تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سکته‌های قلبی در کمین افراد زیر ۵۰ سال/کبد چرب قاتل خاموش ایرانیان

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار کرد: نزدیک به ۲۴ سال به عمر ایرانیان افزوده شده و مرگ و میر کاهش پیدا کرده است و  ۵۹ درصد از فوتی ها ناشی از سکته های قلبی و مغزی، سرطان و بیماری های ریوی است.

وی بیان کرد: نرخ باروری، پوشش همگانی بیمه سلامت ،آب اشامیدنی سالم، تولد نوزادان سالم و کنترل بیماری های غیر واگیر مثل هپاتیت را خوشبختانه در وزارت بهداشت کنترل کردیم و برنامه داریم تا کوتاهی قد را برطرف کنیم .

ملک زاده ادامه داد: ایرانیان پس از انقلاب بیشترین میزان افزایش قد را داشته اند و در این چند دهه خدمت رسانی به مناطق محروم افزایش پیدا کرده است اما مشکل ایدز، تصادف ها، مرگ و میر های ناشی از سکته های مغزی هنوز برطرف نشده است.

وی افزود: سکته های قلبی در ایران زودرس است و ۳۰ درصد از بیمارانی که دچار سکته قلبی شده اند، سن شان زیر ۵۰ سال است.

ملک زاده عنوان کرد: مسئله ژن در بروز بیماری های قلبی تاثیر زیادی دارد و متاسفانه چاقی و اضافه وزن افزایش یافته و از سال ۱۹۷۰ میزان کالری دریافتی ایرانی ها از ۲۰۰۰ به ۳۰۰۰ رسیده است و ۱۰ درصد ایرانیان قند خون خون دارند و ۳۰ درصد دچار دیابت هستند .

وی تاکید کرد: ۵۰ درصد از افراد در اثر سکته فوت می کنند و کبد چرب عامل خطرناکی برای ایرانیان محسوب می شود.

ملک زاده افزود: مهم ترین عامل مرگ در افرادی که کبد چرب دارند سکته مغزی است همچنین سرطان روده بزرگ، برص در زنان در بین ایرانی ها و افراد چاق شیوع دارد .

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: یکی از برنامه های پیشگیری از سکته قلبی در حال اجرا است و ما باید از ابتلا به بیماری ها پیشگیری کنیم و افرادی مبتلا به فشارخون و قندخون اگر داروهای خود را مصرف نکنند ممکن است دچار این عارضه شوند.

وی افزود: استاتین هیچ مشکلی برای کبد ایجاد نمی کند و این دارو را برای بیماران قلبی تجویز می کنیم.

ملک زاده ادامه داد: داروی پلی پیل از ۸۰ درصد سکته های قلبی و ۷۰ درصد از سکته های مغزی جلوگیری می کند و در همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و هاروارد این نتیجه حاصل شد که در ۶۲ هزار بیمار سکته قلبی و ۳۲ هزار نفر بیمار سکته مغزی  با مصرف پلی پیل عارضه ها کاهش پیدا کرده است .

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سکته‌های قلبی در کمین افراد زیر ۵۰ سال/کبد چرب قاتل خاموش ایرانیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..