشتن عالمان دینی امام صادق(ع) برگزار شد.

آیت الله محسن اراکی، در افتتاحیه بزرگداشت محدث کبیر علامه شیخ محمدحسن حر عاملی مشغری که تحت اشراف حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله در شهر مشغره لبنان در حال برگزاری است، با تجلیل از شخصیت عالم جلیل القدر شیخ حر عاملی این شخصیت را از بزرگترین محدثین عالم اسلامی برشمرد و موسوعه رواییه وسائل الشیعه را بزرگترین موسوعه رواییه احادیث نبوی برشمرد و افزود: براساس علوم حدیث شیعی تمام راویات مرویه از ائمه معصومین سلام الله تعالی علیهم اجمعین روایات نبوی محسوب می شوند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به شرایط ویژه جهان اسلام گفت: ما هم اکنون نیازمند روش اسلامی مشترک برای تمییز بین حدیث صحیح از سقیم هستیم. منهج و روشی که بر اساس آن مجموعه ی روایات مشترکی که متفقٌ علیه همه مذاهب باشد تدوین شود.

وی سپس با اشاره به اصول عامه ی این روش مشترک، علمای مذاهب اسلامی را به مطالعه و دقت در این روش مشترک دعوت کرده و افزود: همه حوزه های علمیه مذاهب اسلامی و نیز دانشگاه های علوم دینی باید تلاش کنند به این روش و منهج مشترک در تنقیح روایات برسند و تنها در این صورت است که گفتگوی اسلامی صحیح شکل می پذیرد.

سید هاشم صفی الدین دیگر سخنران آیین افتتاحیه این کنگره تاکید کرد: علمای جبل عامل در ورود به عرصه های مهم و پر خطر اهل شجاعت بودند، به گونه ای که برخی از آنها در دفاع از دین به شهادت رسیدند و ما اکنون نیازمند فهم و درک مکتب علمای گذشته هستیم که همان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) می باشد.

وی افزود: این مکتب اهل بیت بود که به لبنان عزت داد و مقاومت با تکیه بر این مکتب توانست به مسئولیت خود عمل کند و با قدرت در برابر صهیونیست ها بایستد و عزت و کرامت را برای امت عربی به ارمغان بیاورد و در واقع آن چیزی که در برابر صهیونیست ها پیروز شد، مقاومت شهدا و علما و فقاهت و طهارت آنها بود.

رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: هنگامی که گروه های تکفیری به لبنان رسیدند، این مقاومت بود که برای آزادسازی لبنان تلاش کرد و برای دومین بار لبنان را از دست اشغالگران آزاد کرد و البته پیروزی ما در برابر تروریستها به هیچ وجه رنگ و بوی طایفه ای و مذهبی نداشت و تمام لبنان ثمره این پیروزی را برداشت کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شکست محاصره دیرالزور سوریه گفت: این پیروزی نیز ثمره ماه ها مقاومت و نبرد شجاعانه ارتش سوریه و هم پیمانانش با تروریست ها است و ارتش عراق و بسیج مردمی نیز با همین روش توانستند داعش را در کشور خود نابود کنند.

شیخ حسن بغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله نیز در سخنان خود در این مراسم گفت: شیخ حر عاملی از منطقه ای پاک و مبارک سر برآورد و علمای خاندان حرّ همواره منبع نشر علوم شیعه بوده اند و کتاب وسائل الشیعه شیخ حر عاملی نیز یکی از کتاب ها و منابع روایی است که علما در مراجعه به آن اجماع دارندو تا به امروز مورد استفاده علما و مراجع و فقها بوده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگداشت شیخ حر عاملی در لبنان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..