تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز برداشت انگور سیاه از تاکستان‌های گیوی/ 6 نوع انگور در کوثر تولید می‌شود

ساعت: 11:28 منتشر شده در مورخ: 1396/06/23 شناسه خبر: 1192739

حیدری، عسکری، بی دانه سلطانی، قوره شیرین، میخک و انگور بی دانه از گونه‌های انگور شهرستان کوثر است و بیشترین سطح کشت مربوط به گونه حیدری می باشد که در تاکستان های گیوی تولید می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، تاکستان‌های شهرستان کوثر 120 هکتار بوده که از این رقم 110 هکتار تاکستان آبی و 10 هکتار آن را دیمی تشکیل می دهند.

عسکری، بی دانه سلطانی، قوره شیرین، میخک و انگور بی دانه از گونه‌های انگور این شهرستان می باشد و بیشترین سطح کشت از تاکستان های گیوی مربوط به گونه حیدری است و بیشترین میزان تولید انگور شهرستان در منطقه ازناو و قوملی‌گل شهر گیوی تولید می‌شود.

بیشترین حجم کاشت و تولید انگور در این شهرستان متعلق به گونه‌های حیدری و قوره‌شیرین است و مشتری منحصر به فرد خود را در گیوی و سایر شهرستانهای همجوار دارد.

اسدی، کارشناس امور باغی در گفتگو با خبرنگار کوثرخبر با اشاره به آغاز برداشت انگور از سطح تاکستان‌های کوثر گفت: پیش‌بینی می‌شود هفت الی هشت تن انگور از تاکستان‌های کوثر برداشت شود که پنج تن از این میزان انگور آبی و ما بقی دیم است.

به گفته وی، بر اساس پیش‌بینی انجام شده انتظار می رود امسال برداشت انگور نسبت به سال قبل افزایش یابد و عمده‌ترین علت این افزایش برخورداری از وضعیت آب و هوایی مناسب و توجه به توصیه‌های فنی کارشناسان باغبانی‌ و حفظ نباتات توسط باغداران و نیز افزایش سطح باغات بارور بوده است.

به گزارش کوثرخبر، انگورسیاه این شهرستان از نظر طعم و مفیدبودن منحصربه فرد است و مشتری خاص خود را دارد.

لازم به ذکراست شهرستان کوثر از نظر سطح کشت انگور و از حیث میزان تولید آن از شهرستانهای برجسته استان اردبیل را دارد.

شهرستان کوثر 50 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که سالانه 25 هزار تن انواع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز برداشت انگور سیاه از تاکستان‌های گیوی/ 6 نوع انگور در کوثر تولید می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..