تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایجاد 190 مرکز فرهنگی در گلزارهای شهدای کشور

ساعت: 15:27 منتشر شده در مورخ: 1396/06/21 شناسه خبر: 1191643

مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید بیان کرد: اکنون یکصد و 90 مرکز فرهنگی در گلزارهای شهدا ایجاد شده و فعال هستند که این آمار از هدف مطلوب ما فاصله دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسکندر یارنسب در گفت‌وگو با صبح قزوین گفت: بنیاد به عنوان متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیشترین ظرفیت فضای تبلیغی در قالب تابلوهای تبلیغاتی مزین به نام شهدا در سطح کشور را بر عهده دارد. 


وی افزود: تابلوهای تبلیغاتی مزین به نام شهدا در ورودی یک روستای فاقد سکنه تا مرکز استان‌ها و گلزارهای شهدا به منظور زنده نگه داشتن یاد شهیدان نصب شده است. 

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید کشور گفت: یکی از بهترین و ماندگارترین کارهایی که بنیاد در سال‌های گذشته انجام داده، نامگذاری اماکن، معابر، میادین، کوچه و خیابان‌ها به نام شهدا در تابلوهای تبلیغاتی بوده است.

وی به ساماندهی تابلوهای مزین به نام شهدا اشاره کرد و گفت: این کار به صورت آزمایشی در چند استان مانند سیستان و بلوچستان، زاهدان، یاسوج و شهر تهران شروع شده و براساس فضای معماری و سیمای شهری و روستایی به مرور زمان در سطح کشور ساماندهی می‌شود. 

یارنسب بیان کرد: این تابلوها با طرح‌های گرافیکی یکسان تهیه شده و نام، نام خانوادگی، بیوگرافی و تصویر هر شهید در آن قید می‌شود تا شکل و محتوای آنها در همه مکان‌ها یکسان باشد. 

وی افزود: بنیاد در دستور کار دارد که شکل، فرم و طراحی تابلوهای تبلیغاتی را استاندارد تهیه کند تا ماندگاری و کیفیت مطلوبی داشته باشند. 

برگزاری هر ساله 25 هزار یادواره شهدا در کشور 
مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید کشور گفت: سیاست بنیاد این نیست که همه یادواره‌های شهدا را خودش برگزار کند بلکه فرهنگ‌سازی می‌کند تا مردم به صورت خودجوش این مراسم‌ها را برپا کنند. 

وی با بیان اینکه هر ساله به طور میانگین بیش از 25 هزار مراسم شهدا در سطح کشور برپا می‌شود، گفت: سال گذشته 27 هزار یادواره شهید برگزار شده است. 

این مسئول افزود: برگزاری این تعداد یادواره‌ها در توان بنیاد نیست و همچنین جزو سیاست‌های این نهاد نبوده که متصدی برگزاری این مراسم‌ها باشد. 

مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید کشور در برگزاری یادواره‌های شهدا که بنیاد برگزار می‌کند به هیچ عنوان وارد موضوعات سیاسی نمی‌شود، گفت: متولیان دیگری که این مراسم‌ها را برگزار می‌کنند در برخی موارد مشاهده شده که وارد مباحث سیاسی می‌شوند که بایستی از انجام چنین کاری پرهیز نمایند. 

وی گفت: طی 4 سال گذشته 38 کنگره ملی و بین‌المللی برگزار شده که آخرین آن، کنگره‌ شهدای منا بوده است؛ 19 هزار گلزار شهید در سطح کشور وجود دارد که هرکدام‌شان پایگاه عظیم فرهنگی است که از نگاه ما بایستی همه گلزارها تبدیل به مکان فرهنگی شود. 

یارنسب ابراز کرد: اکنون یکصد و 90 مرکز فرهنگی در گلزارهای شهدا ایجاد شده و فعال هستند که این آمار از هدف مطلوب ما فاصله دارد. 

وی به مرکز فرهنگی استان قزوین اشاره کرد و گفت: این مرکز در جوار گلزار شهدای قزوین و امامزاده حسین(ع) قرار دارد که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و نوع فعالیت‌هایی که دارد یکی از موفق‌ترین مراکز به شمار می‌آید. 

این مسئول افزود: بیشتر گلزارهای شهدا این ظرفیت را دارند که در آنها مرکز فرهنگی احداث شود ولی به دلیل کمبود اعتبارات انجام نشده و این یک مشکل به شمار می‌آید. 

وی افزود: عدم ایجاد مرکز فرهنگی یک خطر در گلزار شهدا به شمار می‌آید زیرا فعالیت‌های ترویجی انجام نمی‌شود، همین منجر به کاهش تردد روزانه مردم می‌شود و ما را در نگهداری گلزارها با مشکل مواجه می‌کند. 

آموزش اصول سخنوری به 2200 پیام‌آور ایثار 
مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیشتر رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا گنجینه‌ای از اسرار، اسناد و معارف دفاع مقدس در سینه داشتند ولی قدرت بیان آنها را نداشتند. 

وی افزود: بنیاد اصول فنون سخنوری را به دو هزار و 200 نفر با عنوان پیام‌آوران ایثار آموزش داده است تا به نحو مطلوبی بتوانند برای آحاد جامعه روایت‌گری کنند. 

یارنسب گفت: برخی حسینیه‌های شهدا که پدر و مادر در قید حیات هستند فعالیت‌های خوبی صورت می‌گیرد ولی مواقعی که والدین شهید فوت کردند از فعالیت‌های این حسینیه‌ها کاسته شده است. 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایجاد 190 مرکز فرهنگی در گلزارهای شهدای کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..