تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشجو و حق طلبی

ساعت: 12:49 منتشر شده در مورخ: 1396/06/21 شناسه خبر: 1191110

مهمترین وظیفه دانشجو کسب علم و دانش در محیط دانشگاه است اما هرگز تنها وظیفه او نیست ، او باید به اتفاقات پیرامون خود حساس باشد و آنها را تحلیل و بررسی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم زنجان، مهدی مختاری فعال دانشجویی دانشگاه زنجان در یادداشتی نوشت: دانشجو ، حق طلبی و نقش دانشجو در جامعه عباراتی هستند که برای همه آحاد مردم آشنا می باشد ، زیرا همه به این موضوع اتفاق نظر دارند که دانشجو باید دارای نقشی مستقل و سازنده در جامعه باشد و به عنوان نماینده ای از مردم بتواند مطالبه گر حق آنان باشد و گره ای از مشکلات کشور خود را باز کند. دانشجو همواره به عنوان یک عضو فرهیخته جامعه در مقابل کنش ها و رفتارهای سیاسی و اجتماعی اتفاق افتاده در پیرامون خود احساس مسئولیت میکند و بدنبال استیفای حق حقیقی خود میباشد. این رفتار و حضور پرشور دانشجو در صحنه های مختلف را باید در استقلال و آزادی او دید چرا که روحیه پاک عدالت خواه او وام دار هیچ حزب و جناحی نیست.

نمونه بارز آرمان طلبی و عدالت خواهی دانشجویان را در نقش آنان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران میتوان دید چرا که انقلاب اسلامی ما از همان ابتدا با پشتوانه دانشجویی عظیم شکل گرفت و میتوان گفت دانشجوهای حقیقی پیرو خط امام به اهداف اصلی خود یعنی بیرون امدن از یوغ ظلم واستکبار دست پیدا کردند و بعد از آن در تسخیر لانه جاسوسی نقش پر رنگ دانشجوها را شاهد بودیم ، ولی بعد از گذشت سالها شاید شاهد نوعی انحراف در بدنه گروهی از دانشجویان بودیم که باعث به وجود امدن حوادث تلخ سال های 78 و 88 شد که عده ای از ذهن باز و روحیه ی جوان دانشجویان سوء استفاده ابزاری کردند تا به اهداف شوم خود برسند. زمانی که نهاد دانشگاه به محلی برای جولان عناصر ضد انقلاب تبدیل شود و در طرف مقابل دانشجویان انقلابی در خواب بمانند ممکن است چالش های بزرگی برای کشور از بطن دانشگاه اتفاق بیفتد که چهره ی حق طلب و ارمان خواه دانشجو را مخدوش کند. دانشجویان باید با بصیرت و دقت بیشتر در این راه قدم بگذارند زیرا هر کدام از دانشجویان از خانواده ای از دل مردم و یک موقعیت اجتماعی مناسب وارد دانشگاه شدند و حال باید مدافع حقوق همان خانواده و مردم باشند . مهمترین وظیفه دانشجو کسب علم و دانش در محیط دانشگاه است اما هرگز تنها وظیفه او نیست ، او باید به اتفاقات پیرامون خود حساس باشد و آنها را تحلیل و بررسی کند. بعد از انقلاب اسلامی طیف های مختلفی از دانشجویان با رویکردها و نظرات مختلفی سیاسی وارد دانشگاه شدند و هر گروه در پی آن است که بهترین عملکرد را داشته باشد. این رفتار و حرکت دانشجویان را باید به فال نیک گرفت چرا که در محیطی علمی و سالم تفکرات یکدیگر را به چالش میکشند و همان شعار ازادی برای پیشرفت جامعه رقم میخورد .

در این راه ما دانشجویان شاید می بایست خطرات و سختی های زیادی به جان خود بخریم ولی حلاوت آن در رسیدن ما به آن هدف والا است ، یعنی براورده شدن حق خود و مردم عزیز کشورمان و ساختن ایرانی آباد و پیشرفت و اعتلای این مرز و بوم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشجو و حق طلبی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..