تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بسته حمایت از توسعه‌ صادرات غیرنفتی ابلاغ شد

در قالب بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی که توسط مهندس جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد، بیشترین آورده از محل منابع داخلی به منظور اعطای تسهیلات صادراتی برای بانک توسعه صادرات تعیین گردید.

به گزارش شمانیوز، بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی که به پیشنهاد کارگروه برنامه ملی پیشبرد برون گرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی) در جلسه مورخ 9/5/1396 ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده است از سوی معاون اول رییس جمهوری برای اجرا به کلیه دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

در بند الف این بسته حمایتی آمده است :سپرده‌گذاری مبلغ یازده هزار میلیارد ریال به اضافه مانده جذب نشده سپرده‌های ویژه صادراتی صندوق نزد بانک‌های عامل تا تاریخ ابلاغ این بسته (معادل یازده هزار میلیارد ریال) در یک دوره دو ساله در بانک‌های عامل توسط صندوق توسعه ملی جهت اعطای تسهیلات صادراتی. در این راستا، به منظور افزایش پوشش این تسهیلات با نرخ سودی کمتر از مصوب شورای پول و اعتبار، از تاریخ ابلاغ این بسته منابع صندوق توسعه ملی به شرح مذکور با منابع داخلی بانک‌ها به نسبت 50-50 ترکیب و به صادرات اختصاص می‌یابد.
براساس این تبصره ماده یک از تاریخ ابلاغ این بسته، مشارکت بانکها در اعطای تسهیلات صادراتی از محل منابع صندوق، منوط به رعایت نسبت فوق و نرخ‌های مذکور در تبصره 2 می‌باشد. در این راستا، آورده از محل منابع داخلی بانک توسعه صادرات، بانک صنعت و معدن و بانک کشاورزی به ترتیب 20 هزار میلیارد ریال، 9 هزار میلیارد ریال و 5 هزار میلیارد ریال خواهد بود و سایر بانک‌‌ها نیز می‌توانند سهم خود را به صندوق توسعه ملی اعلام نمایند.
بند سوم این بسته افزوده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، صندوق توسعه ملی، صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات و سازمان توسعه تجارت سازوکار لازم برای حصول اطمینان نسبت به استفاده از تسهیلات مندرج در بسته را طراحی و بر آن نظارت نماید.

منبع:روابط عمومی بانک توسعه صادرات به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بسته حمایت از توسعه‌ صادرات غیرنفتی ابلاغ شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..