تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از رکوردشکنی کنسرت نمایش «سی» تا افتتاح جشنواره «تئاتر ثمر» در روز ملی سینما

از رکورد شکنی اجرایی زنده«همایون شجریان» تا افتتاح جشنواره ای«ثمر» در روز ملی سینمابه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تئاتر در این هفته، اتفاقات لذت‌بخش، علمی و البته پر افتخاری را گذراند و لحظات شادی را برای مخاطبان فراهم کرد.

نخستین رویداد، افتتاح جشنواره مردمی- دانشجویی  «تئاتر ثمر» بود که همزمان با روز سینما در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار شد. این جشنواره مردمی- دانشجویی از 21 شهریور آغاز شد و تا 28 شهریور ادامه دارد. علاقه‌مندان می توانند برای دیدن نمایش‌ها در جشنواره به طور آزاد شرکت کنند. شعار امسال این جشنواره، «سینما ثمره تئاتر» است.

آغاز دوباره اجرای نمایش «پچپچه های پشت خط نبرد» با حضور نوید محمدزاده دیگر اتفاق تئاتری هفته بود. بعد از یک وقفه کوتاه، این نمایش از 21 شهریور ماه ساعت 20:00 در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا رفت.

رویداد مهم دیگر هفته، رکورد جالب توجه کنسرت - نمایش«سی» بود. اجرای این اثر از 16 مرداد در مجموعه کاخ سعدآباد آغاز شد و در سی شب، 120 هزار نفر، یعنی شبی 4 هزار مخاطب را جذب کرد و رکورد بیشترین تعداد مخاطب اجرای زنده را از آن خود کرد.

شایان ذکر است؛ بعد از این رویداد، حمید نعمت اله کارگردان سینما خبر داد که مشغول ساخت فیلمی بر اساس کنسرت- نمایش «سی» است.

آیین رونمایی از دو کتاب تخصصی تئاتر خیابانی به نام های «تئاتر خیابانی؛ روند تغییر محیط قراردادی نمایش» نوشته فریندخت زاهدی و «تمرین و گفت‌وگوی انتقادی و تعهد اجتماعی» نوشته علی ظفر قهرمانی نژاد برگزار شد.

همچنین مراسم رونمایی و آغاز به کار درگاه تخصصی تئاتر خیابانی ایران، با حضور سامان خلیلیان، مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، ارمغان بهداروند مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، پیمان شریعتی رئیس تئاتر شهر، فاتح باپروا دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و فرماندار مریوان در سالن اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد.

آخرین و البته تاثیرگذارترین رویداد هفته، شانزدهمین جشن سالانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر بود. این مراسم عصر پنج شنبه 23 شهریور ماه در تالار زنده‌یاد عباس کیارستمی، با معرفی برگزیدگان تئاتر سال 95 و تقدیر از دو کارگردان جوان و دو پیشکسوت تئاتر برگزار شد.

انتهای پیام/

رویدادهای تئاتری در هفته سوم شهریور ماه 96



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از رکوردشکنی کنسرت نمایش «سی» تا افتتاح جشنواره «تئاتر ثمر» در روز ملی سینما»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..