تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صندوق قرض الحسنه توسط جوانان روستایی در خدابنده راه اندازی شده است

ساعت: 12:57 منتشر شده در مورخ: 1396/06/21 شناسه خبر: 1191467

در روستای دوتپه سفلی خدابنده یک صندوق قرض الحسنه توسط جوانان تاسیس شده است که گره گشایی ار مشکل مردم این روستا می کند و مانع گرفتن وام با درصدهای بالا توسط اهالی این منطقه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از اهالی روستای دوتپه شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: در این روستا یک صندوق قرض الحسنه توسط جوانان تاسیس شده است که نزیک به یک سال از فعالیت پرشور و اشتیاق آن می گذرد.

وی افزود: این صندوق ماهانه از اعضای خو مبلغی دریافت می کند ودر راستای تحقق به آیه شریفه" مَّن ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا "تلاش می کند.
یکی از اهالی این روستا ادامه داد: این صندوق بیش از ۲۰۰عضو فعال دارد که اکثریت آن را جوانان تشکیل می دهند و هدف از تشکیل آن نجات و حفظ آبروی مسلمانان است وتاکنون توانسته است مشکلات تعدادی از مردم را رفع کند و مانع دریافت وام چندین درصدی از بانک ها شده است.
وی افزود: این صندوق با سه شعبه فعال به کار خود ادامه می دهد و البته جوانان فعال این صندوق اقدام به تاسیس صندوق دیگری با نام صندوق امداد کردند و به هرکسی که توان پرداخت وام را نداشته باشد بدون باز پرداخت، وام می دهد.

یوسف داوودی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ با تجلیل از کار این جوانان با غیرت و همت دوتپه ای گفت: بخش تعاونی مردمی‌ترین بخش اقتصاد است و با حمایت و توسعه این بخش می‌توان بسترعدالت اجتماعی را در کشور فراهم کرد.

وی افزود: امسال که سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است تعاونی‌های شهرستان خدابنده تمام همت خود را در جذب اعتبارات و ایجاد اشتغال به کار بستند تا بتوانند همپای دو رکن اقتصادی کشور (خصوصی و دولتی) سهمی مؤثر در اقتصاد ایفا کنند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خدابنده بیان داشت: همکاری و تعامل مسئولان استانی در راستای تخصیص بودجه و پیشرفت در فعالیت تعاونی ها، قطعا می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک شایانی کند و زمینه اشتغالزایی در این منطقه را دوچندان سازد.

این مسئول با بیان اینکه تعاونی ها واحد های کوچک اقتصادی در جامعه به شمار می روند که در رشد و شکوفایی حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه نقش موثری را ایفا می کنند افزود: از آنجایی که تعاونی ها به طور مستقیم و غیرمستقیم در تولید و اشتغال زایی در جامعه در ارتباط هستند، طبق اصل ۴۴ قانون اساسی کشور یکی از بخش های سه گانه نظام اقتصادی ایران به شمار می روند.

این مسئول ادامه داد: یکی از نکات حائز اهمیت در خصوص تعاونی ها اشاره دین مبین اسلام به تعاون و همکاری به همنوعان در جوامع است که مردم را به این امر تشویق و دعوت می کند تا جامعه بتواند به اهداف تعالی خود دست یابد.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده با بیان اینکه اقتصاد ایران به سه بخش کلی دولتی، خصوصی و بخش تعاونی تشکیل شده است که حوزه تعاون رکن اقتصادی کشور به شمار می رود با اشاره به اینکه تعاونی ها محدودیتی برای پذیرش افراد ندارند، گفت: هر تعاونی حداقل از هفت نفر حقیقی تشکیل شده که پس از اخذ مجوز به موسسه خصوصی تبدیل می شود.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده خاطر نشان کرد: تعاونی ها به گروه های مختلف تولیدی، اقتصادی، تجارت، خدماتی، آموزشی و توزیعی تقسیم می شوند که هم اکنون تعاونی ها در برخی بخش ها در شهرستان فعال هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صندوق قرض الحسنه توسط جوانان روستایی در خدابنده راه اندازی شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..