تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشکلات کلیوی‌ شایع‌ترین‌ علائم «سیستینوزیس‌»

مشکلات کلیوی‌ شایع‌ترین‌ علائم «سیستینوزیس‌»به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رزیتا‌ حسینی‌ فوق تخصص نفرولوژی‌ کودکان در بیمارستان حضرت علی‌ اصغر‌ در همایش یک روزه‌ اطلاع‌رسانی بیماری سیستینوزیس‌، گفت: خوشبختانه وزارت بهداشت‌ حمایت 95 درصدی دارو‌ و پوشش بیمه‌ای را سبب شده‌ است اما در بحث آگاه‌سازی‌ مردم‌ در مداخله به هنگام‌ نیازمند فرهنگسازی‌ هستیم‌.

 وی افزود: تنها 5 درصد‌ هزینه‌های دارو‌ از جیب مردم‌ پرداخت می‌شود اما با این وجود برخی بیماران در بحث تأمین دارو‌ دچار مشکلات متعدد هستند‌.

 حسینی در ادامه گفت: ظرفیت شرکت‌های تولید دارو برای تولید قطره‌های چشمی‌ در کشور محدود و می‌توان گفت ناچیز است و از آنجایی که اگر قطره‌های چشمی در بیماران‌ به موقع و به میزان کافی استفاده نشود عوارض متعدد و در نهایت کوری را به دنبال خواهد داشت باید نسبت به شرکت‌های تولید دارو اهتمام لازم را انجام داد.

 وی افزود: نارسایی‌ کلیه‌ از عوارض حتمی‌ بیماری‌ سیستینوزیس‌‌ است که با تأمین به هنگام دارو‌ نارسایی کلیوی‌ دیرتر‌ گریبانگیر‌ خانواده‌ها می‌شود.

 حسینی اظهار کرد: بیماری سیستینوزیس‌ یک بیماری متابولیکی‌ و ارثی است‌ و تقریباً همه کودکان مبتلا به این بیماری پدر و مادرشان‌ نسبت خانوادگی داشته‌اند و از آنجایی که این بیماری به طور غیرطبیعی و فزاینده‌ای در اعضای مختلف بدن مانند کلیه‌، چشم، عضله‌، لوزالمعده‌ و مغز اثر می‌گذار‌د‌ تشخیص به موقع آن حائز اهمیت است.

 این فوق تخصص نفرولوژی‌ کودکان تصریح کرد: دید بالینی‌ پزشک‌ و روش‌های تشخیصی‌ نظیر دیدن‌ بلور سیستین‌ در چشم و مغز استخوان‌ حائز اهمیت است و در برخی از مواقع‌ پزشکانی‌ که باید این بلورها‌ را ببینند تجربه کافی ندارند‌ و در نتیجه با تشخیص‌ دیرهنگام‌ بیماری عوارض بیشتری‌ سراغ بیمار می‌آید.

 حسینی افزود: خوشبختانه‌ با وجود مراکز استان‌ها و بیمارستان‌های تحت پوشش وضعیت تشخیصی‌ این بیماری بهتر شده‌ است و امیدواریم‌ با مراجعه به هنگام‌ به مشاوره ژنتیک‌ و مداخله‌ زودهنگام‌ به متخصصین‌ اطفال شاهد‌ تشخیص زودهنگام‌ بیماری‌ و کاهش عوارض‌ برای این گروه از بیماران باشیم‌.

 انتهای پیام/

شایع‌ترین‌ علامت «سیستینوزیس‌» مشکلات کلیوی‌ است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشکلات کلیوی‌ شایع‌ترین‌ علائم «سیستینوزیس‌»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..