تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی از لوح ثبت ملی گویش استرآبادی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: گویش استرآبادی گویشی منحصر به فرد است که باید از آن حفظ و حراست شود.


ابراهیم کریمی گفت: این گویش بازمانده‌ای از زبان ایرانی غربی یعنی فارسی میانه است که هنوز ردپایی از پارتی و فارسی باستان در این گویش مشاهده و با فارسی دری ارتباط تنگاتنگی دارد.


وی افزود: واژگان و مفاهیمی که در گویش استرآبادی وجود دارند علاوه بر مفاهیم مشترک با زبان‌های دیگر، شامل مفاهیمی هستند که به لحاظ نوع زندگی کشاورزی، باغداری و دامداری دارای تنوع هستند.


این گویش در تاریخ ۶ دی ۱۳۹۵ در جلسه شورای عالی ثبت با شماره ۱۳۳۰ در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده بود.


جشن رونمایی از لوح ثبت ملی گویش استرآبادی ۲۰ شهریور در محل کاخ موزه گرگان برگزار شد.


انتهای پیام/ق

رونمایی از لوح ثبت ملی گویش استرآبادی در روز گرگان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی از لوح ثبت ملی گویش استرآبادی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..