تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیست و سوم ذی‌الحجه؛ خبر پیمان‌شکنی مردم کوفه به امام حسین (ع) رسید

روزشمار محرم؛

بیست و سوم ذی‌الحجه؛ خبر پیمان‌شکنی مردم کوفه به امام حسین (ع) رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛کاروان امام حسین (ع) در روز بیست و سوم ذی‌الحجه به منزلگاه زباله رسید. معلوم می‌شود امام سوم شیعیان و کاروان وی در این محل درنگ داشته و چادر‌ها را برپا کردند. این منطقه ۲۳ میل با شقوق فاصله داشت.
منزلگاه زباله بین واقصه و ثعلبیه گسترده بوده و آب بسیاری داشته است. این منطقه دارای حصار، مسجد و بازار بوده است؛ بنابراین گزارش، امام در منزلگاه زباله خبر شهادت عبدالله‌بن‌یقطر، برادر رضاعی خود را دریافت کرد. خبر شهادت فجیع مسلم‌بن‌عقیل و هانی‌بن‌عروه دیگر بار دقیق و با جزئیات در این محل به امام رسید.
گروه گروه از همراهان به امام حسین (ع) پیوستند و از وی گسستند. حمیده، دختر مسلم با شنیدن خبر شهادت پدر گریست و امام سوم شیعیان او و برادرانش را خواند و به آن‌ها گفت:من جای پدر شما هستم.
شایان ذکر است فرستاده محمد‌بن‌اشعث که به خواهش مسلم پیمان شکنی مردم کوفه را در منزلگاه زباله به اطلاع امام حسین (ع) رساند و با امام دیدار کرد. گویا همین پیک خبر کشته شدن قیس‌بن‌مسهل صیداوی را نیز داد. منزلگاه زباله یکی از پالایشگاه‌های مهم راه است. دریافت خبر‌های تلخ باعث گسستن سست‌عنصران دنیازده شد. آنان که تا این لحظه هنوز ژرفای حادثه را درک نکرده بودند.
کاروان امام حسین (ع) در روز بیست و سوم ذی‌الحجه در منزلگاهی به نام قاع توقف گذرا و بدون وقفه‌ای داشت. این دشت وسیع بوده است. دشت قاع صاف و هموار بوده و با خار‌ها و گیاهان پراکنده بیابانی پوشیده شده بود.
گفتنی است هیچ رویداد شاخصی در منزلگاه قاع گزارش نشده است. امام سوم شیعیان از رهگذران بیشتری کسب اطلاع کرد. کاروام امام سوم شیعیان پس از گسستن تعداد قابل توجهی از همراهان در منزل زباله از این محل گذشته است. دیگر بار امام حسین (ع) در این منزلگاه از شهادت خویش و همراهان سخن گفت.
منابع:
۱. مجع‌البلدان
۲. تاریخ طبری
۳. ارشاد
۴. مقتل‌الحسین خوارز می
۵. آینه در کربلاست (محمدرضا سنگری)


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیست و سوم ذی‌الحجه؛ خبر پیمان‌شکنی مردم کوفه به امام حسین (ع) رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..