تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید روزانه 2.5 تن آهن اسنفنجی با تجهیزات بومی

ساعت: 17:04 منتشر شده در مورخ: 1396/06/22 شناسه خبر: 1192473

مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیاء خبر داد؛

محمدزاده از افتتاح کارخانه فولاد میانه با حضور مقامات کشوری خبر داد و گفت: تاکنون 280 میلیارد تومان صرف دومین پروژه‌‌ی عظیم موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیاء شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، سیروس محمدزاده ظهر امروز در حاشیه‌‌ی بازدید خبرنگاران از مجموعه‌‌ی فولاد میانه با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء و موسسات وابسته به آن سه هدف اصلی را در راستای سازندگی کشور دنبال می‌‌کنند تا پروژه‌‌های ساختمانی و زیرساختی را به سرعت تحویل دهند، ابراز داشت: می‌‌خواهیم کشور را به سمت توسعه یافتگی و به تبع آن رشد اقتصادی هدایت نموده و محرومیت را از چهره کشور پاک گردانیم.

وی اضافه کرد: دومین هدف در قرارگاه خاتم الانبیاء، بحث آموزش و تربیت نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی است تا دانشجویان در این پروژه‌‌ها تجربه کسب کنند و در نهایت سومین هدف، آماده و بروز بودن از نظر ماشین‌‌های مهندسی و صنعتی می‌‌باشد.

مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیاء این موسسه را یکی از نهادهای قدیمی قرارگاه معرفی کرد و توضیح داد: در شمالغرب کشور، صد و سی پروژه ملی و استانی را اجرایی کرده‌‌‌‌ایم که گازرسانی خط هفتم که در دو گرایش صنعتی و راهبان فعالیت دارد، در حال حاضر با نه پروژه بزرگ در استان‌‌های آذربایجان‌‌شرقی، اردبیل و قزوین به فعالیت خود ادامه می‌‌دهد.

وی یکی دیگر از پروژه‌‌های عظیم موسسه عاشورا را واحد فولاد میانه عنوان و خاطرنشان ساخت: این طرح را می‌‌توان دومین پروژه تلقی کرد که شاهد بهره برداری آن هستیم، فناوری که در این کارخانه استفاده می‌‌شود فناوری خارجی بومی است و جا دارد یادآور شویم که انرژی مصرفی فولاد میانه از گاز طبیعی است که از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به نقش تجهیزات در پیشبرد پروژه‌‌ها، تصریح کرد: هفتاد درصد پروژه‌‌های صنعتی، تجهیزات می‌‌باشد و کاری که در اینجا شروع شده بومی سازی تجهیزات در این واحدها می‌‌باشد.

وی بیان داشت: بر اساس وعده‌‌ای که حاکی از بکارگیری افراد بومی در پروژه‌‌هاست، از سه پروژه هدف گذاری شده دو پروژه، امسال افتتاح شد که یکی از آنها سد کلوانچای بوده و سومین پروژه فولاد میانه است که در این پروژه حدود سیصد نفر مشغول فعالیت هستند و برای اولین بار خارج از قرارگاه این سیصد نفر در دانشگاه و فولاد اهواز مورد آموزش قرار گرفتند.

محمد زاده با اعلام اینکه هرکجا حرف از پیشرفت باشد وجود صنعت فولاد می‌‌درخشد، تشریح کرد: می‌‌توان این مقوله را یکی از شاخصه‌‌های توسعه یافتگی دانست و باید شاکر باشیم که در سال تولید و اشتغال به تولید رسیده و در هفته آینده توسط معاون اول رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

 وی پروژه‌‌های در دست اجرا را آزاد راه مراغه هشترود، کمربندی شهرستان اردبیل، پروژه آبرسانی تبریز، پروژ الموت به طول۱۴۴کیلومتر، اتوبان ولایت در تبریز دانست و اظهار داشت: ظرفیت فولاد میانه روزانه دو  ونیم تن و سالانه هشتصد هزار تا یک میلیون تن است که یکی از محاسن این واحد نسبت به روش‌‌های دیگر، صرفه‌‌جویی سی درصدی در هزینه‌‌هاست.

مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیاء در تشریح بخش‌‌های مختلف واحد فولاد میانه، گفت: قسمت اول احیا یا همان تولید قسمت دوم ذوب و قسمت سوم واحد نورد است و اگر چرخه ذوب کامل گردد می‌‌توانیم به تولید میلگرد و فولاد دست یابیم، این در حالی است که محصول تولیدی ما آهن اسفنجی است.

وی یادآور شد: علت تاخیر در این پروژه واگذار شدن آن توسط کارفرما بوده که به حالت نیمه تعطیل در آمد اما خوشبختانه دولت بار دیگر این پروژه را در دست گرفت.

محمدزاده در پایان اعلام کرد: گاهی به ورود قرارگاه در زمینه پروژه‌‌های عمرانی ایراد می‌‌گیرند اما تمام عواید این پروژه‌‌ها تماما به مردم تحت محرومیت زدایی برمی‌‌گردد که حدود۲۸۰ میلیارد تومان صرف تجهیزات این پروژه شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید روزانه 2.5 تن آهن اسنفنجی با تجهیزات بومی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..