تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حجاج تا دو هفته نه روبوسی کنند و نه دست بدهند؛ ولیمه های خود را هم به تاخیر بیندازند

مسئول پايگاه مراقبت هاي بهداشت مرزي فرودگاه شيراز: حجاج تا دو هفته نه روبوسی کنند و نه دست بدهند؛ ولیمه های خود را هم به تاخیر بیندازند

استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: پایگاه مراقبت های بهداشت مرزی به صورت شبانه روزی در فرودگاه بین المللی شیراز مستقر شد.

مسئول پايگاه مراقبتهاي بهداشت مرزي فرودگاه بين المللي شهيد دستغيب شيراز در حاشیه مراسم ورود نخستین گروه حجاج فارس گفت: اين پايگاه باحضور تيم پزشكي مجرب به صورت شبانه روزي در فرودگاه بين المللي شيراز مستقر است.
به گفته مهدي استادزاده تمامي مسافران پروازهاي ورودي و برخي از پروازهاي خروجي از شيراز توسط كارشناسان بهداشت و پزشكان اين پايگاه معاينه و افراد مشكوك به بيماري هاي خاص و واگيردار شناسايي مي شوند.
وي ادامه داد: باتوجه به حساسيت هاي موجود در رابطه با پرواز حجاج تيم پزشكي پايگاه مراقبت بهداشت مرزي فرودگاه شيراز تكميل تر شده است و شامل 4 كارشناس مبارزه با بيماري ها و يك پزشك عمومي و يك نفر كارشناس بهداشت محيط است.
استادزاده اضافه كرد: حجاج به محض ورود به فرودگاه بين المللي شهيد دستغيب شيراز توسط كارشناسان اين شهر معاينه مي شوند و افرادي كه تب بالاي 38درجه داشته باشند به پزشك مستقر معرفي مي شوند.
اين كارشناس مبارزه با بيماري ها با بيان اينكه در حال حاضر 14 نوع بيماري واگيردار تشخيص داده شده است و احتمال وجود اين بيماريها در حجاج وجود دارد، افزود: باتوجه به اينكه برخي از حجاج از كشورهاي يمن و سوريه هستند و در اين كشورها به واسطه جنگ بيماري وبا نيز شايع است و از سويي هم گرماي عربستان هم موجب بروز برخي بيماريها مي شود احتمال اينكه حجاج دچار بيماريهايي از اين دست باشند وجود دارد از اين رو توصيه مي شود نكات بهداشتي رعايت گردد و استقبال کنندگان نیز از دست دادن و روبوسی با حجاج خودداری کرده و حجاج ولیمه خود را تا 2 هفته به تاخیر بیندازند.
وی با اشاره به رعایت توصیههای بهداشتی به حجاج اظهار داشت: در صورتی که 2 هفته پس از ورود به ایران علائمی چون تب، سرماخوردگی و بیماریهای تنفسی داشتند به پزشک خانواده خود مراجعه کنند.
استادزاده در ادامه افزود: در سال 1394 حدود 36 مورد بيماري شبيه آنفولانزا در حجاج مشاهده شده كه خوشبختانه اين افراد به صورت سرپايي مداوا شدند.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حجاج تا دو هفته نه روبوسی کنند و نه دست بدهند؛ ولیمه های خود را هم به تاخیر بیندازند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..