تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی برای افزایش مهارت‌های زندگی

به گزارش تسنیم به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمود علیگو رئیس سازمان دانش‌آموزی در خصوص برنامه‌های این سازمان در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: برنامه‌ها در راستای تکمیل برنامه‌های تابستان امسال خواهد بود که 16 هزار دانش‌آموز در اردوهای تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی برای آشنایی با آموزش‌های امداد و نجات، فن بیان، اقتصاد مقاومتی و سواد مالی، کارآفرینی و... شرکت کردند.

وی ادامه داد: برای سال آینده نیز جذب و سازمان‌دهی خود را ساماندهی می‌کنیم و مسابقات آموزش‌های مهارتی از سطح مدرسه تا ملی را در سازمان دانش‌آموزی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم فرآیندهای مدیریت کارآفرینی و مالی را برای عموم دانش‌آموزان ادامه دهیم.

رئیس سازمان دانش آموزی اضافه کرد: اعتقاد داریم برای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی دانش‌آموزان امروز باید به سلاح اقتصاد مقاومتی مجهز شوند و به آن فکر کنند تا با برنامه‌ریزی این اتفاق حاصل شود.

علیگو تصریح کرد: اتفاق دیگر در سال جدید تحصیلی توجه ویژه دانش‌آموزان به آموزش‌های بیرون از مدرسه است که به شکل بازی‌واره این هدف را دنبال خواهیم کرد و اجرای هفته‌های شیمی، فیزیک، ریاضی و... را طراحی کرده‌ایم تا بتوانیم در فضای آموزشی دانش‌آموزان را برای یادگیری عمیق‌تر یاری کنیم.

وی همچنین گفت:  هدف‌گذاری اصلی سازمان، مناطق محروم است و مسئولیت دانش‌آموزان نخبه بر عهده سازمان استعدادهای درخشان است و در سازمان دانش‌آموزی قائل هستیم که همه دانش‌آموزان کشور قابلیت نخبه شدن را دارند و اینکه عده‌ای را با اسم نخبه جدا کنیم، اجحافی است برای دانش‌آموزانی که به این امکان دسترسی ندارند.

رئیس سازمان دانش آموزی با توجه به حادثه اخیر داراب در خصوص ساماندهی اردوهای دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید، گفت: هم اکنون برای بررسی علل و عوامل حادثه اخیر و پیشگیری از بروز این حوادث یک تیم کارشناسی در معاونت پرورشی، یک تیم مدیریتی در وزارتخانه و یک تیم هم توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شکل گرفته است.

علیگو ادامه داد: آئین‌نامه غیر از حرکت شب رو اشکالات دیگری هم دارد که باید برطرف شود مثلا حضور پلیس پررنگ‌تر شود و برای آن در آئین‌نامه مسئولیت مشخص شود، همچنین پیشنهادهای زیادی شکل گرفته است که هر کدام به شکل کارشناسی بررسی می شود و احتمالا تا 20 روز دیگر آئین‌نامه قابلیت ارائه پیدا خواهد کرد.

وی پیگیری فعالیت‌های قرآنی و پرورشی را از دیگر اهداف سازمان خواند و گفت: ما در سال گذشته سوره‌ای را هدف سازمان قرار دادیم که تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان و مربیان آن سوره یعنی حجرات را حفظ کردند و به تفسیر آن پرداختند و در مسابقات شرکت کردند وآثار هنری زیادی هم مرتبط با این سوره خلق کردند.

رئیس سازمان دانش آموزی افزود: با توجه به مضامین اخلاقی و کاربردی این سوره بسیار مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفت که در سال جدید نیز آن را دنبال خواهیم کرد.

علیگو با اشاره به اینکه برنامه امسال این سازمان با 16 هزار دانش آموز و حداقل امکانات اجرا شده است توضیح داد: مربیان سازمان دانش‌آموزی هفت سال است که حقوق نگرفته‌اند و برای اردوها در آئین‌نامه‌ها بودجه‌ای در نظر گرفته نشده و مربی پرورشی که این تعداد دانش‌آموز را با این همه مسولیت به اردو می‌برد هیچ دریافتی و اضافه کاری ندارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی برای افزایش مهارت‌های زندگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..