تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگ ترین دهانه معماری جهان باستان در لرستان است

یک باستان شناس و کارشناس میراث فرهنگی معتقد است پل گاومیشان شاهکار معماری روی آب است.

عطا حسن پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اگر عرض دهانه پل گاومیشان لرستان را با طاق کسری (ایوان مدائن) مقایسه کنیم، آن وقت است که به عظمت این پل پی می بریم.

وی یادآور شد: پل تاریخی گاومیشان در فاصله 30 کیلومتری شهرستان پلدختر بر روی رودخانه سیمره در دوره ی ساسانیان احداث شده و لرستان را به استان ایلام وصل کرده است.

حسن پور خاطرنشان کرد: دهانه ی پل گاومیشان با عرض بیش از 34 متر، بزرگترین دهانه معماری جهان باستان محسوب می شود. طاق کسری روی زمینی صاف و هموار ساخته شده اما بنای تاریخی گاومیشان با زحمت زیادی روی رودخانه ای خروشان احداث شده است.

وی گفت: این پل شاهکار معماری روی آب است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت؛ پلی که 175 متر طول و هشت متر عرض دارد و ارتفاع آن به 21 متر می رسد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگ ترین دهانه معماری جهان باستان در لرستان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..