تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک دهه درخشش تیم ملی آلمان با «یواخیم لوو»

۵۹۶۵۶۹

۴۹  بازدید

روزنامه هفت صبح: یواخیم لوو نشان می دهد که یک مربی کاربلد و دقیق چه معنایی دارد. او که زمانی تحلیلگر فنی یورگن کلینزمن بود الان یک دهه است سرمربی تیم ملی آلمان است و تقریبا هرگز اجازه نداده است که تیم آلمان در تورنمنتی ضعیف ظاهر شود.

او به فینال جام ملت های اروپا در سال 2008 راه یافت، در سال 2010 در جام جهانی آفریقای جنوبی با شکست مقابل اسپانیا از راهیابی به فینال بازماند و در نهایت در مکان سوم قرار گرفت، در جام ملت های سال 2012 تا نیمه نهایی پیش تاختند و آنجا مقهور درخشش ناگهانی بالوتلی و تیم ملی ایتالیا شدند، در جام جهانی 2014 با قدرت و قاطعیت قهرمان جهان شدند و در جام ملت های 2016 توسط میزبان مسابقات یعنی فرانسه حذف شدند.

درواقع در سه جام ملت ها و دو جام جهانی آلمان همیشه مدعی بوده است و دقت و هوشیاری لوو اجازه نداده که تغییر نسل ها و بازنشسته شدن ستاره هایش آلمان را به تیمی متوسط بدل کند.

 یک دهه درخشش مانشافت با گرگ آلمانی


وقتی او سال 2007 را با تیم ملی آلمان کلید زد میانگین سنی تیم ملی این کشور را به شکلی باورنکردنی پایین آورد. توماس مولر، اوزیل، مارکو رویس، شورله و تونی کروس در اوج جوانی به تیم ملی راه یافتند و هنوز هم استخوان بندی اصلی آلمان ها را تشکیل می دهند. او از سال 2007 شاهد بازنشستگی تدریجی مهره هایی مثل شواین اشتایگر، کلوزه، لام، پودولسکی، بالاک، مرته ساکر، نیوویل، لمان، فرینگس، کاکائو و کیسلینگ بوده اما توانسته با جوانان خود این خلا را پر کند.


حالا هم او در فاصله 10 ماه مانده به جام جهانی 2018 او با دقت در حال جایگزینی مهره های از دست رفته و نزول یافته است. او از تیمی که جام کنفدراسیون ها را در فقدان 10 ستاره اصلی آلمان ها فتح کرد مهره هایی را به تیم اصلی وارد کرده است. تیمو ورنر (لایپزیک)، استیندل (مونشن گلادباخ) و گورتزکا (شالکه) مهم ترین ها هستند.


سه بازیکنی کهنه در بایرن مونیخ بازی می کنند و نه در دورتموند و این چشمان دقیق و ریزبین لوو بود که موجب شد این بازیکنان بااستعداد به ترکیب اصلی راه پیدا کنند. به این ها اضافه کنید بازیکنانی مثل برنت (بایر لورکوزن) و سوله (هوفنهایم که این فصل به بایرن مونیخ پیوست) و رودریگر (که خرید جدید چلسی است) که حالا خودشان را میان همان نسل طلایی یک دهه قبل که توسط خود لوو کشف شده بودند جا می کنند. در تیم آلمان فعلی بازیکن موثری مثل کیمیچ فقط 22 سال دارد یا مردان پخته ای مثل کروس و تومان مولر تازه 27 ساله شده است.


با جادوی یواخیم لوو، آلمان ها می توانند تا سال ها خیالشان از تیم ملی راحت باشد. این سنت قدیمی ژرمن ها بوده است. هرتسبرگر، هلموت شوئن و یوپ دروال و بکن بائر هرکدام سال ها سرمربی آلمان بودند اما اشتباهات برتی فوگتس در دو جام جهانی پیوسته 94 و 98 و دو حذف دلخراش و تحقیرکننده در این دو تورنمنت بزرگ توسط بلغارستان و کرواسی موجب شد تا دوران تزلزل از راه برسد. دوران ناکامی اریش ریبک، دوران پرنوسان رودی فولر و دوران بسیار کوتاه یورگن کلینزمن.

