تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاروان شعر اربعین حسینی به کربلا سفر می‌کند

بهکاروان شعر اربعین حسینی به کربلا سفر می‌کند گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری سومین سوگواره بین‌المللی عبرات؛ حجت الاسلام و المسلمین جواد محمدزمانی شاعر و پژوهشگر حوزوی و رئیس انجمن شعر طلاب کشور ضمن اعلام خبر برگزاری جلسات هم اندیشی درباره شعر اربعین حسینی، گفت: این کاروان متشکل از ۱۰ شاعر جوان و پیشکسوت با هدف تعامل با شاعران عراقی درباره شعر حسینی و شعر اربعین در کشور عراق است. ما به‌ دنبال برگزاری جلسات شعر طی سه روز متوالی هستیم تا گفت و گو و مباحثات شاعران ایرانی و عراقی به راهکارهایی برای ارتقای شعر حسینی بیانجامد.

وی افزود: عباس اربابی، سید محمدجواد شرافت، حمیدرضا برقعی، هادی جان فدا و محمد غفاری از جمله شاعرانی هستند که در ‌این سفر حضور دارند.

محمدزمانی ادامه داد: این حرکت به همت کمیته فرهنگی اربعین زیرنظر بعثه مقام‌ معظم‌ رهبری انجام می شود. شعر حسینی ظرفیت‌های زیادی دارد اما تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است؛ چرا که هر سال در ‌راهپیمایی اربعین حسینی شاهد حضور میلیون‌ها زائر و عاشق هستیم و این میان شعرا با توجه به جایگاه ویژه شعر میان مردم تکالیفی دارند و باید از این ظرفیت ها بهره برده و آن ها را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه چطور می‌توان وضعیت شعر آیینی را ارتقا داد، چه مضامینی در پیاده‌روی ‌اربعین حسینی برای بهره‌گیری از شعر وجود دارد و به طور کلی جریان‌شناسی شعر آیینی امروز، از جمله اهداف این گردهمایی در کاروان کربلا است. ضمن ‌این که ارتباط شاعران ‌ایرانی و عراقی خود امری پربرکت است و زمینه فعالیت های مشترک را فراهم‌ می کند.

سرپرست کاروان شعرای آیینی، درباره نحوه بازتاب فعالیت‌های کاروان بعد از برگزاری جلسات هم اندیشی اظهار داشت: اشعار و نتایج جلسات در سومین سوگواره بین‌المللی عبرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در نظر داریم اشعار را در قالب یک کتاب یا نشریه چاپ کنیم.

شایان ذکر است؛ ۱۰ شاعر آیینی ایران روز شنبه (۲۵ شهریور) عازم کشور عراق می‌شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاروان شعر اربعین حسینی به کربلا سفر می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..