تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشخیص زودهنگام سرطان با دستگاه «پت‌ اسکن» محقق شد

بخشایش‌‌کرم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان،

تشخیص زودهنگام سرطان با دستگاه «پت‌ اسکن» محقق شدمهرداد بخشایش‌‌کرم متخصص رادیولوژی، فلوشیپ، اسکن و ام‌آر‌آی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: تجهیزات جدیدی که اخیر‌اً وارد کشورمان شده در واقع ترکیبی از 2 دستگاه تشخیصی‌ است و بیشتر مربوط به طب هسته‌ای و رادیولوژی‌ می‌شود، این دستگاه یکی از پیشرفته‌ترین نوع‌ها برای تشخیص بیماری‌ها است و ادغامی‌ از 2 حوزه طب هسته‌ای‌ و رادیولوژی‌ است.

وی بیان کرد: دستگاه تشخیصی بیماری مانند یک ماشین هیبریدی‌ بوده که سو‌ختش از بنزین‌ و برق است و این دستگاه در حدود 3 تا 4 سال راه‌اندازی شده و در جهت تشخیص بیماری‌ها از این دستگاه استفاده می‌شود.

 بخشایش‌کرم عنوان کرد: جهت تشخیص سرطان‌های اولیه و پیگیری وضعیت بیمارانی که تحت درمان قرار می‌گیرند و یا مشکوک به پیشرفت بیماری هستند، از این دستگاه استفاده می‌شود.

 وی تأکید کرد: این دستگاه برای تشخیص انواع مختلف بیماری‌های سرطانی‌ و حتی در ابعاد وسیع برای عارضه‌های قلبی، ریوی، واسکولیت‌ها و بیماری‌های عفونی کاربرد دارد و برای تشخیص اولیه و یا پیگیری‌های بعد از درمان بسیار مفید و مؤثر است که بستگی به نظر پزشک، زمان استفاده از این دستگاه برای بیمار فرق می‌کند.

 بخشایش‌کرم اظهار کرد: سی‌تی‌ اسکن مورد استفاده در این دستگاه از نوع 64 ردیف‌ است که در مراکزی که بیماری‌های قلبی را کرونر‌ می‌کنند از این نوع سی‌تی اسکن به دلیل دقت بالایش‌ استفاده می‌کنند که از تجهیزات پیشرفته طب هسته‌ای در جهت تشخیص بیماری‌ها تشکیل شده است و خوشبختانه بیماران ما زمان طولانی را نباید منتظر بمانند و نوبت های ما برای استفاده از این دستگاه حداکثر‌ 2 هفته است.

استقبال خوب پزشکان ایرانی از دستگاه پت اسکن

 وی با بیان اینکه استقبال خوبی از طرف پزشکان از دستگاه پت‌اسکن شده است، افزود: من امیدوارم در آینده‌ای نزدیک پزشکان با نحوه استفاده و عملکرد این دستگاه بیشتر آشنا شوند و بیماران را در جهت استفاده بهینه زودتر به ما ارجاع داده تا کارهای تشخیصی و طول روند درمان سریع‌تر انجام شود.

 بخشایش‌کرم با اشاره به اینکه با تشخیص به موقع بیماری افراد به وسیله پت‌ اسکن کارهای‌ به موقع و سریع‌تر انجام می‌شود، تصریح کرد: پس از تشخیص اولیه هر سرطانی، فرد باید به این مرکز مراجعه کند تا بیماری در همه جای بدنش پخش نشود زیرا اگر تشخیص بیماری زودتر صورت بگیرد درمانش‌ سریع‌تر بوده و شانس بهبودی بیمار بالاتر می‌رود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشخیص زودهنگام سرطان با دستگاه «پت‌ اسکن» محقق شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..