تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا خانواده‌های ایرانی به فرزندان خود «قدرت استقلال» نمی‌دهند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر علیرضا شریفی یزدی، جامعه شناس و عضو پژوهشکده خانواده با اشاره به مراحل رشد فرزند، گفت: هم زیستی، دوختگی، اعتیاد به والدین، عادت کودک به والدین، وابستگی به فرزندان، ر‌هایی فرزند، استقلال و استقلال تعاملی از جمله مهم‌ترین مراحل رشد یک کودک به شمار می‌آید، به طوری که هر کدام از این مراحل تعریف و ویژگی‌های منحصر به خود را دارند.

وی همچنین در ادامه افزود: بسیاری کودکان پس از مراحل دوختگی، اعتیاد و عادت به والدین، متاسفانه حتی پس از گذشت سال‌های بسیار نیز در این مرحله می‌مانند، برای مثال یک مرد میانسال می‌تواند در بین سنین ۶ تا ۸ سال ثابت بماند.

عضو پژوهشکده خانواده با بیان این که وابستگی‌های ابتدایی امکان استقلال را از فرزند می‌گیرد، اظهار کرد: وابستگی‌های ابتدایی در افراد در دوران کودکی همواره می‌تواند معضلات و مشکلات بسیاری را برای فرزند در دوران بزرگسالی به همراه داشته باشد.

وی با بیان این که گذار سنت به مدرنیته مراحل رشد فرزندان را ارتقاء داده است، عنوان کرد: ر‌ها شدگی و آزادی فرزند از پدر و مادر خویش در دوران گذار سنت‌ها به دوران مدرنیته ارتقاء یافته است، به طوری که فرزند در این مرحله می‌تواند بدون حضور پدر و مادر زنده مانده و مشغول خوش گذرانی باشد.

شریفی یزدی که در همچنین در ادامه تاکید کرد: نظام آموزشی کشور و خانواده ایرانی هنوز نتوانسته ر‌هایی فرزند از والدین را به مرحله استقلال و استقلال تعاملی برساند، به طوری که هویت خانوادگی مناسب پس از ر‌ها شدگی در فرزندان به وجود نمی‌آید و بر همین اساس فرزند می‌تواند به راحتی پدر و مادر خود را طرد کرده و کنار بگذارد.

وی با اشاره به دوران پس از ر‌ها شدگی فرزند از خانواده، اظهار کرد: خانواده‌ها باید پس از ر‌ها شدگی، فرزند خود را در مسیر استقلال قرار دهند، به طوری که این استقلال در طول زمان به استقلال تعاملی با اعضای خانواده منجر شود.

منبع:میزان

انتهای پیام/

بررسی سبک فرزند پروری در خانواده های ایرانی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا خانواده‌های ایرانی به فرزندان خود «قدرت استقلال» نمی‌دهند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..