تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده درست از فضای سایبر را به فرزندان خود آموزش بدهید

استفاده درست از فضای سایبر را به فرزندان خود آموزش بدهیدبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ ‌علی کریمی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: همان‌طور که شما دوست دارید فرزندانتان قبل از شروع به رانندگی امنیت عبور و مرور را بیاموزند، باید در رابطه با امنیت اینترنت نیز، پیش از آن‌که بدون نظارت شما در اینترنت گشت بزنند، آموزش لازم را به آنها بدهید تا بدانند که چگونه از خطرات فضای سایبری پیشگیری کنند.

به محض آن که یکی از اعضای خانواده‌، فعّالیّت‌های آنلاین خود را آغاز می‌کند، فارغ از آن که در چه سنّ و سالی هستند، زمان آموزش وی درباره‌‌ امنیت سایبری فرا می‌رسد. والدین باید آگاه باشند که نداشتن اینترنت در منزل به معنی عدم وجود خطر نیست.

وی افزود‌: زیرا فرزندان به راحتی می‌توانند در هرجایی از خانه گرفته تا مدرسه و در میان دوستان گوشی تلفن همراه خود را به اینترنت متصل و از این فضا استفاده نمایند. همچنین با توجه به اینکه خیلی از مقالات آموزشی از طریق اینترنت منتشر می‌شود نمی‌تواند جلوی دسترسی فرزندان به این دنیای بزرگ و مفید اما پر خطر را گرفت، لذا والدین باید هشدار امنیتی را جدی بگیرند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در ادامه به ولدین توصیه کرد: خانواده‌ها حتماً‌ تهدیدها و آسیب‌های اینترنتی را برای فرزندان خود گوشزد کرده و همچنین از نرم افزار‌های‌ نظارت والدین استفاده نمایند تا بتوانند تمام وب سایت‌های بازدید شده توسط فرزندان خود تسلط داشته باشند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: والدین به نوجوانان خود گوشزد نمایند افرادی را که به صورت آنلاین در اینترنت با آنها گفت‌وگو می‌کنند غریبه بوده و به هیچ وجه با آنها ملاقت حضوری برقرار ننمایند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه ضمن اشاره به نقش والدین در تربیت سایبری فرزندان گفت: پدر و مادر باید مشوق فرزندان خود باشد به طوری که زمانی مطلب جدیدی را یاد می‌گیرند سریع آن‌را برایشان توضیح دهند به این صورت می‌توانند نظارت بیشتری برروی فعالیت‌های آنها داشته باشند و بایستی برخرید و استفاده از بازی‌های رایانه‌ای فرزندان خود نظارت کافی داشته باشند.

سرهنگ کریمی در پایان گفت‌: پلیس فتا از همشهریان درخواست می‌کند در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنید.

 انتهای پیام/

به کودکانتان آموزش‌های لازم برای حضور در فضای مجازی را بدهید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده درست از فضای سایبر را به فرزندان خود آموزش بدهید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..