یک دهه درخشش مانشافت با گرگ آلمانی 


با این دست به دست شدن های سریع طی 8 سال عاقبت این یواخیم لوو بود که از راه رسید و استراتژی و  دورنگری را به آلمان ها برگرداند. او کنترل پروژه را کاملا در دست دارد و تغییر نسل در تیم ملی آلمان را با دقت و ظرافت به سرانجام می رساند. با جادوی لوو آلمان ها با امید فراوان راهی جام جهانی 2018 می شوند. در همین هفته گذشته آنها جمهوری چک را در پراگ و نروژ را در برلین مغلوب کردند تا مربی باهوش آلمانی ها نشان دهد که درخشش مانشافت در سطح جهان در دوران لوو حالا از یک دهه هم عبور خواهدکرد.


شاید استراتژی دقیق لوو را در مقایسه آمار نتایج او با تیم آلمان در بازی های رقابتی و رسمی و مقایسه اش با آمار بازی های دوستانه اش، بتوانید درک کنید. او در بازی های دوستانه و تدارکاتی 58 بازی با تیم آلمان انجام داده که به رکورد 28 برد، 16 مساوی و 14 باخت رسیده است. یعنی پیروزی در 48 درصد بازی های دوستانه. اما آمار او در رقابت های رسمی و طی 95 بازی 75 پیروزی، 11 تساوی و 9 باخت است. یعنی 79 درصد پیروزی! با 257 گل زده و 85 گل خورده.


این مقایسه نشان می دهد که لوو با چه دقتی بازی های دوستانه را طراحی می کند، بازیکنان جوان را محک می زند و در بازی های رسمی و رقابت های مهم همیشه در قامت یک مدعی ظاهر می شود. آلمان ها باید از داشتن این مربی 57 ساله به خود ببالند. مربی ای که احتمالا بعد از جام جهانی 2018 بازنشسته می شود و می تواند نام خود را به عنوان بهترین مربی آلمانی تاریخ ثبت کند.

آلمان 6- نروژ صفر؛ قهرمان به روسیه نزدیک شد


به گزارش «ورزش سه»، شاگردان یواخیم لوو که در 7 دیدار قبلی شان در این رقابت ها به پیروزی رسیده بودند، نروژ را گلباران کردند. تنها دو دقیقه از بازی سپری شده بود که ضربه جاشوا کیمیچ راهی به چارچوب دروازه نروژ پیدا نکرد. حملات آلمان ادامه پیدا کرد و این تیم سرانجام در دقیقه 10 به گل اول رسید. روی پاس عالی یوناس هکتور بود که اوزیل در محوطه جریمه نروژ صاحب توپ شد و با یک ضربه دقیق، کار را تمام کرد.


برتری میزبان ادامه داشت و این تیم خیلی زود به گل دوم رسید. این بار اوزیل در نقش گلساز ظاهر شد و روی موقعیت خوبی که ایجاد کرد، دراکسلر بعد از یک چرخش تماشایی، با ضربه ای دقیق توپ را به گوشه دروازه حریف فرستاد. فشار حملات آلمان بعد از گل دوم هم کاهش پیدا نکرد و در دقیقه 21، این تیم به گل سوم رسید. این بار روی پاس پشت پای عالی توماس مولر بود که تیمورنر در مقابل دروازه حریف در موقعیت گلزنی قرار گرفت و با یک بغل پای ساده، حساب کار را 3- صفر کرد.

 یک دهه درخشش مانشافت با گرگ آلمانی


بعد از این گل از فشار حملات آلمان تا اندازه ای کاسته شد اما این تیم همچنان تیم برتر میدان بود تااینکه در دقیقه 40 به گل چهارم رسیدند. این بار هم توماس مولر با یک ارسال دیدنی، یک موقعیت گلزنی ایجاد کرد و ضربه سر ورنر، دور از دستان دروازه بان نروژ، تبدیل به گل چهارم شد. آلمان نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد و تنها 5 دقیقه از این نیمه سپری شده بود که دراکسلر با ارسالی عالی، لئون گورتسکا را در موقعیت گلزنی قرار داد و او هم با ضربه سر، گل پنجم را به نام خود کرد.


نروژی ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، بعد از این گل تا اندازه ای پیش کشیدند و یکی، دو موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه آلمان ایجاد کردند؛ اما نتوانستند از آن استفاده کنند. بعد از سپری شدن این دقایق، بار دیگر آلمانی ها ابتکار عمل را در دست گرفتند و در دقیقه 79 به گل ششم رسیدند. این بار روی یک ارسال از سمت راست بود که ماریو گومز توانست با ضربه سر کار را تمام کند. در دقایق پایانی آلمانی ها فشار چندانی روی دروازه حریف ایجاد نکردند و بازی ا همان شش گل به پایان رسید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک دهه درخشش تیم ملی آلمان با «یواخیم لوو»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..