تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امام به نیازهای مادی و معنوی جامعه بشری آگاهی دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ آیت‌الله شب‌زنده‌دار، عضو فقهای شورای نگهبان صبح امروز در دومین کنگره بین‌المللی سیره اهل‌بیت(ع) که در سالن همایش مدرسه امام کاظم (ع) برگزار شد،اظهار داشت،امام نسبت به تمام نیازهای مادی و معنوی جامعه بشری آگاهی دارد و رهبر بدون علم و آگاهی هرگز نمی‌تواند رهبری جامعه اسلامی را در اختیار بگیرد.

وی با بیان ویژگی‌های امامت ادامه داد: زمین هیچ موقع از وجود امام بر حق خالی نخواهد بود، همچنین رفتار و سلوک مردم پنهان از امام نیست و امام نسبت به رفتار و اعمال جامعه اسلامی کاملاً اطلاع و آگاهی دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: انتخاب امام بر عهده خداوند متعال است و مردم نمی‌توانند فردی را به‌عنوان امام انتخاب کنند که این نشان از عظمت بالای امام در منطق دین اسلام است.

 آیت الله شب زنده دار با تأکید بر اهمیت مسئله امامت ادامه داد: مسئله امامت یک پیمان و عهد بین خداوند متعال و امام است که دارای شرایط مفصل و خاصی است.

وی افزود: عصمت ویژگی مهم امامت است که از این نظر فرد امام از هر گونه عیب و خطا مبراست، به‌گونه‌ای که این فرد کوچک‌ترین خطا و ظلمی را در زندگی شخصی و اجتماعی خود ندارد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به مقام والای امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: سه منبع عمده و مهم برای شناخت جایگاه امام علی(ع) وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها قرآن کریم است.

آیت الله شب زنده دار با اشاره به منابع شناخت جایگاه امیرالمؤمنین (ع) افزود: سخنان و احادیث رسول گرامی اسلام(ص) منبع دیگر شناخت امام علی(ع) است، همچنین سخنان و کنش‌های شخصی امیرالمؤمنین(ع) نیز منبع مهم دیگر درک جایگاه و مقام امیرالمؤمنین(ع) است.

وی تأکید کرد: برخی آیات قرآن کریم مستقیماً درشان امیرالمؤمنین(ع) نازل‌ شده و برخی آیات نیز به نحوی در منظومه هدایت الهی قرار دارند که در نهایت به مسئله امامت ارجاع داده می‌شود.

 عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: در مجموع 246 وصف از توصیفات امیرالمؤمنین(ع) توسط پیامبر اکرم(ص) را کتب مهم اهل سنت در باب جایگاه بالای امیرالمؤمنین(ع) ذکر کرده‌اند که این نشان از مقام برجسته امام علی(ع) در نزد رسول گرامی اسلام است.

آیت الله شب زنده دار با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های مهم شناخت شخصیت امیرالمؤمنین(ع) سخنان خود حضرت است گفت: کتابی مانند نهج‌البلاغه و منابع دیگر اسلامی سرشار از علم و نورافشانی‌های امام علی(ع) است.

انتهای پیام/ش

سخنرانی آیت الله شب زنده دار در دومین کنگره بین المللی سیره اهل بیت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امام به نیازهای مادی و معنوی جامعه بشری آگاهی دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..