تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌ امروز رسالت مهم دستگاههای فرهنگی است

ساعت: 14:47 منتشر شده در مورخ: 1396/06/22 شناسه خبر: 1192365

فرماندار سلطانیه با تاکید بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسلهای سوم و چهارم گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌ امروز رسالت مهم دستگاههای فرهنگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; پرویز خالقی در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان سلطانیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: رکن رکین شکل گیری و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بایستی روحیه فداکاری و ایثار شهدا و جانبازان در برهه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست که همواره با جریان ساختن این روحیه بنیادین توانسته‌اند استحکام و جدیت آرمان‌های نظام الهی حاکم را بر جهانیان به اثبات رسانند.

وی با بیان اینکه طی مقاطع مختلفی از تاریخ انقلاب، شهیدانی از سوی مردم غیور ایران زمین برای تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کردند، تصریح کرد: امتداد مسیر ایثار و جانفشانی توسط شهیدانی چون شهدای مدافع حرم، نشانگر آن است که کمافی السابق این راه الهی جریان داشته و ریشه‌های انقلاب را نیز بطور روزافزونی مستحکم‌تر می‌سازد.

فرماندار سلطانیه به لزوم برنامه‌ریزی در برپایی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان سلطانیه تاکید کرد و از تمامی مدیران و مسئولان خواست تا با حفظ وحدت رویه و یگانگی در پیاده سازی برنامه‌ها، از هرگونه موازی کاری و اتلاف انرژی بپرهیزند.

وی یکی از رسالتهای خطیر مسئولان حاضر را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های سوم و چهارم پس از پیروزی انقلاب یادآور شده و از دستگاهها و متولیان فرهنگی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و غیره صراحتاً خواست تا با اتخاذ راهکارهای عملی و موثر نسبت به احقاق این فرض واجب گام بردارند.

خالقی در ادامه صحبت‌های خود، شکل گیری فرهنگ ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس را ملهم از فرهنگ و نهضت عاشورایی دانست و گفت: تقارن بزرگداشت هفته دفاع مقدس با ایام ماه محرم فرصتی است تا فلسفه اقتباس این فرهنگ غنی از نهضت عاشورایی به صورت موثری متبلور شده و بیش از پیش میزان تاثیر سیره ائمه در طریقت شهدا و ایثارگران نمود یابد.

وی تاکید کرد: استمرار لحظات و خاطرات جنگ می‌تواند تاثیر بسزایی در شکل گیری شاکله و بنیان نیک نوجوانان و جوانان داشته باشد و بدین منظور نیز مدیران و مسئولان می توانند طی برنامه ریزیهای خود، با بهره گیری از پیشکسوتان جنگ نسبت به مرور خاطرات دوران دفاع مقدس مبادرت ورزند و در این باره از نهادهایی چون آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان که دارای جوامع هدف گسترده‌ای می‌باشند خواست تا توجه ویژه‌ای داشته باشند.

فرماندار شهرستان سلطانیه به لحاظ کردن خلاقیت و نوآوری در تنظیم برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سالجاری تاکید کرد و افزود: اجرای تبلیغات محیطی یکپارچه و موثر یقیناً خواهد توانست تاثیر قابل ملاحظه ای را در افکار عمومی داشته باشد.

وی همچنین ضمن اتکا به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «نگذارید دفاع مقدس مورد فراموشی سپرده شود.» خطاب به بخشداران بخش‌های تابعه شهرستان گفت: نسبت به برگزاری برنامه‌های غنی و تاثیرگذار در سطح روستاها توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌ امروز رسالت مهم دستگاههای فرهنگی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..