تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا طب ایرانی به اشتباه طب عربی معرفی می‌شود

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، امیرهومن کاظمی - مشاور بین‌الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، در پنجمین سمپوزیوم فرهنگی مشترک ایران و چین، به معرفی تاریخ و اصول طب ایرانی پرداخت و با اشاره به تاریخچه چند هزار ساله طب ایرانی، اظهار داشت: این مکتب غنی پزشکی بعد از اسلام توسط دانشمندان بزرگی همچون ابن سینا، رازی، جرجانی و ... توسعه پیدا کرد و تا قرن‌های متمادی در پهنه وسیعی از دنیا از غرب چین تا مناطق زیادی از اروپا تدریس می‌شد و مورد استفاده مردم بود.

وی افزود: امروزه نیز طب ایرانی با اسامی مختلف در شبه جزیره هند، کشورهای آسیای میانه، ترکیه، کشورهای عربی و غرب آسیا و مناطقی از اروپا همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد و گاهی مشاهده می‌شود طب ایرانی به اشتباه طب عربی معرفی می‌شود.

مشاور بین‌الملل دفتر طب ایرلانی وزارت بهداشت، در ادامه به دلیل این نامگذاری اشاره کرد و گفت: شاید علت این باشد که برخی از کتاب‌ها و منابع این طب به زبان عربی است، آن هم به این دلیل که در برهه‌ای از دوران بعد از اسلام، زبان عربی، زبان علمی بوده و دانشمندان ایرانی ترجیح می‌دادند کتاب‌های خود را به این زبان بنویسند.

وی افزود: همچنین این طب در شبه جزیره هند به اسم طب یونانی شناخته می‌شود که در واقع همان طب ایرانی است.

این استاد ایرانی دانشگاه پکن سپس به مقایسه برخی تشابهات و تفاوت‌های اصول، روش‌های تشخیصی و درمانی طب ایرانی و چینی پرداخت که با استقبال شرکت‌کنندگان در همایش مواجه شد.

کاظمی سپس نقش جاده ابریشم در تبادلات علمی به ویژه پزشکی بین دو کشور و همچنین کشورهای مسیر جاده را تشریح کرد و گفت: این تبادلات علمی تاثیرات فرهنگی زیادی نیز بر روی مردمان مسیر این جاده گذاشته است که مثال‌های زیادی از تشابهات فرهنگی در زندگی مردم و همچنین تشابهاتی در برخی آثار قابل ذکر است.

پنجمین سمپوزیوم فرهنگی مشترک ایران و چین با حضور 5 نفر از استادان دانشگاهی از ایران، معاون و مقاماتی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاون و استادانی از آکادمی علوم اجتماعی کشور چین، به مدت 2 روز در محل آکادمی علوم اجتماعی این کشور برگزار شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا طب ایرانی به اشتباه طب عربی معرفی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..