تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرگ تدریجی سینمای فریدونکنار در سایه غفلت مسؤولان/ وعده‌هایی که خاک می خورد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از بصیرنیوز، سینمای شهرستان فریدونکنار که بقایایش از گذشته باقی ماند، در حال حاضر تبدیل به مخروبه‌ای شده و هیچ کسی برای احیای آن تلاش نمی‌کند.


گویا یکی از تجار شهر در همان سال‌های ابتدای تعطیلی سینما آن را خرید و قصد داشت که آن را تبدیل به یک واحد تجاری کند که خوشبختانه با مخالفت مسؤولان، این کار انجام نشد.

علاوه بر مشکل تامین مالی برای احیای سینمای شهر، بزرگترین مشکل در حیات دوباره این سینما، کم بودن جمعیت شهر، نبود فرهنگ رفتن به سینما بین خانواده‌ها و در نتیجه اقتصادی نبودن فعالیت این واحد فرهنگی است.

اما این مشکل چاره دارد و اگر به صرف نمایش فیلم، راه‌اندازی سینما نمی‌تواند توجیه اقتصادی داشته باشد، می‌توان از سینما به عنوان یک واحد فرهنگی چند منظوره استفاده کرد، مثلا اجرای تئاتر، کنسرت‌های موسیقی، جشن‌های ملی و مذهبی، همایش‌های گوناگون یا می‌توان با هماهنگی و همکاری با آموزش و پرورش و اکران فیلم‌های مناسب با سنین کودکان و نوجوانان، دانش‌آموزان مدارس را به صورت گروهی برای تماشای فیلم به سینما آورد.

مدیر توانمند مدیری است که بتواند از امکانات موجود هر چه قدر که کم و ناکافی باشد بهترین استفاده را ببرد.

مدیر قوی باید ظرفیت‌سازی کند، منابع و امکانات مالی را خلق کند، امکانات بالقوه حوزه مدیریتی‌اش را کشف و بالفعل کند و مشکلات و موانع را تبدیل به فرصت کند که اصولا در چنین شرایطی است که مدیر توانمند و قابل می‌تواند خود را نشان بدهد، وگرنه همه ادعای مدیر بودن دارند!

جوانان چشم انتظار داشتن یک سینمای مناسب هستند

حسن نصیری یکی از شهروندان فریدونکناری در گفت‌وگو با بصیرنیوز، با بیان اینکه سینما پیوند شهرستان فریدونکنار پیشینه‌ای دیرینه دارد که ‌اکنون سه دهه است مردم شهر، تابلوی سیاه این سینما را در شهر می‌بینند، گفت: جوانان چشم انتظار داشتن یک سینمای مناسب هستند و البته ناگفته نماند که جوانان و اهالی دوستدار سینما برای دیدن فیلم به شهر مجاور رفته و از سینمای آنجا استفاده می‌کنند.

وی افزود: هنگامی که شهر فریدونکنار سینما داشت و همه از آن استفاده می‌کردند و از معدود شهرهای دارای سینما بوده اما اکنون چه بر سرش آمده که به عنوان یک انباری از آن بهره برده می‌شود؟

نصیری با پرسش این سوال که آیا جز این است که در قانون آمده، اگر اماکن فرهنگی هر شهر بخواهد دوباره بازسازی شود، باید یک مکان فرهنگی دیگر جایگزینش شود؟، تصریح کرد: از مسؤولان محترم خواهش می‌کنیم، اگر با سینما مشکل دارند، مکان آنجا را به یک فرهنگستان جوان یا مانند آن تبدیل کنند.

این شهروند با اشاره به اینکه روزگاری در سینما پیوند گروه‌های تئا‌تر ایثار هنرنمایی می‌کردند، خاطرنشان کرد: آن صندلی‌های پر از بیننده که حتی روی کف زمین نیز می‌نشستند و فیلم می‌دیدند، پدرانمان خوب یادشان است.

حسین منفردی فرماندار فریدونکنار در گذشته طی بازدیدی از این سینما و در گفت‌وگویی با اشاره به اختصاص اعتبار برای راه‌اندازی سینما در فریدونکنار، اظهار کرد: در پاسخ به مطالبات مردم به ویژه جوانان شهرستان فریدونکنار مبنی بر راه‌اندازی سینما در این شهرستان، برای نخستین‌بار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مبلغ 2 میلیارد ریال اعتبار برای سینما در فریدونکنار اختصاص یافت.

منفردی افزود: این مبلغ برای تعمیر و تجهیز سالن شهید بصیر که سال‌ها به دلیل بی‌توجهی، قسمت‌هایی از ساختمان تخریب شده بود، مصوب شد.

وی تصریح کرد: مسؤولیت انجام این کار به عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته که تمام تلاش و پیگیری لازم انجام می‌شود تا امسال مردم فریدونکنار بتوانند از حداقل امکانات سینمایی برخوردار شوند.

فرماندار فریدونکنار گفت: سالن مورد نظر در حال آماده‌سازی برای حدود 300 نفر است و موقعیت جغرافیایی این سالن در کنار کتابخانه شهید بصیر اقع شده که از نظر فرهنگی می توانند تکمیل کننده یکدیگر باشند.
 
به گزارش بصیرنیوز، در حالی که سینما یکی از مکان‌های فرهنگی و منابع درآمدی هر شهر محسوب می‌شود اما در فریدونکنار این مهم پس از گذشت بیش از یک دهه هنوز جدی گرفته نشده است و وعده‌های مسؤولان این شهر فقط در حد یک شعار باقیمانده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرگ تدریجی سینمای فریدونکنار در سایه غفلت مسؤولان/ وعده‌هایی که خاک می خورد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..