تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی در سلامت قلب و زیبایی پوست+ اینفوگرافی

به گزارش  خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ ۹۵درصد گوجه‌فرنگی آب و ۵‌درصد باقی‌مانده را  کربوهیدرات‌ها و فیبر تشکیل می‌دهند.

گوجه فرنگی حاوی ویتامین C  است و  تقریبا ۲۸درصد نیاز روزانه‌ بدن به این ویتامین  را تامین می‌کند.

پتاسیم یکی از موادمعدنی در گوجه فرنگی است که برای کنترل فشارخون و پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌‌وعروقی مفید است.

ویتامین K موجود در گوجه فرنگی برای انعقادخون و سلامت استخوان ضروری است.

 در  این ماده غذایی مفید ویتامین B9 وجود دارد  که  برای رشد طبیعی بافت و عملکرد سلول‌ها ضروری است و مصرف آن در زنان باردار اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

گوجه‌فرنگی و فراورده‌های آن فواید بسیاری برای سلامت دارد، کمک به سلامت قلب، زیبایی پوست و پیشگیری از سرطان از فواید مصرف این ماده غذایی است.

 مصرف گوجه‌فرنگی و محصولات آن عامل کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات، ریه و معده است و  به‌نظر می‌رسد علت اصلی این تاثیر خاصیت لیکوپن موجود در آن باشد.

محصولات تهیه‌شده از گوجه‌فرنگی که غنی از لیکوپن و سایر ترکیبات گیاهی هستند، می‌توانند پوست  را در برابر آفتاب‌سوختگی محافظت کنند.

استفاده از محصولات تهیه شده از گوجه‌فرنگی می‌توانند به کاهش التهاب ها و علائم استرس اکسیداتیو (پیروزی رادیکال‌های آزاد بر دفاع آنتی‌اکسیدانی بدن) کمک کنند.

 خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی در سلامت قلب و زیبایی پوست+ اینفوگرافی

انتهای پیام/

با این ماده غذایی سرطان و بیماری قلبی هرگز به سراغتان نمی آید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی در سلامت قلب و زیبایی پوست+ اینفوگرافی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..